Původní vjezdové návěstidlo do stanice Hevlín od Hrušovan GPS: 48.7574617N, 16.3876294E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V těchto místech ve stanici Hevlín byly do 70. let 20. století uloženy konstrukce mostů přes údolí Dyje. GPS: 48.7534350N, 16.3890844E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán výpravní budovy v Hevlíně z roku 1910
Autor: kubickaparabola.wz.cz
Novostavba stanice Hevlín na dobové pohlednici GPS: 48.7516728N, 16.3897778E
Autor: sbírka Bohumila Švece
Novostavba stanice Hevlín na dobové pohlednici GPS: 48.7516728N, 16.3897778E
Autor: sbírka Bohumila Švece
Plánek stanice Hevlín z období první republiky
Autor: kubickaparabola.wz.cz
Motorový vůz 809.232 ve stanici Hevlín (30. června 1998) GPS: 48.7517136N, 16.3900247E
Autor: Rosťa Kolmačka
Současná podoba stanice Hevlín GPS: 48.7516481N, 16.3899794E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní suché záchody pro cestující ve stanici Hevlín GPS: 48.7515200N, 16.3898597E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Sto metrů od poslední výhybky hevlínské stanice koleje končí GPS: 48.7509478N, 16.3903764E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z mála původních kilometrovníků má hodnotu 85,7
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán přestavby strážního domku v kilometru 85,7 na budovu zastávky Hevlín. Domek v současné době odpovídá rozšířené podobě.
Strážní domek v km 85,7 na pohlednici odeslané v červnu 1907. Přítomnost tolika lidí i vozík na zavazadla za kolejemi by napovídal tomu, že budova byla do roku 1910 opravdu používána jako zastávka. GPS: 48.7507356N, 16.3903036E
Autor: sbírka Bohumila Švece
Strážní domek na vídeňském zhlaví stanice Hevlín. Podle všeho to mohla být i původní budova zastávky Hevlín GPS: 48.7507092N, 16.3903147E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Propustek za stanicí Hevlín GPS: 48.7502644N, 16.3908789E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Konec trati za Hevlínem v roce 2010. Sklonovník upozorňuje strojvedoucí jedoucí do Laa, že mají před sebou 1453 metrů zcela rovného úseku. Tedy, kdyby tam nějaké koleje byly.
Autor: Rosťa Kolmačka
Povalený sklonovník. Označuje absolutně rovný úsek směrem k Lávě na něm kdysi bylo 1453, směrem k Hrušovanům 1415. GPS: 48.7500264N, 16.3908942E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V těchto místech byl v roce 1970 násep odtěžen, aby mohla být vystavěna předsunutá linie železné opony. Snímek z listopadu 1992 GPS: 48.7498531N, 16.3908708E
Autor: Ondřej Řepka
Opěra prvního inundačního mostu za stanicí Hevlín v listopadu 1992 GPS: 48.7487636N, 16.3913806E
Autor: Ondřej Řepka
Opěra prvního inundačního mostu GPS: 48.7487992N, 16.3913500E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Násep mezi Hevlínem a Laa an der Thaya je zarostlý akátem a trnkami GPS: 48.7477133N, 16.3918489E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Násep z Hevlína do Laa an der Thaya. V místě žlutých bříz stál první inundační most- GPS: 48.7486222N, 16.3914383E
Autor: iDNES.cz
Ještě průchozí násep před Hevlínem se stojícím vjezdovým návěstidlem (vpravo). Listopad 1992 GPS: 48.7480953N, 16.3918192E
Autor: Ondřej Řepka
Vjezdové návěstidlo před Hevlínem stálo ještě v červnu 1998 GPS: 48.7480953N, 16.3918192E
Autor: Rosťa Kolmačka
Patka vjezdového návěstidla stanice Hevlín od Rakouska GPS: 48.7481022N, 16.3917694E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Patka drátovou k vjezdovému návěstidlu stanice Hevlín od Rakouska GPS: 48.7481022N, 16.3917694E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán mostů mezi Hevlínem a Laa an der Thaya
Autor: kubickaparabola.wz.cz
Ocelový most přes nové koryto Dyje za Hevlínem. Most odstřelila německá armáda na jaře 1945, druhý pilíř se do dnešních dnů nedochoval. GPS: 48.7462983N, 16.3925111E
Autor: sbírka Bohumila Švece
Opěry a pilíř ocelového mostu přes nové koryto Dyje GPS: 48.7463125N, 16.3925969E
Autor: iDNES.cz
Zarostlé opěry mostu přes nové koryto Dyje v červnu 1998 GPS: 48.7466997N, 16.3924172E
Autor: Rosťa Kolmačka
Opěry mostu přes nové koryto Dyje v březnu 2010 GPS: 48.7466714N, 16.3923422E
Autor: Rosťa Kolmačka
Do opěrné zdi ocelového mostu přes nové koryto Dyje byly v roce 1937 vestavěny dva řopíky GPS: 48.7466556N, 16.3923139E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Do opěrné zdi ocelového mostu přes nové koryt Dyje byly v roce 1937 vestavěny dva řopíky GPS: 48.7466750N, 16.3923622E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Do opěrné zdi ocelového mostu přes nové koryto Dyje byly v roce 1937 vestavěny dva řopíky GPS: 48.7466556N, 16.3923139E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dochovaný pilíř ocelového mostu přes nové koryto Dyje. GPS: 48.7464644N, 16.3924131E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěra mostu přes nové koryto Dyje na lávském břehu v roce 1992 GPS: 48.7460647N, 16.3926064E
Autor: Ondřej Řepka
Opěra mostu přes nové koryto Dyje na lávském břehu GPS: 48.7465750N, 16.3923783E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěry mostu přes nové koryto Dyje na hevlínském břehu v listopadu 1992 GPS: 48.7466042N, 16.3922953E
Autor: Ondřej Řepka
Pilíř a opěra mostu přes nové koryto Dyje na hevlínském břehu GPS: 48.7465750N, 16.3923783E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěra inundačního mostu za Dyjí GPS: 48.7455547N, 16.3928289E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejnice zaražená do opěry inundačního mostu za Dyjí GPS: 48.7455547N, 16.3928289E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejnice zaražená do opěry inundačního mostu za Dyjí. Nápis není zcela čitelný, jasný je pouze její původ „KLADNO“ a první dvě číslice letopočtu 19 GPS: 48.7455547N, 16.3928289E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Betonový blok v místě druhého inundačního mostu může být základem jeho opěry GPS: 48.7453794N, 16.3929067E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Násep od nového koryta Dyje k Laa an der Thaya. Tento úsek byl neprůchodný jak na konci října, tak v polovině prosince. Měl by ukrývat zbytky dvou mostků a možná ještě vjezdovou předvěst. GPS: 48.7408506N, 16.3950861E
Autor: iDNES.cz
Opěra dalšího inundačního mostu mezi Dyjí a Mühlbachem v roce 1992 GPS: 48.7415722N, 16.3946797E
Autor: Ondřej Řepka
Předvěst na náspu mezi novým a starým korytem Dyje v kilometru 84,6 v roce 2004
Autor: Marek Topič
Napínací mechanismus drátovodu na snímku z roku 2004 GPS: 48.7397822N, 16.3955956E
Autor: Marek Topič
V těcho místech stál hraniční most mezi Československem a Rakouskem. GPS: 48.7196786N, 16.4045583E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytky opěrné zdi hraničního mostu mezi Československem a Rakouskem GPS: 48.7370775N, 16.3966967E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Tyto zbytky mostku vzaly za své při výstavbě silničního obchvatu Laa an der Thaya Snímek je z listopadu 1992 GPS: 48.7357917N, 16.3973136E
Autor: Ondřej Řepka
Tyto opěrné zdi padly za oběť stavbě silničního obchvatu Laa an der Thaya. Snímek je z roku 2004 GPS: 48.7357739N, 16.3973042E
Autor: Marek Topič
Násep od hranice k Laa an der Thaya. V místě nové silnice stál poslední z inundačních mostů. GPS: 48.7357419N, 16.3972533E
Autor: iDNES.cz
V Rakousku koleje končí (nebo začínají) v kilometru 83,6, tedy pouhých 2000 metrů od konce kolejí v Česku GPS: 48.7325275N, 16.3987486E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Současný konec kolejí na rakouské straně GPS: 48.7325275N, 16.3987486E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať z Vídně do Laa an der Thaya byla elektrifikována GPS: 48.7325275N, 16.3987486E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Do stanice Laa an der Thaya zajíždějí moderní příměstské jednotky Siemens Cityjet GPS: 48.7234547N, 16.4027881E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Laa an der Thaya (nádražní budova je v pozadí) na snímku kolem roku 1875. Fotografii pořídil železniční inženýr G. A. Stosius. GPS: 48.7229397N, 16.4033203E
Staniční budova v Laa an der Thaya GPS: 48.7229061N, 16.4028256E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vídeňské východní nádraží, kam přijížděly vlaky z Brna na kresbě z roku 1870
Autor: Wien Museum
Vídeňské státní nádraží, kam přijížděly vlaky z Brna přes Lávu na pohlednici z roku 1907
Autor: Wien Museum
Lokomotiva StEG řady 14 ve stanici Fryšava, dnes Břežany, na dobové pohlednici.
Autor: sbírka Romana Jeschkeho
Lokomotivy StEG ve stanici Hrušovany v roce 1903
Autor: sbírka Romana Jeschkeho
Stanice Hrušovany-Šanov na dobové pohlednici
Autor: sbírka Romana Jeschkeho
Stanice Hrušovany-Šanov (okolo roku 1924)
Autor: sbírka Romana Jeschkeho
Jízdní řád trati Vídeň – Laa an der Thaya – Brno z roku 1871
Autor: Österreichische Nationalbibliothek
Rakouský jízdní řád trati Vídeň - Laa an der Thaya - Hrušovany z roku 1924
Autor: Timetable World
Československý jízdní řád trati Brno – Hevlín – Vídeň z roku 1928
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Hrušovany – Hevlín – Laa an der Thaya – Vídeň z roku 1931
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Brno – Hrušovany – Laa an der Thaya – Vídeň z roku 1937
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Brno – Hrušovany – Laa an der Thaya – Vídeň z roku 1944. Jde o poslední grafikon, kdy vlaky projížděly celou trať.
Autor: zelpage.cz
Nádraží Novosedly-Drnholec na dobové pohlednici z počátku 20. století
Autor: sbírka Romana Jeschkeho
Nádražní budova stanice Novosedly GPS: 48.8257672N, 16.4937819E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za červeným terčem pokračovaly koleje do Zellendorfu GPS: 48.8239925N, 16.4919500E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek kolejí do Zellendorfu GPS: 48.8239925N, 16.4919500E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hrušovanské zhlaví stanice Novosedly. Kolej vpravo (s nákladními vozy) pokračovala směrem dolů až do Zellendorfu. GPS: 48.8222575N, 16.4898328E
Autor: iDNES.cz
Opěrné zdi mostku přes Baštýnský potok GPS: 48.8090658N, 16.4853775E
Autor: iDNES.cz
Opěrné zdi mostku přes Baštýnský potok GPS: 48.8090650N, 16.4853839E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Šouby zábradlí na opěrné zdi mostku přes Baštýnský potok GPS: 48.8090650N, 16.4853839E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Výstřižek z dobové pohlednice, jediný snímek velkostatku Starý Přerov (Alt Prerau) kilometr od moravsko-rakouské hranice. Zajímavostí jsou koleje v dolní části snímku GPS: 48.7960147N, 16.4806644E
