"Christian Dior v Brooklynu? Nemyslitelné," stěžoval si módní svět, když kreativní ředitel Raf Simons oznámil, kde představí svou resort kolekci. Diváky ale rychle získal zpět na svou stranu: kompaktní a dotažená kolekce dokonale balancovala mezi jeho minimalistickým stylem a uvolněnější atmosférou exotické dovolené.
"Chtěl jsem znovuobjevit potisky, aniž bych je pojal příliš romanticky," uvedl návrhář, který zapátral i v bohatých archivech módního domu Dior. Našel v nich vzory inspirované moderním uměním a barevné kombinace, které i dnes působí svěže. Zvlášť ve spojení s ladnými geometrickými siluetami, které jsou pro designéra tak typické.
Bohémský nádech má i dovolená podle módního domu Bottega Veneta. Kreativní ředitel Tomas Maier si tentokrát pohrál s úpravou materiálu: zkombinoval různé druhy bělení a odbarvování látek, takže vznikla limitovaná kolekce, ve které nejsou žádné dva kousky stejné.
Druhou "dovolenkovou" kolekci představil návrhář pod hlavičkou své dostupnější značky, pojmenované prostě Tomas Maier. Linie má ležérní, sportovnější nádech; důraz na kvalitní design a materiály ovšem nechybí.
Zpět k bohémskému vzhledu: ten je charakteristický pro italskou luxusní značku Etro. V minikolekci na léto se kreativní ředitelka Veronica Etro zaměřila na mladistvé a městské pojetí populárního "boho chic". V teniskách a vzorovaném kabátku její klientky vyrazí spíš do stylové metropole než na exotický ostrov.
"Resort nic neznamená. Kdo si kupuje oblečení jen na dovolenou?" Touto otázkou provokoval na své newyorské přehlídce návrhář Oscar de la Renta. Vysvětlení podal vzápětí prostřednictvím samotné cruise kolekce: kostýmky, krátké overaly a koktejlové šaty si zákaznice do kufru jistě sbalí s nadšením, ale ani po návratu se jich nevzdají. Jde totiž o kousky s trvalou hodnotou; a to platí i pro oslnivé večerní róby s květinovými motivy, které představil na závěr.
Jak nadšeně poznamenala švýcarská módní blogerka Kristina Bazanová: "Období, kdy se představují cruise kolekce, je trochu jako fashion week, ale přehlídky mohou být kdekoli na světě." Říká se jim také resort a jde vlastně o luxusní pojetí módy na dovolenou. Letos je hitem volná silueta i směsice vzorů. (Na snímku cruise kolekce Chanel.)
archiv firmy
V Dubaji představil svou kolekci módní dům Chanel. "Takhle si představuji romantický, moderní Orient, novou verzi Pohádek tisíce a jedné noci," popsal kolekci kreativní ředitel značky Karl Lagerfeld. Modely byly opulentní, a přitom hravé. Vzory se navzájem doplňovaly nebo tvořily překvapivý kontrast, nechyběly šperky, výrazné aplikace ani módní kombinace kalhot a sukně.
archiv firmy
Svou druhou kolekci pod hlavičkou Louis Vuitton si odbyl designér Nicolas Ghesquière. Stejně jako v té podzimní sázel na siluetu přesýpacích hodin, letní vizáž ovšem odlehčil, pohrál si se zajímavými doplňky, detaily i směsicí materiálů.
V kolekci Louis Vuitton se objevily i "povinné" prvky: retro nádech, kožené doplňky a všudypřítomný monogram LV. Vzory evokující 70. léta se objevovaly ve velkých plochách i v nečekaných barevných kombinacích.