iDNES.cz
☰
zpátky na článek
<
1
/
X
>
Jeden z mála barevných snímků stroje verze 152/II V4 po dokončení. Letoun je vybaven novým podvozkem a motory Pirna 014.
archiv Holger Lorenz
Zkoušky pojíždění vysokou rychlostí 3.12. 1958 , Drážďany-Klotsche
archiv Holger Lorenz
První projekt typu „15.2“ , ještě v SSSR, v letech 1953-54
archiv Holger Lorenz,
Motory Mikulin AM-9 ( RD-9B ) v upravených gondolách letounu 152/I V1
archiv Holger Lorenz,
Slavnostní roll-out, Drážďany, dne 30.4. 1958
archiv Holger Lorenz
Místo dopadu letounu, v pozadí věž kostela Ottendorf-Okrilla.
archiv Holger Lorenz
Zbytky hlavního podvozku, v pozadí trosky rozeseté v okruhu 170 metrů.
archiv Holger Lorenz
Výkres letounu Baade 152/II V4
O.Reich
Montážní hala se stroji první série 152/II V5 výr. čísel 007 až 009 dne 7.9.1960.
archiv Holger Lorenz
Trup po renovaci, vstupní dveře otevřeny směrem vzhůru.
Steve Albrecht
Kabina osádky po renovaci
Steve Albrecht
Interiér kabiny cestujících po renovaci. Bohužel sedačky nejsou původní, stejně jako některé další doplňky. Za pozornost stojí velikost oken.
Steve Albrecht
Tabulka parametrů letounů Baade 152 a jeho nástupce – projekt „154“
Autor:
Technet.cz
Zleva : Ferdinand Brandner, uprostřed Brunolf Baade, vpravo prof. Günther Bock. SSSR, 15. 3. 1954. Všichni jako konstruktéři OKB.
archiv Holger Lorenz
Junkers EF-150 s dvojicí motorů AL-5, letiště Podberežje, 26. 12. 1951.
archiv Holger Lorenz
Související články
Leteckou havárii nad Slovenskem prý způsobil balon Svobodné Evropy
Zlin Trener. Legenda světového letectví, která vznikla v Československu
Jak se létá nad mořem: hlídat letadlo i počasí a nedat se otrávit formalitami
Kde udělali soudruzi z NDR chybu? Východoněmecké automobily obrazem