náhledy
Jak bezpečná je letecká doprava? (ilustrační snímek)
Autor: Profimedia.cz
Mapa dopravních nehod
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
Velmi zběžně jsme porovnali počet zpráv věnovaných různým dopravním nehodám za posledních 10 let (od roku 2005) ve zprávách českých televizních stanic (podle klíčových slov). Letecké nehody měly skoro stejný počet zpráv, jako vlakové nehody, naopak nehody motocyklů se do televizního zpravodajství dostanou málokdy.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz
Statistiky leteckých nehod za rok 2012
Autor: Aviation-Safety.net
Letecké nehody tvoří jen nepatrný zlomek ze všech úmrtí v roce 2012 (zdroj: WHO), přestože v tomto roce využilo civilní letecké dopravy 2,9 miliardy cestujících.
Autor: Pavel Kasík - Technet.cz, zdroj: WHO a Aviation Safety Network
Poměr letů, během kterých dojde ke smrtelné nehodě, dlouhodobě klesá.
Autor: Boeing.com
Posledních deset let ubylo smrtelných nehod, stále častěji je poškozeno pouze letadlo.
Autor: Boeing.com
Příčiny smrtelných nehod (2004 - 2013)
Autor: Boeing.com
Různé fáze letu jsou různě nebezpečné. Nejvíce nehod (47 %) hrozí v závěrečné fázi letu. Naopak během nejdelší fáze letu dochází pouze k desetině nehod.
Autor: Boeing.com
Bezpečnost jednotlivých typů letadel. Airbus A320 patří k nebezpečnějším.
Autor: Boeing.com
Ne každá nehoda skončí úmrtím. „Hull loss“ označuje situaci, kdy je letadlo „na odpis“, tedy již nelze po nehodě opravit. Ani taková nehoda však nemusí být smrtelná. Dále se ukazuje, že nejbezpečnější jsou plánované linkové lety.
Autor: Boeing.com