náhledy
Zničená výtopna lokomotiv v Richmondu ve státě Virginie během americké občanské války, duben až červen 1865. Použitá technika: skleněný negativ, mokrý kolodiový proces
Autor: Library of Congress
Portrét herečky Madelaine Henriquesové. Fotografováno mezi lety 1855 a 1865 ve fotografickém ateliéru Handy, Washington, DC. Použitá technika: skleněný negativ, mokrý kolodiový proces
Autor: Library of Congress
Profesor Thaddeus S. Lowe pozoruje bitvu ze svého balonu „Interpid“. Fair Oaks, americká občanská válka, květen 1862. Použitá technika: skleněný negativ, mokrý kolodiový proces
Autor: Library of Congress
Generál George A. Custer, který padl v dobře známé bitvě s indiánskými kmeny u Little Bighornu v roce 1876. Na snímku v období americké občanské války, 15. dubna 1865
Autor: Library of Cogress
Padlý voják Konfederace v bitvě u Gettysburgu, Americká občanská válka. Mokrý kolodiový proces, snímek fotografa Timothy H. O'Sullivana, červenec 1863
Autor: Library of Cogress
Padlí v bitvě u Gettysburgu, americká občanská válka. Mokrý kolodiový proces, snímek fotografa Timothy H. O'Sullivana, červenec 1863
Autor: Library of Cogress
Pojízdná temná komora amerického fotografa Sama A. Cooleyho. Mezi lety 1860 až 1865
Autor: Library of Cogress
Fotograf David B. Woodbury držící fotografickou skleněnou desku. Za ním je vidět jeho pojízdná temná komora. Cold Harbor, Virginia, květen až červen 1864.
Autor: Library of Cogress
Scénu je třeba připravit před procesem přípravy světlocitlivé desky. Pak zbývá jen několik desítek sekund pro exponování.
Autor: Aleš Vašíček
Fotograf Karel Richtr polil černou plechovou desku roztokem kolodia a chemikálií (viz první recept) a zkušeně vytváří jednolitou vrstvu. Přebytečné kolodium stéká zpět do láhve.
Autor: Aleš Vašíček
Kolodiem politá deska se ponechala ve zcitlivujícím roztoku (viz první recept) po dobu asi čtyřech minut. poté je nutné již pracovat v červeném světle.
Autor: Aleš Vašíček
Deska se vloží do kazety, která se pak otevře v kameře před exponováním snímku.
Autor: Aleš Vašíček
Po exponování se musí rychle zahájit proces vyvolání. Karel Richtr nalévá vývojku do stále ještě vlhkého naexponovaného kolodia.
Autor: Aleš Vašíček
Zde je dobře patrné místo, kde byla vrstva kolodia nejsilnější. Je to okraj plechu, kde se přebytečná tekutina odlévala zpět do láhve. V okamžiku, kdy i toto místo ztratí mléčný závoj, je snímek ustálen.
Autor: Aleš Vašíček
Vyvolávací proces se následně zastaví vodou.
Autor: Aleš Vašíček
Následuje ustalovač (viz druhý recept). Z obrazu postupně mizí mléčný závoj.
Autor: Aleš Vašíček
Následně je potřeba vzniklý snímek proprat ve vodě.
Autor: Aleš Vašíček
Sandaraková pryskyřice – základní ingredience laku
Autor: Aleš Vašíček
Závěrečné lakování sandarakovým lakem, který zamezí oxidaci obrazu. Plech i lak je nutné předehřát.
Autor: Aleš Vašíček
Nakonec se nalakovaný plech zahřívá, aby lak zaschnul.
Autor: Aleš Vašíček
Karel Richtr ukazuje výsledek dnešního fotografování.
Autor: Aleš Vašíček
Fotoaparát, který si Karel Richtr sám vyrobil.
Autor: Aleš Vašíček
Detail výsledného snímku. Je vidět opravdu každý chlup.
Autor: Karel Richtr