Jeden z mnoha mostů na posledním úseku přes Durynský les - Dunkeltalbrücke.
Deutsche Bahn
Na posledním budovaném úseku z Erfurtu do Ebensfeldu stráví vlak téměř polovinu jízdy mezi buď pod zemí nebo na mostě. Na snímku souprava ICE po výjezdu z téměř 4 km dlouhého tunel Eierberg.
Deutsche Bahn
Nové spojení má konkurovat letadlům, autobusům i autům mezi oběma městy. Celkem zhruba šest set kilometrů tratě pro rychlovlaky vyšlo na 10 miliard euro, jeden kilometr tak v přepočtu stál kolem 450 milionů korun. Maximální rychlost na trase je 300 kilometrů v hodině.
Deutsche Bahn
107 kilometrů dlouhý úsek z Erfurtu do Ebensfeldu patřil ke stavebně nejnáročnějším, na trati přes Durynský les je 22 tunelů a 29 mostů, vlak stráví pod zemí či na mostě téměř polovinu této trasy. Na snímku most přes údolí Ilmtal.
Deutsche Bahn
Nová trať má označení VDE 8, zkratka VDE je ze slova Verkehrsprojekt Deutsche Einheit (dopravní projekt německého sjednocení).
Deutsche Bahn
DB nasadi na trať dva druhy vlaků: ICE Sprinter, který bude zastavovat pouze v Erfurtu a Norimberku a zvládne cestu za 3:55 hodiny a pomalejší vrstvu vlaků, které budou zastavovat častěji. Ty zvládnou cestu za 4:25. to je ale výrazně rychlejší jízda, než dosavadních 6 hodin a 12 minut.
Deutsche Bahn
DB zatím neřekly, kolik budou stát jízdenky, začnou se prodávat v říjnu. Od srpna začnou jezdit na trase vlaky podle jízdního řádu v rámci testování, ale bez cestujících.
Deutsche Bahn
Celá trať je stavebně hotová, do prosince ale bude probíhat ještě například zapojování a přepojování zabezpečovací techniky a poslední úpravy.
Deutsche Bahn
Od srpna začnou jezdit na trase vlaky podle jízdního řádu v rámci testování, ale bez cestujících.
Deutsche Bahn
Start nových vlaků přinese velké změny i u dalších spojení: novým přestupním uzlem mezi rychlovlaky se stane Erfurt, kde bude navazovat na spojení rychlovlaky z Frankfurtu nebo z Drážďan a Lipska.
Deutsche Bahn
Rychlostní spojení mezi prvním a třetím největším městem v Německu začali budovat už v roce 1996, stavaři ho dokončili na přelomu loňského a letošního roku. Od té doby probíhá testovací provoz