Kanyeho žena Kim Kardashianová nezůstává pozadu: vintage tílko s logem Metallicy doplnila klasickým koženým křivákem. Raději než těžké kanady k němu ovšem obula kotníčkové boty na podpatku.
I zpěvačka Rihanna si potrpí na křiváky, fázi rockových triček má už za sebou. V roce 2014 jí řada metalových nadšenců vyčetla, že na koncertech nosí kousky s logem Judas Priest, ale i méně známých kapel, jako jsou Krokus nebo Municipal Waste, aniž by patřila mezi fanoušky. Jenže slovy samotné Rihanny: „Pravidla existují, ale musí se porušovat. I v módě."
Někdy se to tak prostě stane. Okrajová móda pronikne do mainstreamu a z kousků spojených s určitou subkulturou se stanou kultovní záležitosti. Naposledy se to přihodilo vyznavačům metalu: jejich typické mikiny, trička s logy kapel a křiváky s nášivkami jsou teď trendem, který nosí Rihanna i Kim Kardashianová.
Tričko s logem kapely Metallica je dost možná poslední věc, kterou byste hledali v šatníku Chloë Grace Moretzové. Jemná herečka známá z roztomilých dětských rolí se nejspíš na dráhu drsné metalové fanynky nedala, prostě jen ví, co se nosí.
Podobný styl zvolila i modelka Chanel Imanová, která přidala ještě lehce roztrhané džíny a křivák. Rockerský vzhled je právě teď v kurzu, nehledě na to, zda je autentický, nebo ne.
Zpěvačka Lady Gaga ještě „přitvrdila“ a oblékla tričko s kapelou Iron Maiden, ovšem s kontrastními lodičkami a retro slunečními brýlemi. Ona a spousta jejích kolegů včetně Rihanny nebo Pharrella Williamse nakupují originální vintage trička v kultovním butiku ChapelNYC, jehož majitel Patrick Matamoros propojuje momentální metalovou mánii se skutečným sběratelským nadšením.
Na současné posedlosti metalovou estetikou má obrovský podíl francouzská značka Vetements. Módní kreace původem gruzínského designéra Demny Gvasalii jsou v aktuálních sezonách tím úplně nejžádanějším, co na trhu je. Jednoduše: když Gvasalia řekne, že black metal je cool, dříve nebo později si ho zamiluje každý, kdo se o módu aspoň trochu zajímá.
Gvasalia si potrpí na obskurní subkultury a ve svých kolekcích rád míchá nejrůznější vlivy. V té pro letošní podzim a zimu imitoval upírskou literaturu, hráče ragby, fanoušky Justina Biebera, ale především metalová trička a mikiny.
Ještě před Vetements si s podobným stylem pohrával americký skateboardový magazín Thrasher, i jeho logo je vlastně narážka na kultovní emblémy metalových kapel. Trička, kšiltovky a mikiny, které časopis prodává, se díky aktuální mánii staly žádaným zbožím. Hrdě je nosí návštěvníci týdnů módy i celebrity, jako je zpěvák Adam Levine (na snímku).
Nebyl by to rapper Kanye West, aby vyhledávaný módní prvek nezařadil do svého šatníku i do vlastní kolekce s názvem Yeezus. Dceři North pak nezapomněl pořídit několik dětských triček s logem Thrasher.