Každá nová součástka je označena a je k ní vedena dokumentace.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Náhled do dokumentace nových výztuh křídla, které jsou na výkresech znázorněny modře.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Displeje pilotů. V dolní části snímku je ovládání motorů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kapitán letounu má vedle „beranů“ ovládání (volant) předního podvozkového kola
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kabina pilotů modernizovaného Boeingu 737-800 německé společnosti TUI.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Neosvětlená kabina cestujících během prací na letišti v Ruzyni.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled na jeden otevřený evakuační východ z trupu Boeingu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Otevřený evakuační otvor umožňuje klempířům vstup pro práci na křídle.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Odvětrávaní par paliva z nádrže v křídle během prací.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Odvětrávaní par paliva z křídel
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Uskladněné nové winglety a díly křídla v hangáru Czech Airlines Technics.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Také nový wingelt má svůj „rodný list“, podle kterého lze dohledat původ jednotlivých součástek.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Poziční světla křídel jsou na novém wingletu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Konce nového wingletu jsou během prací chráněny .
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Montáž druhé části wingletu
fotoarchiv Czech Airlines Technics
Šrouby pro připevnění wingletu jsou připraveny v pořadí, v jakém se použijí pro spoj.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Montáž druhé části nového wingletu
fotoarchiv Czech Airlines Technics
Letadlo společnosti TUI při použití doku minulé generace.
fotoarchiv Czech Airlines Technics
Podvozková šachta ukrývá hydraulické systémy letounu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled na pohonnou jednotku (CFM56) a nové doky klempířů. Na levé dolní části motoru je vidět záplata vstupu motoru. Poškození nejspíš vzniklo při střetu s letištní technikou nebo ptákem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nový, účinnější dvojitý winglet
fotoarchiv Czech Airlines Technics
Doky pro práce na ocasní části letounu
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro práci na nových docích pro letecké mechaniky byl Boeing 737-800 nadzvednut přibližně o deset centimetrů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Aerodynamické prvky byly při práci na nádrži v křídle vysunuty tak, aby při práci nepřekážely.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přesně umístěný hever umožňuje zvednout letoun tak, aby klempíři pracovali v ergonomické výšce.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Letoun je podepřený v blízkosti svého těžiště v přesně stanovených bodech.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Letadla Boeing mají pomocnou energetickou jednotku v zadní části trupu. Na snímku vidíte její výfuky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Při pohledu na hever máte dojem že letoun je lehký jako pírko. Jeho hmotnost je vyšší než 41 tun, neboť trupové nádrže obsahovaly palivo.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ocasní část letounu je během prací také podepřena v přesně stanoveném bodě.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Některé vysunuté vztlakové klapky byly během prací chráněny papírem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Práce na obou křídlech probíhají současně, aby pobyt v hangáru byl co nejkratší.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Klempíři pracují na nové výztuze křídla umístěné v křídlových nádržích paliva.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Klempíři menšího vzrůstu používají při práci různé typy schůdků.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vyčerpané křídlové nádrže jsou „nasáté“ leteckým palivem, klempíři proto dodržují při práci přísná protipožární pravidla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přípravné práce na nové výztuze křídla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Konec křídla, ke kterému bude připevněn nový winglet.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vrtací šablona pro instalaci nové výztuhy křídla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Speciální šroub pro nerozebíratelné spoje výztuh křídla. Při utažení na požadovaný moment se utrhne hlava speciální oranžové matice (Collaru).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pomocí speciálních přípravků (agrafy) klempíři sestaví v křídle novou výztuhu, kterou následně přišroubují.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dočasný připevňovací prvek – agrafa, (anglicky – Wing Nut Draw Clecos).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz