náhledy
Jedna z nejočekávanějších her měsíce března se blíží. S předstihem jsme mohli vyzkoušet úvod akčního RPG Rise of the Ronin. Usekali jsme mečem pár hlav, zaplachtili si vzduchem nad historickým japonským městem, pohladili nespočet koček a teď vám přinášíme naše první dojmy.
Autor: PlayStation
Rise of the Ronin je novinka od studia Team Ninja, které bude jistě známé fanouškům sérií Ninja Gaiden, Dead or Alive nebo Nioh. S Rise of the Ronin se více zaměřuje na historii Japonska v 19. století a otevřený svět.
Autor: Team Ninja
Obrázky ze hry nejsou bohužel naše, až na pět záběrů z vytváření postavy (viz dále) není povoleno v rámci herního preview nic dalšího publikovat. Díváte se tedy na snímky, které médiím poskytli autoři.
Autor: Team Ninja
To každopádně nic nemění na tom, že máme za sebou úvodní zhruba tři hodiny, ve kterých vás hra v podstatě seznámí se vším důležitým, co potřebujete vědět.
Autor: Team Ninja
Upřímně jsme sami neměli úplně jasno v tom, jak se bude Rise of the Ronin hrát: co obtížnost a herní mechaniky, jak bude fungovat otevřený svět a hlavně jak to celé na PlayStationu 5, pro který vychází hra exkluzivně, vypadá. Ale začněme tedy od vytváření postavy.
Autor: Team Ninja
Ve hře máte opravdu velkou svobodu, jak si vašeho hrdinu či hrdinku přizpůsobit. Připravte se každopádně na to, že s vyráběním postavy možná strávíte víc času, než byste čekali. Nevytváříte totiž jen jednu postavu, ale rovnou dvě.
Autor: Team Ninja
Jde o sourozence, za které budete hrát a libovolně mezi nimi přepínat. Jednoho bude ovládat umělá inteligence, druhého vy. Je zde i element kooperace více hráčů, ten jsme ovšem zatím nemohli vyzkoušet.
Autor: Team Ninja
Úvodní dva hrdinové mají být sourozenci, ale samozřejmě si je můžete upravit, jak jen chcete, anebo naopak využít některou z mnoha předvoleb.
Autor: Team Ninja
Nechybí ani takové detaily, jako třeba tvar uší, různé druhy líčidel, tetování a jizev nebo míra tělesného ochlupení. Nahotu jako v Cyberpunku ovšem nečekejte.
Autor: Team Ninja
Mužská a ženská postava jsou ve hře označeny pouze jako „tělesný typ 1 nebo 2“, ovšem mužské postavě nejde přidělit ženský hlas a naopak.
Autor: Team Ninja
Ale teď už ke hře samotné. Asi nejčastější otázky jsou na to, jak to celé vlastně funguje. Je Rise of the Ronin jako Dark Souls, nebo jen běžnější akční RPG? Nyní už můžeme odpovědět, že o soulsovku nejde, mnohem blíže má hra ke klasickým akčním RPG.
Autor: Team Ninja
Ve hře je nastavení obtížnosti (tři stupně) a smrti znamenají konec hry a návrat na uloženou pozici, kterou můžete udělat buď sami, nebo na jeden z automatických checkpointů. Ve hře navíc z nepřátel vypadávají běžně léčivé předměty, kterých můžete nosit opravdu hodně. Jediným shodným znakem je nutnost vykonat „vendetu“ na nepřítele, který vás v předchozím pokusu porazil, a dostat z něj zpátky vaše zkušenostní body.
Autor: Team Ninja
Rise of the Ronin sice disponuje opravdu masivními RPG elementy (košaté stromy schopností, neustálé vylepšování zbroje a zbraní), ale jinak jsem se nemohl zbavit dojmu, že třeba oproti často srovnávanému titulu Ghost of Tsushima je po akční stránce ještě daleko divočejší.
Autor: Team Ninja
Vzhledem k tomu, že do bojů zapojujete i akrobacii, vrhání předmětů pomocí lana a používáte různé speciální schopnosti, mi vlastně při hraní spíše do hlavy přicházely vzpomínky na hry, jako je třeba Marvel’s Spider-Man. Prostě taková propracovaná mlátička.
Autor: Team Ninja
V tomto ohledu Rise of the Ronin asi splní očekávání, obzvlášť pokud máte rádi různá komba, vykrývání zásahů, protiúdery a zakončovací animace. Hra je poměrně drsná a o usekané hlavy a další končetiny společně s prolitými litry krve nebude nouze.
Autor: Team Ninja
Rise of the Ronin však není jen o zběsilé akci, vypráví totiž příběh z koloniálního Japonska, který se hodně překrývá třeba s dějem loňského remaku Like a Dragon Ishin. Využívá totiž skutečné osobnosti a události z historie Japonska v 19. století.
Autor: Team Ninja
O příběhu si více povíme až ve finální recenzi, po úvodu hry můžu za sebe pouze říci, že vyprávěcí styl hry je docela stručný a rozhodně nečekejte dlouhé upovídané cutscény, jako třeba ve zmíněném Ishinu.
Autor: Team Ninja
Další věc je pak otevřený svět, do kterého vás hra po krátkém úvodu po infiltraci americké parní lodi vypustí. Rozhodně se nedá označit jako malý a všude je co dělat.
Autor: Team Ninja
Vedle docela obvyklého osvobozování vesniček od banditů (můžete se i plížit a tiše bez boje likvidovat jednoho po druhém) najdete na mapě i náhodné vedlejší mise s šarvátkami či doručováním předmětů, dále různé obchodníky a také třeba speciální chytání a mazlení koček.
Autor: Team Ninja
Už ale nemá smysl chodit okolo horké kaše. Asi vás zajímá, jak hra vypadá v pohybu. První dojmy jsou zatím dost rozpačité, nicméně zároveň i stejné jako po zhlédnutí úvodních ukázek ze hry. Rise of the Ronin prostě působí po vizuální stránce zastarale.
Autor: Team Ninja
I kdyby hra vyšla už na PlayStation 4, pořád by nevypadala na svou dobu nijak extra hezky. U exkluzivního titulu pro PlayStation 5 je pak vizuální podoba skoro až zarážející. I Ghost of Tsushima pro PlayStation 4 vypadá oproti Rise of the Ronin na PS5 jako next-gen hra.
Autor: Team Ninja
Ve hře jinak nechybí ani hezká panoramata japonské krajiny a některé cutscény překypují detaily, celkový dojem to však nemění.
Autor: Team Ninja
Co se výkonu týče, lze nastavit buď prioritu FPS, kvality obrazu a nebo ray-tracing. Já jsem zvolil prioritu FPS, tedy co nejvyšší plynulost, ale stejně jsem měl místy pocit, že hra nedrží stabilních 60 FPS. To se však ještě může s dalšími aktualizacemi před vydáním změnit.
Autor: Team Ninja
Další technický stav hry rovněž nebudu komentovat podrobněji, neboť i ten se ještě může změnit, nicméně třeba umělá inteligence nepřátel také není úplně na výši, obzvlášť třeba co se týče plížení přes nepřátelské území. Někdy vás nepřátelé vidí i za rohem, jindy si vás naopak nevšimnou, i když jen kousek od nich děláte pořádnou paseku.
Autor: Team Ninja
Ve hře mne v úvodu docela bavily souboje, které jsou dynamické, co se právě různých výpadů a protiútoků týče, a mít parťáka po boku a moct se do něj kdykoliv přepnout také skýtá řadu možností. A samozřejmě jsem rád za volbu obtížnosti.
Autor: Team Ninja
Průzkum herního světa se mi rovněž v zásadě líbí, není až tak přeplácaný jako třeba některé hry od Ubisoftu, ale zároveň vám i tak dává vodítka ohledně toho, co je kde zajímavého. Hra vás navíc ani moc nelimituje v tom, kam můžete a nemůžete jít, a díky vašemu lanu s hákem a kluzáku se dostanete opravdu skoro všude.
Autor: Team Ninja
Na náš finální verdikt si počkejte do čtvrtka 21. března, kdy budeme moct publikovat recenzi. Hra pak vychází následující den.
Autor: Team Ninja