Od Dakaru 1990 se změnilo pouze barevné provedení kamionu a množství nákladu vezeného na korbě.
Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Tatra 815 6x6 VE s číslem 634
Autor: tatra-store.cz, Profimedia.cz
Posádka osmikolky těsně před startem prologu Rally Paříž – Dakar 1988. Za volantem Vlastimil Buchtyar, uprostřed Josef Kalina, vzadu Serge Samson.
Vlastimil Buchtyar
Navigátor Josef Kalina před „svou“ tatrou
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Kamion automobilky Liaz, který závodil na trase Paříž – Dakar, se dostal i na poštovní známku.
Autor: Profimedia.cz
Kamion automobilky Liaz, který závodil na trase Paříž – Dakar s číslem 627.
Autor: Michal Šafránek, MAFRA
Zakladatel soutěže Paříž–Dakar Thierry Sabine (rok 1986)
Autor: Profimedia.cz
Tatra 815 VE 6x6, která jela Dakar v roce 1986, i s posádkou. Navigátor Josef Kalina (uprostřed), řidič Zdeněk Kahánek (vlevo) a druhý řidič Miroslav Gumolec (vpravo).
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Navigátor Josef Kalina v barvách Buggyra Racing více než třicet let od první účasti na Dakaru
Buggyra Racing
Při absenci dohušťovacího systému pomohly v písčitých etapách „silniční“ pneumatiky Michelin XZA. Jejich použití bylo jedním z mnoha skvělých nápadů konstruktéra Jaroslava Krpce. Rok 1990
Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Tatra 815 VE 6x6, která jela Dakar v roce 1986.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Navigátor Josef Kalina v barvách Buggyra Racing více než třicet let od první účasti na Dakaru.
Buggyra Racing
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zajímavé je vyobrazení reliéfu krajiny a údaj o maximální výšce ve stopách v každém čtverci.
archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zajímavé je vyobrazení reliéfu krajiny a údaj o maximální výšce ve stopách v každém čtverci. Zde je vyobrazena oblast alžírské pouště u Tamanrassetu. Na mapě jsou patrné poznámky navigátora Kaliny.
archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zajímavé je vyobrazení reliéfu krajiny a údaj o maximální výšce ve stopách v každém čtverci. Zde je vyobrazena oblast alžírské pouště u Tamanrassetu.
archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zajímavé je vyobrazení reliéfu krajiny a údaj o maximální výšce ve stopách v každém čtverci. Zde je vyobrazena oblast alžírské pouště u Tamanrassetu.
archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zajímavé je vyobrazení relieéu krajiny a údaj o maximální výšce ve stopách v každém čtverci.
archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zde je navigátorem v mapě vyznačeno letiště Ruacana.v Namibii.
archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe.
archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe.
archiv Josefa Kaliny
Rally Granada – Dakar. Český kamion Tatra řízený Karlem Lopraisem během závodu v jedné z pouštních etap na území Mauritánie z Tišitu do Kiffy. (10. ledna 1996)
Autor: ČTK
V tomto stavu odjela Buchtyarova Tatra v soutěži ještě dalších sedm etap a 4 tisíce kilometrů.
Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Unikátní a nikdy nezveřejněná fotografie z místa havárie těsně po vyproštění čtyřkolky z hlubokého příkopu Kahánkovou šestikolkou. Na zemi sedí stále ještě otřesený, ale nezraněný Milan Kořený, po kabině šplhá Vlastimil Buchtyar.
Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Pochroumaná čtyřkolka těsně po dojezdu do Pointe-Noire
Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Jediný dokončený speciál s elegantně řešenou nástavbou se Dakaru 1990 zúčastnit nemohl. Po výměně nástavby však startoval na Dakaru 1991 a do poslední chvíle bojoval o vítězství.
Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Nákladní automobil Tatra vedený Karlem Lopraisem na trati etapy z Ataru do Nouadhibou v rally Paříž – Dakar – Paříž (9. ledna 1994)
Autor: Ondřej Hájek, ČTK
Lopraisovy excelentní výkony v extrémních podmínkách Rally Dakar silně přispěly k tomu, že je Tatra celosvětově jednou z nejsilnějších českých značek.
Autor: ČTK
Nejlehčí a nejtěžší Tatra 815 účastnící se 10. ročníku Rally Dakar před přejímkami
Vlastimil Buchtyar
Čtyřkolka tatra.
Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený