náhledy
Štábní kapitán František Malkovský a poručík Ludvík Pavlovský, obrázek z časopisu Český svět ze dne 7. července 1927.
Autor: public domain
Prototyp hornoplošníku Aero A.35 krátce po dokončení v listopadu 1928. Následně byl upraven k dopravě osob.
Autor: public domain
Prototyp hornoplošníku Aero A.35 krátce po dokončení v listopadu 1928. Následně byl upraven k dopravě osob. Pilotní kabina ještě není zcela zakrytá, viz otevřená boční pole. Prototyp byl zpočátku poháněn hvězdicovým devítiválcem Wright J-6 Whirlwind (viz foto).
Autor: public domain
Aero A.35, návrh úpravy prototypu pro dopravu cestujících. Zobrazení oken kabiny cestujících odpovídá v reálném provedení levé straně trupu, na pravé straně bylo vpředu užší a za ním širší okno. S těmi okny to bylo tak, že to užší obsahovaly dveře a ty byly u první řady sedadel na pravém boku a u druhé řady sedadel na levém boku. Do letadla bylo možné díky sklopnému sedadlu v první řadě nastupovat jakýmikoliv z těchto dvojích dveří. Dveře do pilotní kabiny se nacházely v přepážce mezi ní a kabinou cestujících. Za kabinou cestujících vidíme zavazadlový prostor přístupný sklopným panelem na levém boku.
Autor: public domain
Po adaptaci na osobní dopravu létal první exemplář (prototyp) Aera A.35 u ČSA postupně s imatrikulacemi L-BAJA, L-BAUA a ve finále OK-AUA. Na fotografii má stroj už československý motor Walter Castor.
Autor: public domain
Na prvním exempláři Aera A.35 se v roce 1932 po dobu několika týdnů zkoušel dieselový hvězdicový motor Packard RD-980, aby byl shledán nevyhovujícím (viz foto). Stroj s ním létal na lince Praha – Brno.
Autor: public domain
Šest sériových exemplářů (tedy druhý až sedmý vyrobený) letounu Aero A.35 neslo imatrikulace OK-AUB až -AUG. S prototypem OK-AUA tak létalo u ČSA sedm strojů tohoto typu.
Autor: public domain
Letouny Aero A.35 Baťovy letecké společnosti na letišti Baťov v Otrokovicích, vpředu je OK-ATK, v hangáru vidíme OK-ATN. Baťa měl celkem pět strojů tohoto typu, další byly OK-ATD, -ATX a -ATZ.
Autor: public domain