náhledy
Sexistická reklama společnosti Pila Pasák se nominovala v soutěži Sexistické prasátečko 2017.
Autor: Nesehnutí
Sexistická reklama Policie ČR.
Autor: Nesehnutí
Sexistická reklama společnosti Auto ESA se nominovala v soutěži Sexistické prasátečko 2017.
Autor: Nesehnutí
Vítěz 2016. Reklama je nejenom klasickým případem zobrazení nahé ženy bez souvislosti s produktem, v tomto případě prodejem nožů. Celou situaci umocňuje to, že fotografie dává důraz na intimní partie (hlava ženy prakticky není vidět) a nůž je takřka zapíchnutý buď v kusu masa v popředí fotografie nebo intimních partiích ženy. Odborná porota ve svých hodnoceních zdůrazňovala, že reklama evokuje násilí a nezobrazuje ženu celou, ale jen jako sexuální objekt určený k podpoře prodeje nožů. Vyjádření odborné porotkyně Jany Kvasnicové: „Zobrazení staví ženské tělo na stejnou úroveň s kusem masa, což je ponižující, nerespektuje ženu jako lidskou bytost a evokuje násilí na ženách jako legitimní a normální.“
Autor: www.prasatecko.cz
Vítěz veřejného hlasování 2016. Reklama zneužívá pornografického obrazu k propagaci akce v hudebním klubu. Sexualitu navíc zobrazuje zvláště dehonestujícím způsobem. Propagace akce pomocí fotografie ženy se spermatem na obličeji je ponižující sama o sobě a nemá žádnou souvislost s nabízeným produktem (kromě dvojsmyslného sloganu). Reklama rovněž zneužívá produkty výrobce alkoholu bez jeho vědomí. I když se reklama snaží pracovat s humorem, dělá to velmi jednoduchým způsobem, který podporuje vnímání žen jako pasivních objektů touhy a tím i jejich nerovné postavení ve společnosti.
Autor: www.prasatecko.cz
Kontroverzní propagační plakát šumperského festivalu Džemfest, který vyvolal řadu nesouhlasných reakcí a vysloužil si i anticenu Sexistické prasátečko.
Autor: Džemfest
Vítěz 2015. Reklama zobrazuje nahotu a sexalitu obzvláště dehonestujícím způsobem. Ačkoli by se mohl zdát, že se jedná o reklamu zobrazující nabízený produkt - reklamu na erotický klub - tak míra lidského ponížení je v této reklamě extrémní. Ženské tělo už nemůže být více fragmentováno a sexualizováno než na této reklamě. A lze si jen obtížně představit, že by mohlo být více poníženo, než tím, že je na něj močeno. Reklama na Darling Cabaret se kromě sexisičnosti zobrazení vyznačuje také vulgaritou a nevkusem, které spolu se sexismem často chodí ruku v ruce. I reklamu na sexuální služby lze udělat adekvátním způsobem, který neponižuje žádnou ze stran.
Autor: prasatecko.cz
2015. ODS si vysloužilo s tímto plakátem třetí místo v anketě Sexistické prasátečko. Využití nahého ženského těla k upoutání pozornosti bez přímé souvislosti s politickou stranou. Žena je pasována do role sexuálního objektu. Vyjádření tiskové mluvčí ODS Jany Havelkové: "Tato fotomontáž s logem ODS není oficiálním materiálem strany a občanští demokraté nejsou jejími autory. Od takového využití našeho loga se distancujeme." Vyjádření NESEHNUTÍ: Obrázek byl ponechám v soutěži z důvodu objevení se na Facebooku ODS Praha 8 v pozitivním kontextu. Distancování od tohoto způsobu prezentace oceňujeme.
Autor: prasatecko.cz
2015. Dokonalé zateplení, 120 hlasů, 5. místo. Využití dvojsmyslného zesměšňujícího sloganu s cílem zdůraznit sexuální motiv sdělení bez souvislosti s produktem.
Autor: prasatecko.cz
2015. Pivovar Vilém se rozhodl využít pro svoji reklamu sexualizaci nezletilé dívky (záběr je z filmu Lolita). Žena je vyobrazená se sexuálním výrazem jako objekt touhy. Je zde pasována do dekorativní role k upoutání pozornosti. Využívá dvojsmyslného sloganu s cílem zdůraznit sexuální motiv sdělení bez souvislosti s hospodou/pivem (pohlavní styk je v České republice zákonem povolen od patnácti let).
Autor: prasatecko.cz
2014. Odborná porota šestého ročníku soutěže o anticenu Sexistické prasátečko zvolila reklamu TOP 09 z Havířova se sloganem „vždy na pravém místě“. "Plakát je nejen sexistický, ale přímo heterosexistický. Ženská zadnice je podle TOP09 tím pravým místem, kde je správné být. To znamená, že se obrací pouze na heterosexuálně orientované muže, kteří svou heterosexualitu potřebují neustále performovat, aby bylo každému jasné, že jsou těmi správnými chlapáky," uvedla porota.
Autor: Prasátečko.cz
2014, nominace na sexistické prasátečko s největším počtem hlasů. „Fotografie nahého ženského klína působí v rámci politické kampaně nevhodně a sexisticky. Není nijak spojen s propagovaným produktem - politickou stranou. 2. Vizuál reklamy je doplněn dvojsmyslným sloganem s vyznačenou částí "poprvé dát" odkazující k sexuálnímu aktu,“ uvedla porota.
Autor: Nesehnutí