náhledy
Písecká společnost nanoSPACE funguje od roku 2012. Její zakladatel Jiří Kůs je expert na nanotechnologie. Do podnikání přibral i svou dceru Lucii Konečnou.
Autor: nanoSPACE
„Já jsem předtím nikdy neřídila firmu, takže jsem se toho naučila opravdu hodně a hodně hlavně za pochodu. Naučila jsem se lépe věřit intuici, ale i být pokornější. Naučilo mě to, že člověk jeden den může být nahoře a druhý den je situace úplně jiná,“ říká Lucie Konečná.
Autor: nanoSPACE
„Pandemie se stala paradoxně největším propagátorem nanotechnologií. Dnes už v Česku není nikdo, kdo by neslyšel o úžasných vlastnostech nanovlákna,“ říká Jiří Kůs.
Autor: nanoSPACE
Utržené peníze z doby pandemie investovali do dalšího vývoje produktů z nanovláken a rozvoje firmy.
Autor: nanoSPACE
Výroba nanovlákna.
Autor: nanoSPACE
„Bez podpory státu jsme v roce 2020 sháněli nanovlákennou membránu, kde se dalo, a šili jsme nanoroušky pro jihočeské nemocnice. Investovali jsme do toho maximum energie a vlastní peníze,“ vzpomíná JIří Kůs.
Autor: nanoSpace
„Cena nanoroušky je dnes kolem dvaceti korun, což je méně než polovina ve srovnání, co stála před pandemií. Vedle toho se ale stále prodávají luxusnější typy nanoroušek za několik stovek korun,“ přibližuje Jiří Kůs.
Autor: nanoSpace
Kromě nanoroušek nanoSPACE vyrábí i nanošátky.
Autor: nanoSpace
„Před pandemií jsme se soustředili na výrobu přikrývek, polštářů, povlaků a povlečení pro alergiky na roztoče a v tom vlastně pokračujeme,“ říká Lucie Konečná.
Autor: nanoSPACE
„Hlavním artiklem firmy, nebo chcete-li klíčovým produktem, je od začátku protiroztočové povlečení s nanomembránou pro alergiky. Nanoroušky byly v minulosti jen doplňkových sortiment,“ přibližuje Jiří Kůs.
Autor: nanoSPACE
U nanoroušek se využívá podobných filtračních vlastností jako u nanopovlečení, zachytí alergeny, bakterie i viry.
Autor: nanoSPACE
Dnes se firma zaměřuje i na nanomódu, „Nanomóda byl nápad mé dcery,“ poznamenává Jiří Kůs.
Autor: nanoSPACE
„Kromě estetické funkce plní i nějakou jinou funkci, má například skvělé termoregulační či samočistící vlastnosti, ničí zápach při pocení nebo je oblečení ultratenké či odolné vůči větru. Takové oblečení můžete nosit i několik dní a nebude vám zapáchat. Díky tomu je oblečení z nanomateriálů i mnohem ekologičtější, protože ho neperete tak často a neničí se tak jednoduše,“ poznamenává Lucie Konečná.
Autor: nanoSPACE
„Velký potenciál vidím v kosmetice, protože díky použití nanotechnologií může vytvářet přírodní kosmetiku, která je šetrná k přírodě, ale zároveň je mnohem funkčnější než běžná kosmetika,“ říká Lucie Konečná.
Autor: nanoSPACE
Nanokosmetika má podle Jiřího Kůse a jeho dcery Lucie Konečné velkou budoucnost.
Autor: nanoSPACE
„Máme rozdělené role a vzájemně si věříme a o všem se bavíme,“ říká Lucie Konečná. „Myslím si, že se s Luckou hodně doplňujeme a zároveň respektujeme,“ dodává její otec. V roce 2021 získala jejich firma ocenění EY Podnikatel roku Jihočeského kraje
Autor: nanoSPACE
„Pracujeme na vývoji vlastních produktů i na produktech a nanovlákenných technologiích pro jiné firmy a instituce. Spolupracujeme také s univerzitami s nanotechnologickým zaměřením,“ přibližuje Jiří Kůs.
Autor: nanoSPACE
„V podnikání je nejdůležitější udržet si čistou hlavu, nenechat se unést aktuální situací a myslet na budoucnost, ale zároveň být připraven se přizpůsobovat aktuální situaci,“ říká Lucie Konečná.
Autor: nanoSPACE
„Peníze jsou pro mě energie, kterou můžete do něčeho dát. Ať už je to investice do nových technologií, edukace nebo do lidí,“ dodává Lucie Konečná.
Autor: nanoSPACE
„Mojí vizí je svět, kde se používají pokročilé technologie k většímu propojení s celým ekosystémem planety. Snažím se za sebe k tomu nějak přispět,“ uzavírá Jiří Kůs.
Autor: nanoSPACE