náhledy
Během letošního roku vyjde již osmá expanze MMORPG World of Warcraft. Tentokrát se vypravíme do podsvětí, abychom obnovili rovnováhu mezi životem a smrtí. Nám se podařilo získat přístup do alfa verze, omrkli jsme proto, co zatím World of Warcraft: Shadowlands nabízí.
Autor: Blizzard
K Shadowlands se váže řada systémových změn. Na úplně nové hráče čeká startovní zóna Exile’s Reach, která je naučí základy: to znamená jak používat své schopnosti, práci s inventářem a další. A to není špatná věc. Opustí ji na úrovni 10, posléze budou pokračovat současnou expanzí Battle for Azeroth. Veteráni si mohou zvolit původní startovní zóny a levelovat od 11 až 50 v libovolné expanzi. Maximální úroveň bude 60.
Autor: Ondřej Zach
Když vidíte spoustu potvor na jednom místě, znamená to ve světě World of Warcraftu jediné.
Autor: Ondřej Zach
Ano, pořádný masakr.
Autor: Ondřej Zach
Výuka končí absolvováním mini-dungeonu Darkmaul Citadel, v němž na hráče čekají dva bossové. Naučit má role: tank na sebe strhává pozornost, léčitel se stará o zdraví party a DPS likviduje nepřátele.
Autor: Ondřej Zach
Faceliftem prošla také obrazovka, na níž si zakládáme postavu.
Autor: Ondřej Zach
Součástí je samozřejmě i pohled v detailu.
Autor: Ondřej Zach
A tady už se konečně přesouváme do Shadowlands. Když ve světě Warcraftu zemřete, zamíříte do podsvětí. Tam arbitr posoudí vaše skutky a podle toho vás pošle do jedné z říší Shadowlands. Ty nejušlechtilejší duše se objeví v zóně Bastion, a to na místě na obrázku. Každá říše má svoje zkoušky, ale i problémy. Na maximální úrovni se rozhodnete, ke komu se připojíte, což je velmi důležitá volba. Zahrnuje totiž zisk nových schopností, bonusů a samozřejmě je to cesta, po které budete kráčet i po stránce end-game obsahu.
Autor: Ondřej Zach
Jedním z bonusů je i tento společník, kterého si můžete přivolat. Vypadá skvěle, nicméně přiznám se, že Kyrianem, kteří obývají Bastion, se nestanu. Nezaujala mne ani podoba zóny jako takové, ani její příběh.
Autor: Ondřej Zach
Povšimnout si můžete i nového orámovaného vykřičníku nebo otazníku nad NPC. Hra tak nově značí důležité příběhové úkoly nutné pro další postup.
Autor: Ondřej Zach
Tady už se nacházíme ve startovní oblasti zóny Revendreth. Stavby vycházející z gotiky, motivu upírů... jo, tady se mi líbí.
Autor: Ondřej Zach
Duše, které vkročí do zóny Revendreth, nejsou úplně ztracené a mají šanci očistit se od svých hříchů.
Autor: Ondřej Zach
Po krátkém seznámení odjíždíme stylově dál. Vzhledem k tomu, že se nacházíme v alfa verzi, prozatím není dokončena řada prostřihů.
Autor: Ondřej Zach
Ani v Revendrethu nefunguje vše, jak má. Revendreth musí mít vždy pána. A někteří se domnívají, že Sire Denathrius už není této role schopen.
Autor: Ondřej Zach
Revendreth je poměrně velká zóna, společným jmenovatelem je však věčný soumrak a zmar.
Autor: Ondřej Zach
Na druhou stranu místní architektura se mi na rozdíl od Bastionu neokoukala. Uvidím, jaké budou další dvě říše, nicméně Revendreth je prozatím můj favorit.
Autor: Ondřej Zach
První postavu, kterou každou expanzi leveluji, je Hunter - Beast Master. A u něj se, stejně jako u většiny povolání, toho příliš nezměnilo. Tvůrci tentokrát nic neosekali a naopak vrací některé věci z minulosti. Hurá. Vítám návrat zakončovacího Kill Shotu, s nímž je rotace mnohem zábavnější. Hunter's Mark je situační, naproti tomu Arcane Shot u Beast Mastera prozatím, bez nějaké další interakce, nedává moc smysl, když má Cobra Shot. Některé věci je zkrátka třeba ještě domyslet, každopádně větší výběr je krok správným směrem.
Autor: Ondřej Zach
Jednou z novinek je Torghast, the Tower of the Damned, tedy náhodně generovaná věž pro jednoho až pět hráčů. Čerpá inspiraci z her jako Slay the Spire. A i když připomene současné Horrific Visions, je to úplně jiná liga.
Autor: Ondřej Zach
S každým zdolaným patrem roste nejenom obtížnost, ale i vaše síla. Postupně na sebe nabalujete nové a nové schopnosti, takže už po chvíli cítíte ten rozdíl. A to je hodně uspokojující pocit. Nejsou to přitom jen různé modifikátory, ale i další talent ze stejné řady či možnost přivolat si pomocníka z vašeho covenantu, který vás například léčí.
Autor: Ondřej Zach
Věž obsahuje i souboje s bossy a hráči zde objeví předměty potřebné k výrobě legendárních předmětů. Vývojáři tak musí najít systém, aby opakovaná návštěva věže dávala smysl. Základ je ovšem velmi dobrý.
Autor: Ondřej Zach
A takto vypadá mapa Shadowlands. Zbylé dva covenanty prozatím nejsou v alfa verzi přístupné, tvůrci ovšem testovací verzi průběžně rozšiřují, takže se na ně podíváme příště.
Autor: Ondřej Zach