náhledy
Vlevo jsou vidět zrestaurované Sieberovy barokní varhany, naproti nim stojí ve žďárské bazilice Nanebevzetí Panny Marie a sv. Mikuláše totožná varhanní skříň. Znalci si lámou hlavu tím, zda měly vzniknout podle Santiniho konceptu i druhé varhany.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz
Profesor Jaroslav Tůma je velkým znalcem historických nástrojů. Na vzácných žďárských varhanách se dvěma manuály stihl po dokončení restaurování odehrát už dva koncerty, uspořádat mistrovské kurzy a také pořídit nahrávku.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz
Varhany ze žďárské baziliky patří mezi nejcennější ve střední Evropě. Jejich restaurování začalo v roce 2015, stálo téměř šest a půl milionu korun. Před třemi sty lety brněnský varhanář Jan David Sieber nástroj postavil podle konceptu Jana Blažeje Santiniho-Aichla.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz
Varhany ze žďárské baziliky patří mezi nejcennější ve střední Evropě. Jejich restaurování začalo v roce 2015, stálo téměř šest a půl milionu korun. Před třemi sty lety brněnský varhanář Jan David Sieber nástroj postavil podle konceptu Jana Blažeje Santiniho-Aichla.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz
Varhany ze žďárské baziliky patří mezi nejcennější ve střední Evropě. Jejich restaurování začalo v roce 2015, stálo téměř šest a půl milionu korun. Před třemi sty lety brněnský varhanář Jan David Sieber nástroj postavil podle konceptu Jana Blažeje Santiniho-Aichla.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz
Varhany ze žďárské baziliky patří mezi nejcennější ve střední Evropě. Jejich restaurování začalo v roce 2015, stálo téměř šest a půl milionu korun. Před třemi sty lety brněnský varhanář Jan David Sieber nástroj postavil podle konceptu Jana Blažeje Santiniho-Aichla.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz
Varhany ze žďárské baziliky patří mezi nejcennější ve střední Evropě. Jejich restaurování začalo v roce 2015, stálo téměř šest a půl milionu korun. Před třemi sty lety brněnský varhanář Jan David Sieber nástroj postavil podle konceptu Jana Blažeje Santiniho-Aichla.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz
Vlevo jsou vidět zrestaurované Sieberovy barokní varhany, naproti nim stojí ve žďárské bazilice Nanebevzetí Panny Marie a sv. Mikuláše totožná varhanní skříň. Znalci si lámou hlavu tím, zda měly vzniknout podle Santiniho konceptu i druhé varhany.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz
Profesor Jaroslav Tůma je velkým znalcem historických nástrojů. Na vzácných žďárských varhanách se dvěma manuály stihl po dokončení restaurování odehrát už dva koncerty, uspořádat mistrovské kurzy a také pořídit nahrávku.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz
Profesor Jaroslav Tůma je velkým znalcem historických nástrojů. Na vzácných žďárských varhanách se dvěma manuály stihl po dokončení restaurování odehrát už dva koncerty, uspořádat mistrovské kurzy a také pořídit nahrávku.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz
Profesor Jaroslav Tůma je velkým znalcem historických nástrojů. Na vzácných žďárských varhanách se dvěma manuály stihl po dokončení restaurování odehrát už dva koncerty, uspořádat mistrovské kurzy a také pořídit nahrávku.
Autor: Jiří Bárta, 5plus2.cz