Seskok ze sokola upraveného pro parašutistický výcvik
gonzoaviation.com
M-1D Sokol měl překryt kabiny ve tvaru bubliny.
gonzoaviation.com
M-1D Sokol bezpečnostního letectva
Archiv policie ČR
M-1C Sokol v Leteckém muzeu Kbely. Počátkem padesátých let stroj vlastnil národní podnik Odeva Trenčín. Než vznikl Letecký aerotaxový oddíl ČSA, zajišťovaly si některé naše podniky leteckou dopravu svých vedoucích pracovníků a obchodníků.
Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Prototyp M-1A Sokol s imatrikulací OK-ZHA na poštovní pohlednici vydané na podporu Československého olympijského výboru
Dobová pohlednice
Rekonstruovaný a opět letuschopný M-1C Sokol. Imatrikulace OK-CSR je novodobá, jeho první z roku 1947 byla OK-BKO. S letounem po únorovém převratu ulétli na Západ Josef Čermák (bývalý pilot 311. perutě RAF) a František Dvořák (majitel předmětného sokola).
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
M-1C Sokol, OK-AHN, který absolvoval roku 1947 (etapový) let z Prahy do Kapského města a zpět. Letoun je vystaven v Národním technickém muzeu.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Čerpání paliva do letounu M-1C Sokol, muž v obleku je konstruktér sokolů Zdeněk Rublič.
Sbírka Václava Šorela
M-1C Sokol s britskou imatrikulací G-AIXN
RuthAS, CC BY 3.0
M-1C Sokol. A za ním další legenda: Hawker Hurricane. Anglické letiště Turweston
Alec Wilson, CC BY-SA 2.0
Věcná loterie pořádaná Ústřední výborem Slovenského národního aeroklubu v roce 1950, hlavní výhrou byl sportovní letoun Sokol. V době po únorovém převratu v roce 1948 to můžeme považovat za událost raritní, jak to nakonec dopadlo, nevíme.
gonzoaviation.com
Dva letouny sokol upravené pro parašutistický výcvik. Klasický sokol měl boční části překrytů kabiny odklápěcí vzhůru, v tomto případě musela být pravá část odsouvací dozadu, patrné jsou „hyzdící“ vodící tyče. Pravou stranu vystupoval za letu parašutista.
gonzoaviation.com