Část festivalu se odehrává i pod širým nebem v místech, kde stával pomník diktátora Stalina.
Vektroskop
Audiovizuální festival Vektroskop probíhá od 8. do 14. 6. 2019 v pražském Divadle Archa.
Vektroskop
Inscenace Petra Nikla Žlutá tma se noří do časoprostoru, kde zrození, život a smrt nemají vzájemnou kauzalitu. Světlo se stává hudebním nástrojem. Autor je osiřelou postavou v prostoru tvořeném interaktivní hrou laserových paprsků.
Vektroskop
V představení Žlutá tma používá Peter Nikl dva RGB lasery o výkonu 3 W. Vlastní software je založený na platformě MAX, MSP komunikuje přes Ableton Live.
Vektroskop
Koncept představení Žlutá tma je založený na efektu slyšení světla, to znamená, že laser se stává hudebním nástrojem, který živě interpretuje performerovy pohyby.
Vektroskop
Na Vektroskop do Prahy přijel i Robert Henke, jehož díla byla k vidění a slyšení mimo jiné v londýnské Tate Modern, pařížském Centre Pompidou a na berlínském festivalu CMT.
Vektroskop
Henke v představení Lumiere III využívá čtyři RYB lasery s vysokou přesností o výkonu 9 W. Umělec si sám vyvinul vlastní software na platformě Open Frameworks.
Vektroskop
Henke používá také vícekanálový zvuk, aby byl i zvukový zážitek prostorový.
Vektroskop
V rámci improvizovaného představení Vektroskop JAM vystoupí portugalský umělec Joao Martinho Moura se svou interaktivní instalací YMYI, kde jde opět o dialog pohybu umělce s elektronickým řídícím systémem. Záměr projektu je zkoumat prostorové sféry, kde diváci rozvíjí svou vlastní tvůrčí inspiraci. Zdrojem pro ovládání vizuální složky jsou gesta a pohyby jejich vlastních těl. Pro představení umělec vytvořil vlastní software.
Vektroskop
V prostoru Divadla Archa v Praze se setkají umělci posedlí experimentováním s audiovizuální korelací. Festival Vektroskop nabízí divákovi neobvyklé vizuálně bohaté zážitky. Netradiční iluze vzniká přesným propojením sluchových a zrakových vjemů. Audio signál je totiž použit i pro řízení laserů.Tvary, které divák vidí, tak jsou interpretací zvukových impulsů, jež zároveň slyší.