Na štěrkovém loži jsou zhotoveny provizorní koleje, které navazují na definitivní obratové koleje a slouží k dopravě materiálu do tunelů a stanic během výstavby. Poté budou sneseny. Toto řešení umožní budoucí další možné budoucí prodloužení trasy A.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na těchto vozících se kolejnice dopravují na místo.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kolejnice uskladněné ve stavební jámě v Motole.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vizualizace nové stanice Motol, která bude součástí šestikilometrového prodlouženého úseku na trase A
METROPROJEKT Praha a. s.
Vizualizace nové stanice Motol, která bude součástí šestikilometrového prodlouženého úseku na trase A
METROPROJEKT Praha a. s.
Vizualizace nové stanice Motol, která bude součástí šestikilometrového prodlouženého úseku na trase A
METROPROJEKT Praha a. s.
Vizualizace nové stanice Motol, která bude součástí šestikilometrového prodlouženého úseku na trase A
METROPROJEKT Praha a. s.
Ze stavební jámy v Motole, zajištěné pilotovými kotvenými stěnami, se vstupuje do ražené části obratového tunelu. Za autojeřábem se nacházejí provizorní koleje pro dopravu materiálu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Koleje prodloužení trasy A pražského metra dočasně ukončí tato zarážedla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V budoucnu bude stavba dalšího prodloužení trasy A pražského metra začínat v těchto místech. Provizorní koleje slouží zejména k dopravě kolejnic do nově budovaných tunelů a stanic.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Směrem ke stavební jámě se ražený tunel rozšiřuje. V prostoru dnešní stavební jámy by v v případě další výstavby prodloužení vznikl rozplet do dvou jednokolejných tunelů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Žlutá "kozička" u stěny slouží pro manipulaci s kolejnicemi. K pražcům se usazují kolejnice svařené do dlouhých úseků (přes 100 metrů).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Za stanicí Motol je obratový tunel o celkové délce 410 metů. Tvoří ho dvě části: ražen tunel délky 220m, na který navazuje hloubený tunel o délce 190 m.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přechod mezi raženou a hloubenou částí obratového tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pracovní vozy v prostoru hloubené části obratové koleje. Vpravo je na voze mísič směsi pod podkladnice kolejí. Vlevo je stroj na utahování šroubů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Stanice Nemocnice Motol před obratovým tunelem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Stanice Nemocnice Motol - pohled směr Dejvická. Kolejové betony oddělují od výplňových a podkladních betonů antivibrační rohože.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Stanice Motol bude mít jako první na trase A boční nástupiště. Mezi nimi můžete přecházet po tomto schodišti.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Impozantnost podzemních prostor, konkrétně vyústění štoly Kateřina do dvojkolejného tunelu, vynikne až při srovnání s výškou člověka.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Šachta pro spuštění razicích štítů se změní v tunelový rozplet, kde z dvojkolejného tunelu vjedou vlaky metra do jednokolejných tunelů, resp. naopak.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Budoucí obratový tunel za stanicí Petřiny
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na obratový tunel naváže strojovna vzduchotechniky, propojená s oběma traťovými tunely propojkou a krátkou boční štolou s větrací šachtou ukončenou nadzemním objektem ve Zvoníčkově ulici. Díky tomuto řešení je celková délka stanice Petřiny i s obratovým tunelem a strojovnou vzduchotechniky téměř 500 metrů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Impozantní prostory stanice Petřiny (v primárním ostění bez obratového tunelu je dlouhá 217 metrů) "zmenšilo" přes půl metru silné definitivní ostění a další práce na vnitřních nosných konstrukcích stanice.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Traťové tunely a obratový tunel za stanici Petřiny.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Domíchávače betonu zajíždějí přístupovou štolou a obratovým tunelem až do stanice Petřiny.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Jen betony vnitřních nosných konstrukcí ve stanici Petřiny "spolknou" přes 400 tun výztuže.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Transport materiálu ve stanici Petřiny v úrovni pod nástupištěm.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Budování vnitřních nosných konstrukcí ve stanici Petřiny u vyústění eskalátorového tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Z pohledu hydroizolace je nejsložitějším místem každý přechod tunelu do stanice.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tunelové propojky především snižují průvan způsobený pístovým efektem, při kterém jedoucí souprava metra před sebou tlačí a za sebou nasává veliké objemy vzduchu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V tunelech mezi stanicemi Petřiny a Nádraží Veleslavín probíhají přípravné práce pro betonování kolejových betonů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kvůli probíhajícím betonážím jsme přešli jednou z propojek do druhého tunelu (v plném profilu).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Budoucí technické prostory pod nástupištěm v ražené části stanice Nádraží Veleslavín pod nástupištěm.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ukládání betonu provádí čtyřčlenná četa. První pár vibruje beton, aby z něho odstranil bubliny vzduchu a další pár řídí pokládku betonu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Práce betonářů je díky vypracovaným bednícím technologiím mnohem rychlejší.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ve dvojkolejném tunelu se betonují poslední desítky metrů kolejových betonů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Část výhybky obratových kolejí za stanicí Nemocnice Motol.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přípravky pro přesné usazení výhybky obratových kolejí.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vizualizace nové stanice Motol, která bude součástí šestikilometrového prodlouženého úseku na trase A
METROPROJEKT Praha a. s.
Stavba prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická pokračuje mílovými kroky, takže už za rok a půl se svezete až do stanice Nemocnice Motol. Aby se vše stihlo, jsou už v jednom z tunelů osazeny první definitivní koleje a mezi nimi se skladují dlouhé svařené kolejnice pro další úsek.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz