náhledy
Stavba části ropovodu IKL, který má zajišťovat energetickou nezávislost ČR. Začíná v bavorském Vohburgu, kde je napojen na evropský ropovod TAL (z přístavu Terst v Itálii). Německem IKL vede jižně od Řezna, pak se stáčí na sever a do České republiky vstupuje u Rozvadova. Prochází přes Tachovsko (Plzeňský kraj), kolem Krušovic (Středočeský kraj), až do Centrálního tankoviště ropy (CTR) v Nelahozevsi. Odtud putuje ropa buď samostatnou ropovodní propojkou do Kralup, případně ropovodem Družba do Litvínova. Právě díky IKL Česká republika po více než 30 letech získala alternativní zásobovací trasu schopnou zastoupit východní ropovod Družba. Na snímku pokládání samostatného potrubí z CTR do Kralup, což umožňuje zásobování Kralup ropou z IKL.
Autor: MERO
Technický ředitel společnosti Mero Vít Tůma u uzávěru čerpací stanice v Kloboukách u Brna.
Autor: Petr Večeřa, MF DNES
Technický ředitel společnosti Mero Vít Tůma u uzávěru čerpací stanice v Kloboukách u Brna.
Autor: Petr Večeřa, MF DNES
Ropovod Družba na hranici se Slovenskem na řece Moravě u Hodonína.
Autor: Petr Večeřa, MF DNES
Ropovod Družba vede také pod zahrádkářskou kolonií na kraji Hodonína.
Autor: Petr Večeřa, MF DNES
Čerpací stanice Klobouky u Brna
Autor: Petr Večeřa, MF DNES
Čerpací stanice ropovodu Družba ve Velké Bíteši
Autor: Petr Večeřa, MF DNES
Tanky s ropou v Nelahozevsi
Autor: Petr Večeřa, MF DNES
Čerpací stanice Klobouky u Brna na trase ropovodu Družba
Autor: Profimedia.cz