náhledy
Slovenská strela od roku 1997 stojí před novou budovou Technického muzea v Kopřivnici. Předtím byla dlouhá léta vystavena v nedalekém parčíku blízko starého, už neexistujícího muzea.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Skvostná Slovenská strela před Wilsonovým nádražím v Praze (dnes Hlavní nádraží)
Autor: Archiv MF DNES
Rez se po karoserii unikátního vlaku šíří velmi rychle.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Stav laku železniční legendy není vůbec dobrý.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Slovenská strela patřila k chloubám Československých drah.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Slovenská strela nabízela na svou dobu nebývalý luxus.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Vítejte v kuchyňce.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Oddělení pro kuřáky bylo v 70. letech vybrakováno a přeměněno na minigalerii. Sedadla zmizela v nenávratnu.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Takto vypadal interiér na konci třicátých let minulého století.
Autor: Archiv MF DNES
Kurátor muzea Radim Zátopek prochází oddělením pro nekuřáky. Čalounění sedadel už není původní.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Rychlost pro většinu tehdejších československých vlaků naprosto nedosažitelná.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Ovládání Slovenské strely bylo na tehdejší dobu velmi moderní.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Ředitel muzea Lumír Kaválek na místě strojvedoucího.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
O teplo cestujících se starala litinová kamna.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Pohled do WC
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Ovládání klimatizace. Vedle tabulka, která dokazuje, že v Kopřivnici stojí druhý vyrobený vůz. Jednička shořela v 60. letech ve Studénce. Jiná Slovenská strela neexistuje.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Dobová fotografie Slovenské strely v provozu
Autor: Archiv MF DNES