Vynálezce z Olomouce Lukáš Mogrovics sestrojil první kajak s integrovaným elektrickým pohonem.
archiv eMogi
Lodní šroub je sklopný, takže se dá normálně pádlovat.
archiv eMogi
Jedinečnost kajaku spočívá v tom, že celý systém pohonu je vestavěný do trupu, baterie je uložená na přídi a motor vzadu.
archiv eMogi
Elektrický pohon má tři rychlosti, které může jezdec přepínat na pádle tlačítky nebo plynule přes potenciometr.
archiv eMogi
Kajak se vynálezce snažil vymyslet co nejjednodušší, aby byl přístupný pro každého.
archiv eMogi
Začátečníkům je přizpůsobena také stabilita kajaku, který Lukáš Mogrovics (na snímku) sestrojil.
archiv eMogi
Vynálezce si dokáže představit využití kajaku třeba jako doprovodného plavidla při závodech...
archiv eMogi
...nebo pro využití vodními záchranáři.
archiv eMogi
„Je to stále poměrně nová věc, a proto je potřeba, abychom kajak lidem představili a zjistili, jak by ho třeba záchranáři mohli využít,“ míní Mogrovics.
archiv eMogi
Lithiová baterie vydrží až 23 hodin a nabije se za sedm. Loď obsahuje také bezpečnostní pojistku, jež vypne pohon v případě vypadnutí jezdce.