Obálka palubního časopisu Interflug ze 70. let
Archiv autora Miroslava Jindry
Reklamní materiály s motivem Lady Agnes a Stöllnu
Archiv autora Miroslava Jindry
Heinz Dieter Kallbach 23. října dopoledne, jde se na to!
Archiv autora Miroslava Jindry
Letoun IL-62 společnosti Interflug v typickém zbarvení
Wikimedia commons
Lady Agnes "v obilí"
Wikimedia commons
Kapitán Heinz Dieter Kallbach
Wikimedia commons
Uměle vytvořený kopec Lichterfeld byl nedaleko Berlína
Archiv autora Miroslava Jindry
Pomník Otty Lilienthala na vrcholu Gollenbergu
Archiv autora Miroslava Jindry
S Lady Agnes se v okolí Stöllnu potkáte na všech možných i nemožných místech.
Archiv autora Miroslava Jindry
Muzeum Otty Lilienthala ve Stöllnu
Archiv autora Miroslava Jindry
Uniformy posádek Interflugu v poslední etapě existence společnosti, vlevo letní letecká košile
Archiv autora Miroslava Jindry
Palubní servis z 80. let v letounu IL-62
Archiv autora Miroslava Jindry
Pohled na vstup vzduchu u kořene levého křídla letounu IL-62
Archiv autora Miroslava Jindry
Zadní pohled na uspořádání motorů Kuzněcov NK-8 letounu IL-62
Archiv autora Miroslava Jindry
Kokpit letounu DDR-SEG se jmény členů posádky: kpt. Heinz Dieter Kallbach, kop. Peter Bley, p.m. Ulrich Müller a nav. Rudolf Döge
Archiv autora Miroslava Jindry
Zadní kabina letounu IL-62 slouží jako obřadní síň, kde již bylo sezdáno na tisíc párů.
Archiv autora Miroslava Jindry
Figurína stevardky Interflugu v uniformě z 80. let minulého století
Archiv autora Miroslava Jindry
Fotografie travnaté plochy letiště ve Stöllnu pořízená ze silnice, ve směru příletu IL-62 na dráhu 26
Archiv autora Miroslava Jindry
Pohled do letounu IL 62 společnosti ČSA za letu
Archiv autora Lubora Obendraufa
Letoun IL 62 v Kuvajtu a zábavná posádka společnosti ČSA
Archiv autora Lubora Obendraufa
Letoun IL 62 společnosti ČSA na letišti JFK v New Yorku
Archiv autora Lubora Obendraufa
Letoun IL 62M společnosti ČSA
Archiv autora Lubora Obendraufa
Iljušin Il-62MGr
Rada Airlines
Cestující nastupují do letounu Iljušin Il-62 letecké společnosti Air Koryo na letišti v Pchjongjangu.
Autor: Profimedia.cz
Letadlo Iljušin IL 62 M, které kdysi patřilo Československým aeroliniím (ČSA), zdobí od 22. května střechu hotelu ve Štýrském Hradci (Graz) na jihu Rakouska.
Autor: ČTK
Přes přelomový rok 1989 přeletěly ČSA se staršími typy Jak-40, Tu-134, Il-62 a relativně moderními Tu-154. Na fotografii je Tu-154 v době experimentů s hledáním nového barevného schématu letadel společnosti počátkem devadesátých let.
Petr Popelář, vlastní foto + archiv
Na konci první poloviny devadesátých let bylo zavedeno zbarvení, které vidíte na Il-62M. Je o poznání povedenější než předchozí experimenty.
Petr Popelář, vlastní foto + archiv
Počátkem devadesátých let ČSA laborovaly s novým barevným schématem svých letadel, zde Iljušin Il-62M.
Petr Popelář, vlastní foto + archiv
ČSA si nakonec pořídily letouny Iljušin Il-62 a později také modernizované Il-62M. Velkokapacitní Iljušiny byly určeny především pro dálkové spoje, v létě však dopravovaly turisty například i do Bulharska. Naše Il-62 dostaly jako první nové zbarvení letadel ČSA bez tzv. "vousů" na přídi. Výrazná byla červená SOP s velkým nápisem OK JET, určeným pro proudové stroje.
Petr Popelář, vlastní foto + archiv
Ve druhé polovině 60. let byla situace letadlového parku ČSA nelichotivá, účetní odpisy mnoha letadel se nezadržitelně blížily 100 procentům. Málokdo ví, že se tehdy na nejvyšších místech uvažovalo i o nákupu západních letadel. Těmto snahám učinila přítrž politická situace po roce 1968. Vedle toho jsme již na jaře 1968 měli od Aeroflotu pronajatý k vyzkoušení Iljušin Il-62. Na fotografii je první pronajatý Il-62 s označením ČSA, ale se sovětským zbarvením a imatrikulací.
Petr Popelář, vlastní foto + archiv
Iljušin Il-62 (OK-DBF)
baaa-acro.com/Werner Fischdick
Iljušin Il-18
FORTEPAN / MHSZ, CC BY-SA 3.0
Iljušin Il-18
FORTEPAN / MHSZ, CC BY-SA 3.0
Iljušin Il-18
FORTEPAN / UVATERV, CC BY-SA 3.0
Čtyřmotorový stroj Il-18 z flotily ČSA před 40 lety místo do Bratislavy letěl do Mnichova. Bečvář jeho únos úspěšně zvládl.
ČSA
Jména členů slavné posádky IL-62
Archiv autora Miroslava Jindry
Zadní partie Lady Agnes a prosklený hangár s expozicí Interflugu
Archiv autora Miroslava Jindry
IL-62 DDR-SEG na stojánce ve Stöllnu
Archiv autora Miroslava Jindry
OK-STJ zaparkovaná nad expozicí IL-62 DDR-SEG
Archiv autora Miroslava Jindry
Přílet nad kopec Gollenberg, plocha dráhy leží pod ním, vlevo od něj je vidět vesnice Stölln, více vlevo Rhinow.
Archiv autora Miroslava Jindry
V ose dráhy 26
Archiv autora Miroslava Jindry
Bližší pohled na dráhu 08/26, patrný je les před prahem dráhy 26.
Archiv autora Miroslava Jindry
Lady Agnes pod pravým křídlem OK-STJ
Archiv autora Miroslava Jindry
Letištní plocha v Borkheide, muzeum Hanse Gradeho
Archiv autora Miroslava Jindry
Lesní stojánka IL-18 DDR-STE, Z-37 a Ka-26 v Borkheide
Archiv autora Miroslava Jindry
Letiště Schönhagen, EDAZ
Archiv autora Miroslava Jindry
Poslední Lilienthalův kluzák po havárii, na dvoře dílny ve Stöllnu.
Wikimedia commons
Lilienthal vykonal až do nešťastného letu 9.8.1896 na dva tisíce pokusů.
Wikimedia commons
Otto Lilienthal
Wikimedia commons
Obálka palubního časopisu Interflug ze 70. let
Archiv autora Miroslava Jindry