Dřevěné podpěry vydržely v roce 1940 jen několik měsíců, pak se začaly naklánět.
Archiv Pustevny s.r.o.
V létě 1940 byla nutná výměna dřevěných podpěr za stožáry z ohýbaných kolejnic. Vše se dělalo bez přerušení provozu.
Obecní úřad Trojanovice
Tak vypadaly sedačky lanovky v letech 1940 až 1956.
Archiv Pustevny s.r.o.
Porovnání traťových podpěr lanovky v letech 1940, 1957 a 1987.
Archiv Pustevny s.r.o.
Původní trasa lanovky měřila něco přes osm stovek metrů. Po přestavbě v letech 1983 až 1986 se délka téměř zdvojnásobila.
Obecní úřad Trojanovice
Ačkoliv na starší lanovce se jezdilo většinou kousek nad zemí, tak byla místa, kde to neplatilo. Jištění nebylo prakticky žádné.
Archiv Pustevny s.r.o.
Dolní stanice lanovky v roce 1960
Archiv Pustevny s.r.o.
Lanovka se běžně objevovala i objevuje na pohlednicích z Beskyd. Jen v 70. letech se označovala jako sedačkový výtah.
Archiv Josefa Gabzdyla
Lanovka na Pustevny v současnosti nabízí 164 sedaček, hodinová přepravní kapacita činí zhruba 900 osob.
Autor: Archiv Josefa Gabzdyla, MAFRA
Vysedat! Ročně se lanovkou na Pustevny sveze na sto padesát tisíc lidí.
Autor: Josef Gabzdyl, iDNES.cz
Turisté měli o lanovku na Pustevny už v roce 1940 mimořádný zájem. Aby ne, byl to evropský unikát.
Obecní úřad Trojanovice
Členové kolaudační komise se před zahájením provozu nechali zvěčnit. Však to byla velká sláva, nikde jinde v Evropě sedačková lanovka dosud nejezdila.
Archiv Pustevny s.r.o.
Díky novému spojení mohli mnozí vyrazit na Pustevny i v městském oblečení a obutí.
Archiv Pustevny s.r.o.