náhledy
Vynálezce z Olomouce Lukáš Mogrovics sestrojil první kajak s integrovaným elektrickým pohonem.
Autor: archiv eMogi
Lodní šroub je sklopný, takže se dá normálně pádlovat.
Autor: archiv eMogi
Jedinečnost kajaku spočívá v tom, že celý systém pohonu je vestavěný do trupu, baterie je uložená na přídi a motor vzadu.
Autor: archiv eMogi
Elektrický pohon má tři rychlosti, které může jezdec přepínat na pádle tlačítky nebo plynule přes potenciometr.
Autor: archiv eMogi
Kajak se vynálezce snažil vymyslet co nejjednodušší, aby byl přístupný pro každého.
Autor: archiv eMogi
Začátečníkům je přizpůsobena také stabilita kajaku, který Lukáš Mogrovics (na snímku) sestrojil.
Autor: archiv eMogi
Vynálezce si dokáže představit využití kajaku třeba jako doprovodného plavidla při závodech...
Autor: archiv eMogi
...nebo pro využití vodními záchranáři.
Autor: archiv eMogi
„Je to stále poměrně nová věc, a proto je potřeba, abychom kajak lidem představili a zjistili, jak by ho třeba záchranáři mohli využít,“ míní Mogrovics.
Autor: archiv eMogi
Lithiová baterie vydrží až 23 hodin a nabije se za sedm. Loď obsahuje také bezpečnostní pojistku, jež vypne pohon v případě vypadnutí jezdce.
Autor: archiv eMogi