náhledy
Mostní pole o délce 53 metrů a šíři 14 metrů dělníci stavěli ve výšce přibližně 14 metrů nad zemí, dva metry nad úrovní udávené v projektu a nad konečnou výškou, v níž budou jezdit auta.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
Takzvané snášení mostu půjde velice pomalu. Trvat bude tři dny. Dělníci spouštění krokují po patnácti centimetrech.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
Spuštění pole o patnáct centimetrů je otázka několika minut. Mnohem víc času zabere rozebrání hydrauliky, její přesun k druhému pilíři a opětovná instalace.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
Vedení mostu přes frekventovanou železniční trať donutilo stavebníky ještě k jednomu neobvyklému postupu. Zatímco běžně se staví mosty od jednoho konce k druhému, zde se začínalo takzvaným mezilehlým polem.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
K nosné konstrukci se potřebovali dostat i odspodu a to při zachování provozu na železniční trati na Brno jinak nebylo možné.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
Jakmile konstrukci o 15 centrimetrů spustí na jednom pilíři, podepřou ji, hydrauliku přesunou k pilíři druhému na opačný konec mostu a i tam pole sníží o stejnou úroveň. Takto to půjde několikrát dokola.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA
Na stavbě obchvatu Havlíčkova Brodu začala v úterý odpoledne unikátní operace. Zhotovitelské firmy začaly pomalu spouštět 1700 tun těžké železobetonové mostní pole. Během tří dnů ho spustí o dva metry a usadí na pilíře.
Autor: Tomáš Blažek, MAFRA