Řídicí, čelní vůz ve vozovně Motol kolem roku 1973. Vůz je upraven pro samoobslužný provoz, o čemž svědčí písmeno S na čele i nápisy u dveří, které upozorňují, že je dovoleno nastupovat i vystupovat všemi dveřmi.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Tétrojka na lince číslo 22 v Karmelitské ulici kolem roku 1973.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Vůz T3 s původní boční orientací (ovšem nesprávně nastavenou, jede opačným směrem) na lince číslo 17 v zastávce Strossmayerovo náměstí v roce 1963.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Na první pohled je patrné, proč první tétrojka dostala přezdívku Ječmínek...
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Nelehké začátky nových tramvají dokumentuje stržený pantograf vozu č. 6248, který v roce 1963 uvázl na lince 21 nedaleko Vyšehradského tunelu. Obdobné nehody byly v této době velmi časté.
Autor: Ing. Miroslav Knížek
Nehoda prototypu tramvaje T3 v březnu 1962 na křižovatce Plzeňské a Radlické.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Prototyp tramvaje T3 ve vozovně Motol. Zřetelně je vidět původní čelní orientace s číslem linky a jménem konečné.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Elegantní interiér prototypu T3 v původním provedení z roku 1960.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Prototyp tramvaje T3 (tehdy ještě pod označením T III) na Mezinárodním veletrhu v Brně v roce 1960.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
V tomto přístroji si lidé kupovali jízdenky přímo ve vozech tramvají. Strojky byly nainstalovány kvůli nedostatku průvodčích.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Jedna z prvních sérií tramvají typu T3 byla vybavena koženkovými sedadly. Od nich se posléze upustilo a nahradila je laminátová. Kabina řidiče nebyla od prostoru pro cestující oddělena tak, jako je tomu dnes.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Klasické tétrojky sloužily dlouho. Když byl v srpnu 2004 na náměstí Míru vyfotografován vůz T3 č. 6778, měl za sebou už 33 roků služby. Byl totiž vyroben v roce 1971.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Protože byl na počátku sedmdesátých let katastrofální nedostatek průvodčích, muselo se přikročit k zavedení samoobslužného provozu v předních vozech spřažených vlaků 2 x T3. Jako první byl zaveden od 2. května 1972 na linkách č. 1 a 11. (Na starých tramvajových vlacích byl samoobslužný provoz v motorových vozech zaváděn už od počátku šedesátých let). Přední vozy byly označeny tabulkou s písmenem S, další informační tabule bývala zpočátku i za bočním oknem. Přední vozy byly určeny jen pro přímé jízdy.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Oblíbeným motivem pro propagační fotografie moderní pražské tramvajové dopravy na konci šedesátých let minulého století byl spřažený vlak 2 x T3 na tehdy nové trati přes sídliště Červený Vrch.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Prvních sedm takzvaně spřažených dvojic tramvají T3 se objevilo na lince číslo 5 od 13. července 1964.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
V roce 1982 se zkoušel na jednom vlaku T3 v té době nový, netypický nátěr. Neujal se.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Pokud měly vozy T3 v prvním období provozu nahradit kapacitu starých třívozových vlaků, které byly schopné přepravit při maximálním obsazení až 218 cestujících, musely zpočátku jezdit dva sólo vozy v určitém odstupu za sebou, avšak podle stejného jízdního řádu. Časem se začaly tramvaje spřahovat do dvojic. Prvních sedm spřažených dvojic tramvají T3 se objevilo na lince číslo 5 od 13. července 1964.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Linka č. 27 byla společně s linkou č. 4 první, na které se vozy T3 objevily v pravidelném provozu už 21. listopadu 1962. Na snímku je vůz č. 6210 dodaný roku 1963, jeden z prvních s novou úpravou čelní orientace na střeše vozu, zaváděnou od roku 1964. Orientace za bočním sklem je ale zatím původní.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
První vůz T3 zahájil zkušební jízdy v roce 1960. Fotograf ho zachytil v zastávce Výtoň v Podskalí.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy