Motorový vůz 809.232 ve stanici Hevlín (30. června 1998)
GPS: 48.7517136N, 16.3900247E
Rosťa Kolmačka
Současná podoba stanice Hevlín GPS: 48.7516481N, 16.3899794E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní suché záchody pro cestující ve stanici Hevlín
GPS: 48.7515200N, 16.3898597E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Sto metrů od poslední výhybky hevlínské stanice koleje končí
GPS: 48.7509478N, 16.3903764E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z mála původních kilometrovníků má hodnotu 85,7
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán přestavby strážního domku v kilometru 85,7 na budovu zastávky Hevlín. Domek v současné době odpovídá rozšířené podobě.
Sbírka staničních kronik NA ČR
Strážní domek v km 85,7 na pohlednici odeslané v červnu 1907. Přítomnost tolika lidí i vozík na zavazadla za kolejemi by napovídal tomu, že budova byla do roku 1910 opravdu používána jako zastávka.
GPS: 48.7507356N, 16.3903036E
sbírka Bohumila Švece
Strážní domek na vídeňském zhlaví stanice Hevlín. Podle všeho to mohla být i původní budova zastávky Hevlín
GPS: 48.7507092N, 16.3903147E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Propustek za stanicí Hevlín
GPS: 48.7502644N, 16.3908789E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Konec trati za Hevlínem v roce 2010. Sklonovník upozorňuje strojvedoucí jedoucí do Laa, že mají před sebou 1453 metrů zcela rovného úseku. Tedy, kdyby tam nějaké koleje byly.
Rosťa Kolmačka
Povalený sklonovník. Označuje absolutně rovný úsek směrem k Lávě na něm kdysi bylo 1453, směrem k Hrušovanům 1415.
GPS: 48.7500264N, 16.3908942E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V těchto místech byl v roce 1970 násep odtěžen, aby mohla být vystavěna předsunutá linie železné opony. Snímek z listopadu 1992
GPS: 48.7498531N, 16.3908708E
Ondřej Řepka
Opěra prvního inundačního mostu za stanicí Hevlín v listopadu 1992
GPS: 48.7487636N, 16.3913806E
Ondřej Řepka
Opěra prvního inundačního mostu
GPS: 48.7487992N, 16.3913500E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Násep mezi Hevlínem a Laa an der Thaya je zarostlý akátem a trnkami
GPS: 48.7477133N, 16.3918489E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Násep z Hevlína do Laa an der Thaya. V místě žlutých bříz stál první inundační most-
GPS: 48.7486222N, 16.3914383E
Autor: iDNES.cz
Ještě průchozí násep před Hevlínem se stojícím vjezdovým návěstidlem (vpravo). Listopad 1992
GPS: 48.7480953N, 16.3918192E
Ondřej Řepka
Vjezdové návěstidlo před Hevlínem stálo ještě v červnu 1998
GPS: 48.7480953N, 16.3918192E
Rosťa Kolmačka
Patka vjezdového návěstidla stanice Hevlín od Rakouska
GPS: 48.7481022N, 16.3917694E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Patka drátovou k vjezdovému návěstidlu stanice Hevlín od Rakouska
GPS: 48.7481022N, 16.3917694E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most přes nové koryto Dyje za Hevlínem. Most odstřelila německá armáda na jaře 1945, druhý pilíř se do dnešních dnů nedochoval. GPS: 48.7462983N, 16.3925111E
sbírka Bohumila Švece
Opěry a pilíř ocelového mostu přes nové koryto Dyje
GPS: 48.7463125N, 16.3925969E
Autor: iDNES.cz
Zarostlé opěry mostu přes nové koryto Dyje v červnu 1998
GPS: 48.7466997N, 16.3924172E
Rosťa Kolmačka
Opěry mostu přes nové koryto Dyje v březnu 2010
GPS: 48.7466714N, 16.3923422E
Rosťa Kolmačka
Do opěrné zdi ocelového mostu přes nové koryto Dyje byly v roce 1937 vestavěny dva řopíky
GPS: 48.7466556N, 16.3923139E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Do opěrné zdi ocelového mostu přes nové koryt Dyje byly v roce 1937 vestavěny dva řopíky
GPS: 48.7466750N, 16.3923622E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Do opěrné zdi ocelového mostu přes nové koryto Dyje byly v roce 1937 vestavěny dva řopíky
GPS: 48.7466556N, 16.3923139E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dochovaný pilíř ocelového mostu přes nové koryto Dyje.
GPS: 48.7464644N, 16.3924131E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěra mostu přes nové koryto Dyje na lávském břehu v roce 1992
GPS: 48.7460647N, 16.3926064E
Ondřej Řepka
Opěra mostu přes nové koryto Dyje na lávském břehu
GPS: 48.7465750N, 16.3923783E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěry mostu přes nové koryto Dyje na hevlínském břehu v listopadu 1992
GPS: 48.7466042N, 16.3922953E
Ondřej Řepka
Pilíř a opěra mostu přes nové koryto Dyje na hevlínském břehu
GPS: 48.7465750N, 16.3923783E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěra inundačního mostu za Dyjí
GPS: 48.7455547N, 16.3928289E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejnice zaražená do opěry inundačního mostu za Dyjí
GPS: 48.7455547N, 16.3928289E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejnice zaražená do opěry inundačního mostu za Dyjí. Nápis není zcela čitelný, jasný je pouze její původ „KLADNO“ a první dvě číslice letopočtu 19
GPS: 48.7455547N, 16.3928289E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Betonový blok v místě druhého inundačního mostu může být základem jeho opěry
GPS: 48.7453794N, 16.3929067E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Násep od nového koryta Dyje k Laa an der Thaya. Tento úsek byl neprůchodný jak na konci října, tak v polovině prosince. Měl by ukrývat zbytky dvou mostků a možná ještě vjezdovou předvěst.
GPS: 48.7408506N, 16.3950861E
Autor: iDNES.cz
Opěra dalšího inundačního mostu mezi Dyjí a Mühlbachem v roce 1992
GPS: 48.7415722N, 16.3946797E
Ondřej Řepka
Předvěst na náspu mezi novým a starým korytem Dyje v kilometru 84,6 v roce 2004
Marek Topič
Napínací mechanismus drátovodu na snímku z roku 2004
GPS: 48.7397822N, 16.3955956E
Marek Topič
V těcho místech stál hraniční most mezi Československem a Rakouskem.
GPS: 48.7196786N, 16.4045583E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytky opěrné zdi hraničního mostu mezi Československem a Rakouskem
GPS: 48.7370775N, 16.3966967E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Tyto zbytky mostku vzaly za své při výstavbě silničního obchvatu Laa an der Thaya Snímek je z listopadu 1992
GPS: 48.7357917N, 16.3973136E
Ondřej Řepka
Tyto opěrné zdi padly za oběť stavbě silničního obchvatu Laa an der Thaya. Snímek je z roku 2004
GPS: 48.7357739N, 16.3973042E
Marek Topič
Násep od hranice k Laa an der Thaya. V místě nové silnice stál poslední z inundačních mostů.
GPS: 48.7357419N, 16.3972533E
Autor: iDNES.cz
V Rakousku koleje končí (nebo začínají) v kilometru 83,6, tedy pouhých 2000 metrů od konce kolejí v Česku
GPS: 48.7325275N, 16.3987486E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Současný konec kolejí na rakouské straně
GPS: 48.7325275N, 16.3987486E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať z Vídně do Laa an der Thaya byla elektrifikována
GPS: 48.7325275N, 16.3987486E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Do stanice Laa an der Thaya zajíždějí moderní příměstské jednotky Siemens Cityjet
GPS: 48.7234547N, 16.4027881E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Staniční budova v Laa an der Thaya
GPS: 48.7229061N, 16.4028256E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vídeňské východní nádraží, kam přijížděly vlaky z Brna na kresbě z roku 1870
Wien Museum
Vídeňské státní nádraží, kam přijížděly vlaky z Brna přes Lávu na pohlednici z roku 1907
Wien Museum
Lokomotiva StEG řady 14 ve stanici Fryšava, dnes Břežany, na dobové pohlednici.
sbírka Romana Jeschkeho
Lokomotivy StEG ve stanici Hrušovany v roce 1903
sbírka Romana Jeschkeho
Stanice Hrušovany-Šanov na dobové pohlednici
sbírka Romana Jeschkeho
Stanice Hrušovany-Šanov (okolo roku 1924)
sbírka Romana Jeschkeho
Jízdní řád trati Vídeň – Laa an der Thaya – Brno z roku 1871
Österreichische Nationalbibliothek
Rakouský jízdní řád trati Vídeň - Laa an der Thaya - Hrušovany z roku 1924
Timetable World
Československý jízdní řád trati Brno – Hevlín – Vídeň z roku 1928
zelpage.cz
Jízdní řád trati Hrušovany – Hevlín – Laa an der Thaya – Vídeň z roku 1931
zelpage.cz
Jízdní řád trati Brno – Hrušovany – Laa an der Thaya – Vídeň z roku 1937
zelpage.cz
Jízdní řád trati Brno – Hrušovany – Laa an der Thaya – Vídeň z roku 1944. Jde o poslední grafikon, kdy vlaky projížděly celou trať.
zelpage.cz
Nádraží Novosedly-Drnholec na dobové pohlednici z počátku 20. století
sbírka Romana Jeschkeho
Nádražní budova stanice Novosedly
GPS: 48.8257672N, 16.4937819E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za červeným terčem pokračovaly koleje do Zellendorfu
GPS: 48.8239925N, 16.4919500E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek kolejí do Zellendorfu
GPS: 48.8239925N, 16.4919500E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hrušovanské zhlaví stanice Novosedly. Kolej vpravo (s nákladními vozy) pokračovala směrem dolů až do Zellendorfu.
