náhledy
Tiffany získalo svou ikonickou zelenkavou zřejmě díky akvamarínovým šperkům, které byly populární především mezi nevěstami v 19. století.
Autor: Profimedia.cz
Zdánlivě obyčejná krabička ukrývala v 60. letech 19. století šperk Tiffany. Je jednou z posledních, která nebyla v typické akvamarínové barvě. Tu firma začala využívat pro reklamní materiály a obaly už v roce 1845.
Autor: Profimedia.cz
Také Valentino se rozhodlo získat svou vlastní „ikonickou“ barvu. Ve spolupráci s Pantone stvořilo sytý odstín fuchsiové.
Autor: AP
V souvislosti s prvními fotkami z natáčení filmu Barbie a rozmáhajícím se módním trendem barbiecore se růžové kolekci Valentino dostalo obrovské popularity.
Autor: AP
Tmavě hnědé okraje zůstaly, zlatožlutou však během druhé světové války nahradila z nouze sytě oranžová. Ta je nyní poznávacím znamením módního domu Hermès.
Autor: Profimedia.cz
Záliba v oranžové se promítá i do tvorby značky Hermès. Zvlášť o kabelky v ikonickém odstínu je mezi zákazníky tradičně největší zájem.
Autor: Profimedia.cz
Coco Chanel považovala bílou a černou za dokonale harmonické duo.
Autor: Profimedia.cz
Většina tvorby značky Chanel se už desítky let nese v oblíbených barvách zakladatelky.
Autor: ČTK
Reklamní plakát Burberry z roku 1916. Své kabáty doporučuje mužům bojujícím v zákopech první světové války. Zatímco ty bývaly v maskovací khaki, pro civilisty se už tehdy vyráběly béžové.
Autor: Profimedia.cz
Béžové trenčkoty jsou dnes považovány za módní klasiku a barva se stala symbolem značky.
Autor: František Vlček, MAFRA
Módní dům Fendi má svoji tlumenou žlutou, která se pravidelně objevuje v nových kolekcích. Má vycházet z barvy kůže, ze které se kdysi dělaly opasky a jiné doplňky.
Autor: Profimedia.cz
Výrobky Fendi si fanoušci a módní znalci jen těžko dokážou představit v jiném než charakteristicky žlutém balení.
Autor: Profimedia.cz
U nás méně známý britský návrhář Richard Nicoll si zamiloval modrou. Většina modelů z jeho kolekcí byla právě v této barvě.
Autor: Profimedia.cz
Pantone sice vyhlásilo barvou roku 2021 šedou, sytý odstín zelené, za kterým stála Bottega Veneta, ji však úplně převálcoval.
Autor: Profimedia.cz
Zelená přezdívaná parakeet (andulka) samozřejmě nesměla chybět na taškách a obalech této luxusní značky.
Autor: Profimedia.cz
Do zelena se vybarvila dokonce i Velká čínská zeď.
Autor: Profimedia.cz
Tlumený odstín červené je spojován s módním domem Balenciaga. Ačkoli se nejedná o převažující barvu v jeho sortimentu, často je používána v reklamě a také jako pozadí při focení.
Autor: Profimedia.cz
Krvavou červenou si oblíbil již samotný zakladatel značky, španělský návrhář Cristóbal Balenciaga.
Autor: Profimedia.cz
Butiky Christina Louboutina jsou díky zářivě červené barvě stejně nepřehlédnutelné jako podrážky jeho bot.
Autor: Profimedia.cz