náhledy
Ranní start v Kejžlici u Humpolce
Autor: Aleš Vašíček
Horkovzdušný balon brněnského výrobce Kubíček Balloons o objemu 4 500 metrů krychlových
Autor: Miloš Kovář
Ranní start v Kejžlici u Humpolce (vpravo)
Autor: Aleš Vašíček
Pro několikahodinové lety je samozřejmě nutné mít dostatek plynu. Zde je patrné, že v koši zaujaly plynové láhve místo, které by jinak patřilo pasažérům. Celkově je v koši cca 430 kg propanu, což by v zimních podmínkách s tímto konkrétním balonem vystačilo na asi 10 hodin letu.
Autor: Aleš Vašíček
Pilot Miloš Kovář (vlevo), v pozadí hrad Lipnice
Autor: Aleš Vašíček
Pilot Miloš Kovář (vlevo) a snídaně ve výšce cca 300 metrů nad zemí
Autor: Aleš Vašíček
Nejlepší místo, kde nechat ohřívat sekanou k obědu, je u hořáků o výkonu 2 × cca 3,7 MW při tlaku 6 barů.
Autor: Aleš Vašíček
Láhev na tekutý propan s indikátorem množství v procentech. Ručička se začne hýbat na zhruba 40 %.
Autor: Aleš Vašíček
Vysočina z výšky asi 500 metrů nad zemí
Autor: Aleš Vašíček
Pohled do nitra balonu o objemu 4 500 metrů krychlových
Autor: Aleš Vašíček
Vysočina z výšky asi 500 metrů nad zemí
Autor: Aleš Vašíček
Vysočina z výšky asi 300 metrů nad zemí
Autor: Aleš Vašíček
Zastávka u Brna z výšky cca 2 300 m n. m.
Autor: Aleš Vašíček
Pohled na Pálavu od Rosic z výšky cca 2 300 m n. m.
Autor: Aleš Vašíček
Jaderná elektrárna Dukovany z výšky cca 2 300 m n. m.
Autor: Aleš Vašíček
Pohled na Masarykův okruh a v dálce Brno. Vpravo dálnice D1.
Autor: Aleš Vašíček
Pohled na brněnské výstaviště, uprostřed ikonický kulatý pavilon Z
Autor: Aleš Vašíček
Centrum Brna z výšky asi kilometr nad zemí
Autor: Aleš Vašíček
Centrum Brna z výšky asi kilometr nad zemí
Autor: Aleš Vašíček
Centrum Brna z výšky asi kilometr nad zemí
Autor: Aleš Vašíček
Letiště Tuřany z výšky asi kilometr nad centrem Brna
Autor: Aleš Vašíček
Pohled směrem na západ od Vyškova. Vlevo dálnice D1
Autor: Aleš Vašíček
Po přistání rychlostí 7 m/s
Autor: Aleš Vašíček
Balon se po přistání okamžitě vyfoukl. Také díky tzv. Smart ventilu, který urychluje vypuštění teplého vzduchu z obalu balonu po přistání.
Autor: Aleš Vašíček
Nevýhodou létání v zimě jsou často rozbahněná pole. Pokud nemrzne, i nevinně vyhlížející louka se může změnit v bahenní lázeň.
Autor: Aleš Vašíček
Záznam letu balonu z Kejžlice u Humpolce do Vyškova přes řízený prostor brněnského letiště Tuřany
Autor: Miloš Kovář
Záznam letu horkovzdušným balonem z přistávací plochy v Lipové u Šluknova přes řízený prostor letiště Václava Havla v Praze na letiště Benešov.
Autor: Miloš Kovář
Přistání na letišti Benešov po zhruba 4hodinovém letu z Lipové u Šluknova.
Autor: Miloš Kovář
Záznam letu balonu z přistávací plochy Lipová u Šluknova přes řízený prostor Prahy na letiště Benešov.
Autor: Miloš Kovář
Přistání na letišti Benešov po zhruba 4hodinovém letu z Lipové u Šluknova.
Autor: Miloš Kovář
Zelené linky ukazují tři lety horkovzdušným balonem z Kejžlice na tři různá letiště. A pak že se horkovzdušný balon nedá řídit...
Autor: Miloš Kovář
Záznam letu balónu z letiště Dvůr Králové na letiště Náchod
Autor: Miloš Kovář
Na zelené lince záznamu letu je hezky vidět, jak se může v různých hladinách měnit směr větru.
Autor: Miloš Kovář
Mapa, která zobrazuje letecké prostory ve vzdušném prostoru ČR. Zde je vidět, že v červených plochách právě probíhá výcvik armádních stíhačů. Červeně označené jsou i prostory nad národními parky či zakázané prostory nad jadernými elektrárnami nebo Pražským hradem.
Autor: Ais View - ŘLP