náhledy
Dráha je klenotem českých železnic a snoubí se tu úžasná krajina s technickými zázraky, které jinde nenajdete.
Autor: Tomáš Lánský, MAFRA
Zubačka je jediná a nejstrmější dráha v ČR. Z Tanvaldu překonává výškový rozdíl 235 metrů, k tomu slouží ozubnicové pásy uprostřed kolejí, pomáhající lokomotivám zvládnout velké převýšení.
Autor: Tomáš Lánský, MAFRA
Zubačka je jediná a nejstrmější dráha v ČR. Z Tanvaldu překonává výškový rozdíl 235 metrů, k tomu slouží ozubnicové pásy uprostřed kolejí, pomáhající lokomotivám zvládnout velké převýšení.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Zubačka je jediná a nejstrmější dráha v ČR.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Zubačka je jediná a nejstrmější dráha v ČR.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Zubačka je jediná a nejstrmější dráha v ČR.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Zubačka je jediná a nejstrmější dráha v ČR.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Unikátní technická památka láká na slavnostní historické jízdy rok od roku více zájemců.
Autor: Tomáš Lánský, MAFRA
Kabina mašinfíry v lokomotivě Rakušanka
Autor: Tomáš Lánský, MAFRA
V Česku a na Slovensku se do současnosti dochovalo už jen sedm těchto lokomotiv.
Autor: MAFRA
Historické jízdy po Zubačce jsou vděčnou příležitostí všech šotoušů.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Ozubnicová lokomotiva Rakušanka
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Navzdory tropickým vedrům si jízdu po nejstrmější trati v Čechách nenechaly ujít stovky lidí.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Jedním z magnetů víkendových jízd byla i parní mašinka Kafemlejnek.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Jedním z magnetů víkendových jízd byla i parní mašinka Kafemlejnek.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Kořenov byl úžasnou přechodovou stanicí, kde se potkávaly dva systémy železnice. Ten pruský, kde se trať stavěla honosně v rychlíkových parametrech s elektrickými jednotkami, a ten český, kde trať z Tanvaldu byla strmá, pomalá a ozubnicová.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA
Během slavnostních jízd nejezdila jen Zubačka, ale snad vše, co mělo kola.
Autor: Ota Bartovský, MAFRA