Pět hodin ráno. Skřivani na travnaté ploše už cvrlikají. Nad Německem se přes noc vyrojila bouřková mračna. Ohrožuje to celou akci. "Otázka není, jestli do toho vletíme, ale kdy," zní na improvizované poradě. Je nutné zkontrolovat německá záložní letiště.
Předstartovní rutina. Zkontrolovat palivo a dolít olej. Pak přichází těžší úkol. Nacpat všechnu bagáž do útlého prostoru za sedačkami. V několika případech letí nemilosrdně ven spacák i karimatka. Olej pro letadlo má přednost.
Ještě upoutat a obložit technikou redaktora a může se rolovat. Otázkou je, jestli si dostatečně vzal k srdci radu, že je dobré se před letem vydatně nasnídat.
Krátce po půl sedmé ráno se z pražského letiště Točná zvedla pětice Zlínů Z-726 a Z-326. Letadla se vydala na tisíc kilometrů dlouhý let do Velké Británie. Cestou zpět poletí po stejné trase, jako se vraceli českoslovenští piloti RAF v létě 1945.