Airbus A380 je letadlo se dvěma palubami. Podobné uspořádání má i legendární Boeing 747, jehož horní paluba ovšem nevede po celé délce trupu, ale jen zhruba do jedné třetiny.
Airbus S.A.S.
Smontování jednotlivých částí dopravního letadla A380 probíhá v závodě Airbus nedaleko francouzského Toulouse.
Airbus
Airbus A380 společnosti Emirates v barvách fotbalového klubu Real Madrid poprvé přistál v Praze 28. 12. 2018.
Airbus A380 je osazen čtyřmi motory Engine Alliance řady GP7200.
Airbus
Práce na kýlu dopravního letadla A380 v závodě Airbus nedaleko francouzského Toulouse.
Airbus
Jednotlivé části dopravního letadla Airbus A380 se vyrábějí po celém světě. K finálnímu sestavení se svážejí na montážní linku (takzvanou FLA) u francouzského Toulouse.
Airbus
Jednotlivé části dopravního letadla Airbus A380 se vyrábějí po celém světě. K finálnímu sestavení se svážejí na montážní linku (takzvanou FLA) u francouzského Toulouse.
Airbus
Připevnění svislé ocasní plochy dopravního letadla A380 v závodě Airbus nedaleko francouzského Toulouse.
Airbus
Poslední prací na největším airbusu je barevný nástřik ve speciální hale. Těch mají v Toulouse hned pět.
Airbus
Smontování jednotlivých částí dopravního letadla A380 probíhá v závodě Airbus nedaleko francouzského Toulouse.
Airbus
Nové dopravní letadlo Airbus A380 stojí v přepočtu více než 8 miliard Kč.
Airbus
Původně měly existovat dvě varianty letadla, A380-800 a větší A380-900, ale druhá varianta se do výroby nedostala. Letadlo pojme v produkované verzi 800 maximálně 868 cestujících, pokud by si někdo takovou konfiguraci vybral. V praxi se však kapacita pohybuje podle konfigurace od zhruba 400 míst (třeba u Korean) po 615 míst u několika letadel Emirates, kde je jen menší byznys třída a 550 míst v ekonomické třídě. Obvyklá konfigurace většiny provozovatelů je lehce nad 500 sedadly ve třech třídách.
Airbus S.A.S.
Airbus A380 vyžaduje speciální úpravy letiště. Třeba na Ruzyni se musely upravovat nástupní mosty, jiná letiště musela upravovat třeba pojezdové dráhy nebo pořizovat nové vybavení. Ale v principu není A380 o tolik větší než Boeing 747 (který do Prahy létá pravidelně už dlouho). Rozdíl je spíš v kapacitě, a tudíž i v zázemí letiště pro odbavení. Ani jedno z letadel obvykle na menší letiště nelétá.
Airbus S.A.S.
LOŽNICE PRO POSÁDKU. „Ano, opravdu takovou místnost na palubě máme, abychom se mohli během dlouhých letů, trvajících někdy až 15 hodin, vystřídat. V zadní části letadla jsou dvě lůžka pro piloty a v odděleném prostoru dalších devět pro stevardy.“
Emirates
SPRCHA V OBLACÍCH. „Mám doma velkou koupelnu, ale musím přiznat, že tenhle komfort zaskočil na první pohled i mě. Škoda, že to není sprcha pro posádku, ale výlučně pro naše pasažéry první třídy. Přitom ji máme tak blízko kokpitu.“