Na polské železnici začne od prosince 2014 revoluce. Cestující začnou vozit Pendolina čtvrté generace, která právě testují na kolejích VUZ u Velimi.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nahlédli jsme objektivem i do kabiny strojvedoucího a vlakvedoucího.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kabina strojvedoucího se liší od českého Pendolina. Často jsou jinak umístěny ovládací prvky i monitory.
Alstom
Stanoviště strojvedoucího je pro dvoučlennou obsluhu (strojvedoucí + pomocník).
Alstom
Na jednom ze stanovišť strojvedoucího je registrační zařízení, které zaznamenává průběh jízdy včetně informací přijatých vlakovým zabezpečovačem (laicky černá skříňka).
Alstom
Protáhlý klínový tvar obou čelních vozů snižuje aerodynamické jevy při vjezdu do tunelu při rychlosti 250 km/h.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohon sedmivozové jednotky 2 370 obstarává osm asynchronních motorů , každý o výkonu 708 kW. Trakční motory jsou zavěšeny podélně. Přenos točivého momentu je hřídelí na nápravové převodovky (řešení v principu shodné s českým Pendolinem).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Jednotka je třísystémová, je pro napěťové systémy 3 kV ss, 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz. Na snímku je hnací vůz se sběračem pro 15 a 25 kV. Obsahuje 75 míst druhé třídy v uspořádání 2+2.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na rozdíl od českého Pendolina má polské rozdílné uspořádání sedadel podle tříd. Třída Business obsahuje tři boxy po čtyřech místech. V první třídě najdete sedadla v uspořádání 2+1 (na fotografii), ve druhé je 345 sedadel v konfiguraci 2+2
Alstom
Součástí interiéru jsou displeje rezervačního systému. Zobrazují datum, číslo vlaku, číslo vozu, a úsek, pro který je rezervováno.
Alstom
Druhý vůz je hnací. Je v něm 12 míst oddílu business a 44 míst druhé třídy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Oddíl první třídy se stolem. Každé sedadlo bez ohledu na třídu je vybaveno elektrickou zásuvkou 230 V 50 Hz.
Alstom
Součástí sedadel všech tříd je lampička.
Alstom
Pracoviště vlakvedoucího. Odtud se hlásí do celého vlaku.
Alstom
Zvláštností jednotky testované u Velimi je polské značení ED250 na prvním a druhém voze. Písmeno E znamená elektrickou jednotku, déčko označuje dálkovou dopravu a 250 je maximální provozní rychlost.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz