Veškeré díly z kompozitních materiálů pro Boeing 787 Dreamliner se ponoří do bazénu, kde je ultrazvuková sonda zkontroluje kvůli zjištění vnitřních vad.
Stojan s díly do dveří Boeingu 787 veze do autoklávu speciální vozítko. „Jedna vytvrzovaná dávka odpovídá asi jednomu milionu korun,“ líčí vedoucí oddělení technického vzdělávání Norbert Dolejš.
Autokláv je zřejmě největší v České republice. Pryskyřice pojící karbonová vlákna kompozitu v něm při řízených teplotách tvrdne. Na vzduchu by výsledky tohoto procesu nebyly dostatečně kvalitní. V dílech složených z vrstev karbonu nesmí být vzduch.
Některé galvanické procesy na úpravu povrchu malých dílů, především různých vzorků, jsou obsluhovány manuálně. Velká většina výroby je již poloautomatická, nebo automatická.
Polotovar a díl z něj vyrobený na jedno upnutí do stroje. Polotovar před opracováním bývá mnohem těžší. Některé kusy mají 25 kilogramů a po opracování jen asi 3 kg. Zbytky se recyklují k dalšímu použití.