Letoun Miles Magister se blíží k přistávací dráze letiště v Čáslavi, aby pozdravil nízkým průletem.
Autor: iDNES.cz
Necháváme Anglii za sebou. V dálce svítí Bílé útesy doverské.
Autor: iDNES.cz
Palubní deska obsahuje zleva: otáčky motoru, tlak oleje, rychloměr, vypínání magneta, zatáčkoměr/sklonoměr, variometr, výškoměr a kompas.
Autor: iDNES.cz
Letoun Miles Magister krouží nad Bílými útesy doverskými. Loučí se tak s Velkou Británií a nadále už pokračuje přes Francii, Belgii a Německo do Česka.
Autor: iDNES.cz
Letoun Miles Magister po příletu z Anglie na letiště v Podhořanech. Zleva: pilot a majitel letounu Richard Santus a Aleš Vašíček, redaktor Technetu, který spolu se Santusem absolvoval celý let z Velké Británie.
Autor: iDNES.cz
Letoun Miles Magister, na kterém se učili létat stíhači RAF, v anglickém hangáru.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Stroj Miles Magister, na kterém se učili létat stíhači RAF, při přípravách na let z Anglie do Česka.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Letoun Miles Magister před cestou z Anglie do Česka.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Letoun Miles Magister. před cestou z Anglie do Česka.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Přelet Lamanšského průlivu na stroji Miles Magister.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Na letišti Shuttleworth (Old Warden) se představilo jediných pět letuschopných letounů Miles Magister na světě. Ten na konci řady se poté vydal na cestu do Česka.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Mapa přeletu historickým letounem RAF letounu Miles Magister z Velké Británie do Česka.
1. Old Warden (VB)
2. Southend (VB)
3. Dover (VB)
4. Calais (F)
5. Kortrijk (B)
6. Schmidtheim (N)
7. Bayreuth (N)
8. Podhořany (ČR)
Autor: iDNES.cz
Stroj s označením T9752, sloužící v letech 1940–1941 u 312. československé peruti, měl na krytu motoru namalovány postavičky Walta Disneyho.
archiv Richard Santus
Po přistání v Podhořanech nás čeká uvítání a slavnostní eskorta k hangáru.
Aleš Vašíček
Míjíme hrad Karlštejn a míříme před Černošice, Točnou dál na Čáslav a Podhořany.
Aleš Vašíček
Přelétáváme hranici České republiky. Zřetelně to lze rozpoznat i bez mapy podle řepkových polí.
Aleš Vašíček
Letiště Bayreuth
Aleš Vašíček
Průlet přeháňkou nedaleko německého Coburgu
Aleš Vašíček
Aleš Vašíček v kokpitu letounu Miles Magister kdesi nad Německem
Aleš Vašíček
Řídící věž a hangár letiště Schmidtheim, kde budeme nocovat.
Aleš Vašíček
Větrné elektrárny nedaleko letiště Schmidtheim, kde budeme nocovat.
Aleš Vašíček
Přelétáváme rozlehlé ardenské lesy
Aleš Vašíček
Základem pravidelné údržby je otírání olejových nečistot z břicha stroje. Olej rosí z labyrintu klikového hřídele motoru.
Aleš Vašíček
Richard Santus se chystá tankovat po přeletu kanálu La Manche v belgickém Kortrijku. Zelenožlutý drát je nutné uzemnění letoun při tankování paliva.
Aleš Vašíček
Přístav v Calais. Na křídle je zřetelně vidět indikátor stavu paliva.
Aleš Vašíček
Bílé útesy doverské a Dover Patrol Monument
Aleš Vašíček
Pilot Richard Santus před odletem z letiště Old Warden
Aleš Vašíček
Pětice Magisterů bude startovat k vystoupení se západem slunce.
Aleš Vašíček
Pilot Mark Sharp se připravuje na večerní vystoupení v čele pěti letuschopných magisterů.
Aleš Vašíček
Cvičný letoun Miles Magister v předválečném provedení bez kamufláže.
Aleš Vašíček
Letoun Miles Magister s charakteristickým znakem na dvířkách předního kokpitu
Aleš Vašíček
Richard Santus tankuje palivo na letišti Southend. Odsud startujeme na kanál La Manche.
Aleš Vašíček
Poslední noc Milese Magistera na britské půdě
Aleš Vašíček
Večerní uklízení exponátů na leteckém dni Shuttleworth
Aleš Vašíček
Jeden z letuschopných exponátů na leteckém dni Shuttleworth
Aleš Vašíček
Jeden z letuschopných exponátů na leteckém dni Shuttleworth
Aleš Vašíček
Čilý ruch na leteckém dni Shuttleworth
Aleš Vašíček
Společný letounů Spitfire a Sea Hurricane, Letecký den Shuttleworth
Aleš Vašíček