náhledy
Podomácku vyrobený velkoformátový fotoaparát z dílny fotografa Karla Richtra. Jak závěrka slouží buřinka a na zadní standartě je složená jeptiška na zaclonění okolního osvětlení při komponování a zaostřování obrazu na matnici.
Autor: Aleš Vašíček
Různé velkoformátové fotoaparáty ze sbírky fotografa Karla Richtra. Vlevo reportážní „fieldka“ s průhledovým hledáčkem.
Autor: Aleš Vašíček
Velkoformátový fotoaparát kardanového typu vlastní výroby, z dílky fotografa Karla Richtra
Autor: Aleš Vašíček
Zleva: fotograf a výrobce velkoformátových fotoaparátů Filip Habart a fotograf a odborník na historické fototechniky Karel Richtr
Autor: Aleš Vašíček
Shift přední standarty
Autor: Filip Habart
Lift přední standarty
Autor: Filip Habart
Tilt přední standarty
Autor: Filip Habart
Nákres velkoformátového fotoaparátu, který předchází každé stavbě přístroje.
Autor: Filip Habart
Swing zadní standarty
Autor: Filip Habart
Práce s obří velkoformátovou kamerou je náročná i pro dva fotografy zároveň.
Autor: Filip Habart
Složená „fieldka“ - velkoformátová kamera do plenéru s filmovou kazetou z dílny Filipa Habarta
Autor: Filip Habart
Odhalené standarty extra large velkoformátové kamery z dílny Filipa Habarta
Autor: Filip Habart
Velkoformátová kamera typu field z dílny Filipa Habarta v nastavení tilt roviny objektivu
Autor: Filip Habart
Velkoformátová kamera a z dílny Filipa Habarta v nastavení lift, tedy vzhůru vysunutá rovina objektivu.
Autor: Filip Habart
Velkoformátová kamera a filmové kazety z dílny Filipa Habarta
Autor: Filip Habart
Velkoformátové kamery z dílny Filipa Habarta
Autor: Filip Habart
Pomocí náklonu tilt přední standarty dosáhl fotograf zaostření obličeje i části nástroje, který je mnohem blíže k fotoaparátu. To vše při zachování minimální hloubky ostrosti.
Autor: Karel Richtr
Ukázka použití náklonu standarty, v tomto případě swing pro zaostření celého obličeje při zachování minimální hloubky ostrosti.
Autor: Karel Richtr
Pomocí náklonu tilt přední standarty dosáhl fotograf zaostření obličeje i části nástroje, který je mnohem blíže k fotoaparátu. To vše při zachování minimální hloubky ostrosti.
Autor: Karel Richtr
Ukázka použití náklonu standarty, v tomto případě kombinace tilt a swing pro zaostření celého obličeje při zachování minimální hloubky ostrosti.
Autor: Karel Richtr
Fotograf a konstruktér velkoformátových fotoaparátů Filip Habart s jednou ze svých kamer
Autor: Filip Habart