GPS: 48.8222575N, 16.4898328E
Autor: iDNES.cz
Opěrné zdi mostku přes Baštýnský potok
GPS: 48.8090658N, 16.4853775E
Autor: iDNES.cz
Opěrné zdi mostku přes Baštýnský potok
GPS: 48.8090650N, 16.4853839E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Šouby zábradlí na opěrné zdi mostku přes Baštýnský potok
GPS: 48.8090650N, 16.4853839E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Výstřižek z dobové pohlednice, jediný snímek velkostatku Starý Přerov (Alt Prerau) kilometr od moravsko-rakouské hranice. Zajímavostí jsou koleje v dolní části snímku
GPS: 48.7960147N, 16.4806644E
Fotohistorie.cz
Trať u velkostatku Starý Přerov (Alt Prerau). Před budovou uprostřed snímku bývala zastávka Wildendürnbach.
GPS: 48.8025314N, 16.4828375E
Autor: iDNES.cz
Hraničník drážního pozemku mezi bývalými zastávkami Rothenseehof a Wildendürnbach v roce 2008
Marek Topič
Těleso trati z (Novosedel) Wildendürnbachu do Zellendorfu za křížením se silnicí L36 v roce 2008
GPS: 48.7459269N, 16.4490467E
Marek Topič
Pražec trati mezi Novosedly a Zellendorfem v místě zastávky Rothenseehof
GPS: 48.7441778N, 16.4472725E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pražec trati mezi Novosedly a Zellendorfem v místě zastávky Rothenseehof
GPS: 48.7441778N, 16.4472725E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěrné zdi mostku přes Neuwiesgraben na trati z (Novosedel) Wildendürnbachu do Zellendorfu v roce 2008
GPS: 48.7438328N, 16.4469169E
Marek Topič
Opěrné zdi mostku přes Neuwiesgraben na trati z Novosedel do Zellendorfu
GPS: 48.7438397N, 16.4468983E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometrovník trati z (Novosedel) Wildendürnbachu do Zellendorfu v roce 2008
Marek Topič
Opěrné zdi mostku přes Neudorfen Graben na trati z (Novosedel) Wildendürnbachu do Zellendorfu v roce 2008
GPS: 48.7352006N, 16.4370464E
Marek Topič
Most přes trať z Wildendürnbachu do Zellendorfu v roce 2008
GPS: 48.7205369N, 16.4140814E
Marek Topič
Ještě v roce 2008 bylo několik set metrů kolejí za Laa an der Thaya k Wildendürnbachu na svém místě. Dnes už jsou sneseny.
GPS: 48.7202944N, 16.4133600E
Marek Topič
Takzvaná ruská spojka, která zaúsťovala trať z Wildendürnbachu do stanice Laa an der Thaya v roce 2008. Dnes už jsou koleje sneseny.
GPS: 48.7199831N, 16.4046106E
Marek Topič
Odbočka z hlavní tratě do stanice Laa an der Thaya Stadt. Vlevo v těchto místech vedla od roku 1946 takzvaná ruská spojka na trať do Wildendürnbachu.
GPS: 48.7196786N, 16.4045583E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavba spojovacího oblouku mezi stanicemi Laa an der Thaya a Laa an der Thay Stadt v roce 1920. Po mostě vzadu jezdily vlak z Novosedel do Zellendorfu.
GPS: 48.7192236N, 16.4046892E
Vereins zur Förderung der Erneuerung von Laa
Násep původní trati z Novosedel do Zellendorfu. V místě křížení se státní silnicí byl most, který německá armáda vyhodila do povětří. Závory patří ke kolejové spojce mezi stanicemi Laa an der Thaya a Laa an der Thaya Stadt
GPS: 48.7196786N, 16.4045583E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jízdní řád trati Novosedly (Neusiedl-Dürnholz) - Zellendorf z roku 1882
Österreichische Nationalbibliothek
Jízdní řád trati Novosedly (Neusiedl-Dürnholz) - Zellendorf z roku 1924
Timetable World
Jízdní řád trati Novosedly-Drnholec - Zellendorf z roku 1925
zelpage.cz
Jízdní řád trati Laa an der Thaya Stadt - Wildendürnbach z roku 1944
zelpage.cz
Rakouský jízdní řád trati Vídeň - Laa an der Thaya z roku 1977
Timetable World
Mapa Rakousko-Uherské železniční sítě na sever od Vídně z roku 1895
Timetable World
Mapa Rakousko-Uherské železniční sítě na sever od Vídně z roku 1909
Timetable World
Detail z mapy Rakousko-Uherské železniční sítě na oblast zemské hranice Morava - Dolní Rakousy z roku 1918
Timetable World
Mapa zaniklých úseků, Hevlín - Laa an der Thaya a Novosedly - Laa an der Thaya Stadt
geoportal.gov.cz
Původní vjezdové návěstidlo do stanice Hevlín od Hrušovan
GPS: 48.7574617N, 16.3876294E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V těchto místech ve stanici Hevlín byly do 70. let 20. století uloženy konstrukce mostů přes údolí Dyje.
GPS: 48.7534350N, 16.3890844E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz