Souprava Klubu železničních cestovatelů v čele s motorovým vozem M 262 opouští trať z Nákladového nádraží Žižkov (21. září 2009). GPS: 50.0855831N, 14.4817917E
Autor: KŽC
Fotografie vykolejeného nákladního vlaku v Malešicích
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
V těchto místech v Malešicích odbočovala kolej k Nákladovému nádraží Žižkov. Trať byla odpojena od železniční sítě v roce 2019. GPS: 50.0852128N, 14.5171619E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Odbočka trati na Nákladové nádraží Žižkov v Malešicích. Kolej byla od sítě odříznuta v roce 2019. GPS: 50.0852233N, 14.5171686E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní kilometrovník 0,5 za odbočkou v Malešicích
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Propustek pod tratí GPS: 50.0869419N, 14.5168200E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Patka světelného vjezdového návěstidla do nákladní stanice Praha-Malešice GPS: 50.0872042N, 14.5165919E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Patka původního mechanického vjezdového návěstidla do nákladní stanice Praha-Malešice GPS: 50.0873503N, 14.5163667E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavba malešického viaduktu (9. července 1930) GPS: 50.0874642N, 14.5162017E
Autor: Ivo Mahel
Dobový text: Viadukt příjezdné spojky Malešice – Žižkov
Autor: Propagační časopis ČSD
Viadukt přes křižovatku ulic U tvrze, Vydrova a Pod Táborem GPS: 50.0875189N, 14.5161064E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Největší stavba na trati je tvořena 11 železobetonovými oblouky a jedním polem s ocelovou mostovkou. GPS:50.0874825N, 14.5161628E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Viadukt je postaven ve svahu, Vydrova ulice na jedné straně je o několik metrů výš, než ulice Pod Táborem na straně druhé. GPS: 50.0877594N, 14.5154278E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva 742.288 v čele nákladního vlaku Nex 42501 na malešickém viaduktu (25. dubna 2002) GPS: 50.0879167N, 14.5149211E
Autor: Tomáš Kašpařík
Vydrova ulice stoupá až na úroveň kolejí, vlevo je podchod pro pěší. GPS: 50.0879433N, 14.5146944E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na většině úseku stále leží koleje, někde jsou ovšem zarostlé. GPS: 50.0882531N, 14.5138428E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán budoucí tramvajové trati přes areál Nákladového nádraží Žižkov. Dráha povede po tělese železniční trati.
Autor: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Vizualizace zastávky Habrová na budoucí tramvajové trati. Od zastávky Nad kapličkou na dočasnou konečnou Sídliště Jarov má být dráha pouze jednokolejná. GPS: 50.0874622N, 14.4926678E
Autor: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Stavba výtažné koleje v km 2,6. Snímek byl pořízen 15. dubna 1930. GPS: 50.0869589N, 14.4912761E
Autor: sbírka Zdeňka Hrdiny
Most, který přes trať převádí Malešickou ulici. GPS: 50.0872300N, 14.4916047E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hloubení zářezu v km 2.7 GPS: 50.0866475N, 14.4894656E
Autor: sbírka Zdeňka Hrdiny
Dva kilometrovníky s hodnotou 2,7
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hloubení zářezu tratě k Nákladovému nádraží Žižkov za pomoci rypadla Škoda (27. srpna 1930)
Autor: sbírka Zdeňka Hrdiny
Most pro pěší na spojce ulic Nad kapličkou a Malešická GPS: 50.0863694N, 14.4884744E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Podchod pod výtažnou kolejí na spojnici ulic Nad kapličkou a Malešická GPS: 50.0861697N, 14.4885953E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled z mostu pro pěší u ulice Nad kapličkou směrem k Nákladovému nádraží Žižkov GPS: 50.0864125N, 14.4884250E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva 742.404 najíždí v čele nákladního vlaku na výtažnou kolej (26. června 2014). GPS: 50.0855039N, 14.4836289E
Autor: Ivo Mahel
Vjezd do areálu Nákladového nádraží Žižkov. Kolej vlevo vede ze z nákladní stanice Praha-Malešice, vpravo za hromadou pražců vedla přes 600 metrů dlouhá výtažná kolej. GPS: 50.0855072N, 14.4832992E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytky pražců z výtažné koleje GPS: 50.0862189N, 14.4889681E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Z výtažné koleje vybíhala vlečka k velkoskladu na Třebešíně. Zbyly po ní jen dělené betonové pražce. GPS: 50.0861792N, 14.4888286E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek odvratné koleje vlečky k velkoskladu na Třebešíně GPS: 50.0861792N, 14.4888286E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavba silničního nadjezdu v km 2,85. Most převádí přes trať dnešní Malešickou ulici. Vyfoceno 7. května 1930. GPS: 50.0871722N, 14.4916381E
Autor: sbírka Zdeňka Hrdiny
Most, který přes trať převáděl ulici K Červenému dvoru, je pomyslnou bránou do areálu Nákladového nádraží Žižkov. GPS: 50.0855175N, 14.4822933E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Letecký pohled na Nákladové nádraží Žižkov v roce 1989 GPS: 50.0851036N, 14.4778731E
Lokomotiva 742.404 a labutí píseň Nákladového nádraží Žižkov. Snímek byl pořízen 26. června 2014. GPS: 50.0856139N, 14.4811828E
Autor: Ivo Mahel
Pohled na areál Nákladového nádraží Žižkov z malešického zhlaví. Ještě v roce 2015 tu probíhal čilý dopravní ruch. GPS: 50.0854867N, 14.4797319E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Klub železničních cestovatelů uspořádal několik zážitkových jízd se svými motorovými vozy na Nákladové nádraží Žižkov. Vyfoceno 21. září 2010. GPS: 50.0855831N, 14.4817917E
Autor: Lukáš Pavlovský
Stavědlo Nákladového nádraží Žižkov v roce 2010 GPS: 50.0857319N, 14.4815825E
Autor: Zdeněk Kačena
Drážní budova na malešickém zhlaví Nákladového nádraží Žižkov v roce 2010 GPS: 50.0857817N, 14.4812231E
Autor: Zdeněk Kačena
Malešické zhlaví Nákladového nádraží Žižkov (8. června 2006) GPS: 50.0854350N, 14.4802144E
Autor: Ivo Mahel
Lokomotiva 742.380 jako záloha na Nákladovém nádraží Žižkov v polovině 90. let 20. století GPS: 50.0855728N, 14.4812417E
Autor: Martin Navrátil
Malešické zhlaví Nákladového nádraží Žižkov, vpravo kolejová váha (8. června 2006) GPS: 50.0856897N, 14.4793186E
Autor: Ivo Mahel
Kolejiště Nákladového nádraží Žižkov za běžného provozu v roce 2006 GPS: 50.0854961N, 14.4803408E
Autor: Zdeněk Kačena
Dvorana Nákladového nádraží Žižkov (8. června 2006) GPS: 50.0854144N, 14.4797478E
Autor: Ivo Mahel
Zálohová lokomotiva 742.362 a stroj 742.288 v čele vlaku Mn 91120 v kolejišti Nákladového nádraží Žižkov (25. dubna 2002) GPS: 50.0856664N, 14.4806881E
Autor: Tomáš Kašpařík
Dvorana Nákladového nádraží Žižkov. Vlevo jižní skladištní křídlo pro dovoz zboží do Prahy, vpravo severní křídlo, které sloužilo pro opačný směr. GPS: 50.0848981N, 14.4754161E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejiště Nákladového nádraží Žižkov GPS: 50.0854703N, 14.4805325E
Autor: Klub přátel Žižkova
Kolejiště Nákladového nádraží Žižkov je zpustošené. GPS: 50.0853903N, 14.4807431E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Uprostřed kolejové pláně stojí opuštěná obrysnice. GPS: 50.0852217N, 14.4795869E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Severní křídlo Nákladového nádraží Žižkov v roce 1974 GPS: 50.0849633N, 14.4751639E
Autor: Jaroslav Kocourek, sbírka Miroslav Petr
Souprava Klubu železničních cestovatelů v čele s motorovým vozem M 262 ve dvoraně Nákladového nádraží Žižkov (21. září 2009) GPS: 50.0849842N, 14.4755153E
Autor: KŽC
Dvorana Nákladového nádraží Žižkov s lávka a výtahy ke skladištím GPS: 50.0846003N, 14.4738981E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dobový text: Pohled na lávku, spojující střední rampu se skladištěm výdeje
Autor: Propagační časopis ČSD
Jižní křídlo Nákladového nádraží Žižkov GPS: 50.0845167N, 14.4750808E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled k malešickému zhlaví Nákladového nádraží Žižkov GPS: 50.0852878N, 14.4784256E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dvorana Nákladového nádraží Žižkov s lávkami a výtahy ke skladištím GPS: 50.0846003N, 14.4738981E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dobový text: Spojovací můstky k pronajatým skladištím
Autor: Propagační časopis ČSD
Legiovlak u severního křídla Nákladového nádraží Žižkov (9. října 2014) GPS: 50.0844575N, 14.4717681E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dvorana Nákladového nádraží Žižkov s lávkami a výtahy ke skladištím GPS: 50.0846003N, 14.4738981E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Památkově chráněné budovy nákladového nádraží Žižkov obsahují řadu dobových detailů.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Památkově chráněné budovy nákladového nádraží Žižkov obsahují řadu dobových detailů.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dobový text: Vykládání zboží na střední rampu
Autor: Propagační časopis ČSD
Dvorana Nákladového nádraží Žižkov s lávkami a výtahy ke skladištím GPS: 50.0846003N, 14.4738981E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dobový text: Skladiště podeje. Podélná rampa s přístřešky
Autor: Propagační časopis ČSD
Dvorana Nákladového nádraží Žižkov s lávkami a výtahy do skladišť v první patře GPS: 50.0846114N, 14.4731981E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dvorana a jižní křídlo Nákladového nádraží Žižkov (8. června 2006) GPS: 50.0842028N, 14.4716850E
Autor: Ivo Mahel
Dvorana a severní křídlo Nákladového nádraží Žižkov (8. června 2006) GPS: 50.0843919N, 14.4719264E
Autor: Ivo Mahel
Bývalá usedlost Červený dvůr. Stavební vlak přijíždí směrem od Prahy a míří do Malešic. V pozadí na obzoru jsou vidět věže Mezinárodní telefonní a telegrafní ústředny ve Fibichově ulici na Žižkově. GPS: 50.0833997N, 14.4757167E
Autor: sbírka Zdeňka Hrdiny
Stavební vlak projíždí ruinami usedlosti Červený dvůr směrem k Malešicím (27. srpna 1930). GPS: 50.0833997N, 14.4757167E
Autor: sbírka Zdeňka Hrdiny
Dobový text: Vykládání uhlí na žižkovském nákladovém nádraží. Každý den přijíždí na násep nádraží vlak, který přiváží z mosteckého dolu "Masaryk" 20–40 vagonů hnědého uhlí. Vyložené uhlí se ihned nakládá do přijíždějících nákladních aut Pražské prodejny uhlí. Snímek byl pořízen 1. listopadu 1947. GPS: 50.0830736N, 14.4732703E
Autor: ČTK
Koleje k podzemním skladištím pod jižním křídlem jsou stále na svém místě, jen je musíte v křoví najít. GPS: 50.0842533N, 14.4767894E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jižní křídlo nákladového nádraží Žižkov má oproti severnímu o dva moduly více (osm namísto šesti). Kratší křídlo sloužilo pro dopravu zboží z Prahy, do delšího se naopak zboží vlaky přiváželo. GPS: 50.0841056N, 14.4726589E
Vizualizace tramvajové zastávky Nový Žižkov v místě kolejiště u severního křídla Nákladového nádraží Žižkov, GPS: 50.0847672N, 14.4715361E
Autor: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Prostor bývalého kontejnerového překladiště a uhelných skladů vedle severního křídla se změnil ve staveniště. GPS: 50.0858111N, 14.4735761E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán Prahy z roku 1924 s vyznačeným územím, které bylo už tehdy zamýšlené pro Nákladové nádraží Žižkov.
Autor: Dvě Prahy
Zemní práce za bývalou usedlostí Červený dvůr. Vlevo je vidět zeď Olšanských hřbitovů, v pozadí vpravo kanalizační vpusti, které budou po konci stavby v úrovni vozovky. GPS: 50.0839022N, 14.4756253E
Autor: sbírka Zdeňka Hrdiny
Stavba jižního křídla nákladového nádraží Žižkov GPS: 50.0841056N, 14.4726589E
Stavba Nákladového nádraží Žižkov (29. prosince 1932) GPS: 50.0845786N, 14.4737250E
Autor: Klub přátel Žižkova
Obálka propagačního časopisu ČSD "Šťastnou cestu" o Nákladovém nádraží Žižkov
Autor: Propagační časopis ČSD
Dobový text: Správní (úřední) budova
Autor: Propagační časopis ČSD
Jižní křídlo a administrativní budova Nákladového nádraží Žižkov za první republiky. Vlevo jsou vidět dvě kusé koleje až téměř u dnešní ulice Jana Želivského. GPS: 50.0845608N, 14.4710869E
Autor: archiv MČ Praha 3
Areál Nákladového nádraží Žižkov opouští na podvalníku lokomotiva 354.0101. GPS: 50.0847361N, 14.4708603E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Nákladové nádraží Žižkov v Praze
Autor: František Vlček, MAFRA
Dobový text: Koňské potahy pomáhají urychlit rozvoz uhlí po Praze (12. prosince 1951). GPS: 50.0853042N, 14.4710172E
Autor: ČTK
Severní část Nákladového nádraží Žižkov s kontejnerovým překladištěm (8. června 2006) GPS: 50.0862783N, 14.4770386E
Autor: Ivo Mahel
Vizualizace tramvajové zastávky Nákladová v místě kolejiště na konci severního křídla Nákladového nádraží Žižkov GPS: 50.0856278N, 14.4767881E
Autor: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Koleje v severní části Nákladového nádraží končily těsně před ulicí Jana Želivského. GPS: 50.0861681N, 14.4707194E
Autor: Roman Kučera
Prapočátky kontejnerového překladiště na Nákladovém nádraží Žižkov v roce 1974. GPS: 50.0851975N, 14.4720364E
Autor: Jaroslav Kocourek, sbírka Miroslav Petr
Kontejnerové překladiště v severní části Nákladového nádraží Žižkov (4. března 2011) GPS: 50.0863472N, 14.4713283E
Autor: Martin Navrátil
Likvidace kolejiště v severní části Nákladového nádraží Žižkov (17. října 2016) GPS: 50.0858000N, 14.4781036E
Autor: Martin Navrátil
Likvidace kolejiště v severní části Nákladového nádraží Žižkov (8. listopadu 2016) GPS: 50.0858514N, 14.4765369E
Autor: Martin Navrátil
Trasa trati Malešice – Žižkov zakreslená do mapy z roku 1938
Autor: Dvě Prahy