Autor: Fotohistorie.cz
Trať u velkostatku Starý Přerov (Alt Prerau). Před budovou uprostřed snímku bývala zastávka Wildendürnbach. GPS: 48.8025314N, 16.4828375E
Autor: iDNES.cz
Hraničník drážního pozemku mezi bývalými zastávkami Rothenseehof a Wildendürnbach v roce 2008
Autor: Marek Topič
Těleso trati z (Novosedel) Wildendürnbachu do Zellendorfu za křížením se silnicí L36 v roce 2008 GPS: 48.7459269N, 16.4490467E
Autor: Marek Topič
Pražec trati mezi Novosedly a Zellendorfem v místě zastávky Rothenseehof GPS: 48.7441778N, 16.4472725E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pražec trati mezi Novosedly a Zellendorfem v místě zastávky Rothenseehof GPS: 48.7441778N, 16.4472725E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěrné zdi mostku přes Neuwiesgraben na trati z (Novosedel) Wildendürnbachu do Zellendorfu v roce 2008 GPS: 48.7438328N, 16.4469169E
Autor: Marek Topič
Opěrné zdi mostku přes Neuwiesgraben na trati z Novosedel do Zellendorfu GPS: 48.7438397N, 16.4468983E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometrovník trati z (Novosedel) Wildendürnbachu do Zellendorfu v roce 2008
Autor: Marek Topič
Opěrné zdi mostku přes Neudorfen Graben na trati z (Novosedel) Wildendürnbachu do Zellendorfu v roce 2008 GPS: 48.7352006N, 16.4370464E
Autor: Marek Topič
Most přes trať z Wildendürnbachu do Zellendorfu v roce 2008 GPS: 48.7205369N, 16.4140814E
Autor: Marek Topič
Ještě v roce 2008 bylo několik set metrů kolejí za Laa an der Thaya k Wildendürnbachu na svém místě. Dnes už jsou sneseny. GPS: 48.7202944N, 16.4133600E
Autor: Marek Topič
Takzvaná ruská spojka, která zaúsťovala trať z Wildendürnbachu do stanice Laa an der Thaya v roce 2008. Dnes už jsou koleje sneseny. GPS: 48.7199831N, 16.4046106E
Autor: Marek Topič
Odbočka z hlavní tratě do stanice Laa an der Thaya Stadt. Vlevo v těchto místech vedla od roku 1946 takzvaná ruská spojka na trať do Wildendürnbachu. GPS: 48.7196786N, 16.4045583E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavba spojovacího oblouku mezi stanicemi Laa an der Thaya a Laa an der Thay Stadt v roce 1920. Po mostě vzadu jezdily vlak z Novosedel do Zellendorfu. GPS: 48.7192236N, 16.4046892E
Násep původní trati z Novosedel do Zellendorfu. V místě křížení se státní silnicí byl most, který německá armáda vyhodila do povětří. Závory patří ke kolejové spojce mezi stanicemi Laa an der Thaya a Laa an der Thaya Stadt GPS: 48.7196786N, 16.4045583E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavba spojovacího oblouku mezi stanicemi Laa an der Thaya a Laa an der Thay Stadt v roce 1920.
Jízdní řád trati Novosedly (Neusiedl-Dürnholz) - Zellendorf z roku 1882
Autor: Österreichische Nationalbibliothek
Jízdní řád trati Novosedly (Neusiedl-Dürnholz) - Zellendorf z roku 1924
Autor: Timetable World
Jízdní řád trati Novosedly-Drnholec - Zellendorf z roku 1925
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Laa an der Thaya Stadt - Wildendürnbach z roku 1944
Autor: zelpage.cz
Rakouský jízdní řád trati Vídeň - Laa an der Thaya z roku 1977
Autor: Timetable World
Mapa Rakousko-Uherské železniční sítě na sever od Vídně z roku 1895
Autor: Timetable World
Mapa Rakousko-Uherské železniční sítě na sever od Vídně z roku 1909
Autor: Timetable World
Detail z mapy Rakousko-Uherské železniční sítě na oblast zemské hranice Morava - Dolní Rakousy z roku 1918
Autor: Timetable World
Mapa zaniklých úseků, Hevlín - Laa an der Thaya a Novosedly - Laa an der Thaya Stadt
Autor: geoportal.gov.cz