Mezi traťovými tunely se nachází obratový tunel. Součástí kolejiště je již hliníková napájecí kolej.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Betonové sloupy podpírají rozsáhlé prostory zázemí stanice.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Skříň napájení kolejiště stanice
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Trakční a staniční transformátory
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ve stanici Nádraží Veleslavín probíhá montáž obkladu stropu prostřední lodě stanice. Na podlaze za podlážkami lešení jsou připraveny obklady.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Trojlodní stanice Nádraží Veleslavín při obkládání prostředního tunelu. Na lešení se nám bohužel nepodařilo vystoupit.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ve stanici Bořislavka mají před sebou dělníci nejvíce práce. Na podlaze vzniká dlažba, na stěnách jsou konstrukce pro obklady.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V místě je velmi chladno, proto se dělníci zahřívají vysoušeči.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Stanici osvětlovaly dva silné reflektory na koncích stanice. Fotografování bylo velmi obtížné. Záběry z místa bylo nutné upravit projasněním stínů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V budoucí konečné stanici Motol je podobné kolejiště jako na Hlavním nádraží. Stanici ovšem opustíte netypicky. Výtahem, nebo po schodišti zamíříte dolů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro prohlídku tunelů byl použit tento vozík (přezdívaný v Dopravním podniku autobus), tažený dvojicí MUV (Motorový univerzální vozík).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Část novinářů projela stavbu prodloužení právě v kabině MUV.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ze stanice Motol do stanice Petřiny nejprve vede dvojkolejný tunel. Pod zastavěnou čtvrtí byly tunely budovány bezpečnějším způsobem pomocí TBM (razícím štítem).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Práce na stanici Petřiny pokročily nejdále. Téměř hotovy jsou obklady stěny a podlahy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na prodloužení trasy A pražského metra se právě stavebně dokončují stanice. Než začnou jezdit vlaky, musí se podzemí vybavit technologiemi a „zavést dráty“ do dispečinku. Chybí ještě i „maličkosti“, jako jsou speciální kabely pro šíření mobilního signálu pro telefony.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V eskalátorovém tunelu se právě montují pojízdné schody.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Stanice metra Petřiny je největší ražený prostor pražského metra. Její klenba je v hloubce 30 metrů pod terénem. V primárním ostění je dlouhá 217 metrů (bez obratového tunelu), vysoká je zhruba 16 metrů a široká 22 metrů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dno stanice je zhruba tři metry pod nástupištěm. Místo cestujících je na podlaze uskladněno vybavení stanice.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dělníci právě montují informační systém a osvětlení. Část obkladu symbolicky připomíná zelenou linku pražské podzemky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Za nástupištěm začíná technické zázemí stanice. Redaktor se ve snaze vyfotografovat stanici z „ochozu“ ocitl na schodišti, které vede na povrch.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Lávka do napájecí části zázemí stanice Petřiny. V pozadí obratový tunel.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz