Výhybna Vítkov, 28. 7. 2008
GPS: 50.0936328N, 14.4714611E
Tomáš Palyza
Severní portál Starého Vítkovského tunelu
GPS: 50.0916347N, 14.4639608E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Starým Vítkovským tunelem vede v současné době cyklostezka.
GPS: 50.0901547N, 14.4617828E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jižní portál Starého Vítkovského tunelu
GPS: 50.0895214N, 14.4606992E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěrná zed u jižního portálu Starého Vítkovského tunelu
GPS: 50.0895214N, 14.4606992E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Podél bývalé trati se dají objevit různé opěrné zídky. Obvykle chránily sloupy trakčního vedení nebo návěstidla.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva E499.018 v čele rychlíku jedoucího směrem k výhybně Vítkov, 16. 4. 1978
GPS: 50.0879953N, 14.4554644E
Miroslav Šecl
Starou trať kolem Vítkova si užila i pendolina Českých drah.
GPS: 50.0879781N, 14.4555394E
Tomáš Palyza
Lávku přes trať u žižkovské sokolovny využívali železniční fotografové odedávna.
GPS: 50.0879658N, 14.4554636E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Podél trati lze nalézt několik opěrných zídek. Některé chránily sloupy trakčního vedení, jiné návěstidla.
GPS: 50.0879244N, 14.4550450E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Podchod pod tratí byl zřejmě jedinou legální spojnicí centra Žižkova a vrchu Vítkov.
GPS: 50.0879039N, 14.4530817E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Podchod pod tratí byl zřejmě jedinou legální spojnicí centra Žižkova a vrchu Vítkov.
GPS: 50.0879039N, 14.4530817E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za novým zábradlím cyklostezky se dochovalo to původní.
GPS: 50.0879039N, 14.4530817E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na jaře 2021 se podél bývalé tratě prováděly stavební práce, na světle se tak objevila řada drážních artefaktů. Zde například patka drátovodu.
GPS: 50.0879108N, 14.4529636E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva E499.1010 míří se svým vlakem k pražskému hlavnímu nádraží. 24. 5. 1979
GPS: 50.0872969N, 14.4493461E
Miroslav Šecl
Trať z Vysočan vedla na Žižkově v těsné blízkosti zástavby.
GPS: 50.0876008N, 14.4509628E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na jaře 2021 se podél bývalé tratě prováděly stavební práce, na světle se tak objevila řada drážních artefaktů. Zde například závaží ze sloupu trakčního vedení.
GPS: 50.0872431N, 14.4487956E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most přes Husitskou ulici na dobové pohlednici
GPS: 50.0870075N, 14.4449608E
Muzeum města Prahy
Po mostě přes dnešní žižkovskou Husitskou ulici jezdily vlaky už od roku 1872. Snímek pochází z jara 1972.
GPS: 50.0832281N, 14.4353211E
Josef Bosáček
Most přes Husitskou ulici v létě 2006
GPS: 50.0869661N, 14.4447783E
Tomáš Palyza
Husitskou ulici trať překonávala ocelovým viaduktem.
GPS: 50.0869764N, 14.4448536E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Husitskou ulici trať překonávala ocelovým viaduktem.
GPS: 50.0869764N, 14.4448536E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva E469.3013 v čele nákladního vlaku právě překonala viadukt přes Husitskou ulici a míří k pražskému hlavnímu nádraží.
GPS: 50.0867750N, 14.4441231E
Miroslav Šecl
Za viaduktem přes Husitskou ulici se dochovala patka sloupu trakčního vedení.
GPS: 50.0868397N, 14.4444364E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Letecký snímek z 21. 4. 1947, který dokumentuje tratě vedoucí k Masarykovu a Wilsonovu nádraží. Vidět je Negrelliho viadukt, hrabovská spojka i někdejší Turnovsko-kralupsko-pražská dráha.
GPS: 50.0856322N, 14.4382758E
Autor: ČTK
Gorila 350.008 ŽSS za měnírnou Křenovka, 16. 6. 2008
GPS: 50.0866322N, 14.4428044E
Tomáš Palyza
Až k viaduktu přes Husitskou ulici vedla z hlavního nádraží výtažná kolej.
GPS: 50.0867508N, 14.4441147E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Před měnírnou Křenovka vlaky jezdily po vysoké opěrné zdi chráněné okrasným zábradlím.
GPS: 50.0867011N, 14.4422839E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Před měnírnou Křenovka vlaky jezdily po vysoké opěrné zdi chráněné okrasným zábradlím.
GPS: 50.0867011N, 14.4422839E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Před měnírnou Křenovka vlaky projížděly po vysoké opěrné zdi, 16. 6. 2008
GPS: 50.0866322N, 14.4428044E
Tomáš Palyza
Před měnírnou Křenovka vlaky projížděly po vysoké opěrné zdi. Lokomotiva 749.038 19. 6. 2008
GPS: 50.0866322N, 14.4428044E
Tomáš Palyza
Před měnírnou Křenovka vlaky jezdily po vysoké opěrné zdi chráněné okrasným zábradlím.
GPS: 50.0867011N, 14.4422839E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Poválečný letecký snímek severního zhlaví pražského Hlavního nádraží. Je vidět původní výtopna TKPE, u měnírny Křenovka se nabíjejí tři akumulátorové lokomotivy. GPS: 50.0861644N, 14.4384564E
sbírka Romana Kučery
Akumulátorová lokomotiva E407.0 sloužila od roku 1926 k posunu v rámci pražského železničního uzlu. Zde vyfocena v rámci zkoušek se dvěma rychlíkovými vozy na trati Nusle – Modřany.
koridory.cz / Český svět 1926
Měnírna Křenovka v prosinci 2006
GPS: 50.0868492N, 14.4409375E
Pavel Mikulecký
Měnírna Křenovka v prosinci 2006
GPS: 50.0868492N, 14.4409375E
Pavel Mikulecký
Měnírna Křenovka sloužila pro napájení pražského železničního uzlu. Dobíjely se zde také posunovací akumulátorové lokomotivy.
GPS: 50.0869272N, 14.4416456E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavědlo 3 bylo na pražském hlavním nádraží zbouráno v souvislosti s výstavbou Nového spojení.
GPS: 50.0868492N, 14.4402081E
Tomáš Palyza
V areálu dnešního hlavního nádraží byla v minulosti nádraží dvě. Blíže k Praze stály vlaky Dráhy císaře Františka Josefa, blíže k Žižkovu stroje Turnovsko-kralupsko-pražské dráhy. Mapa pochází z roku 1882.
Praha na starých mapách
V areálu dnešního hlavního nádraží byla v minulosti nádraží dvě. Blíže k Praze stály vlaky Dráhy císaře Františka Josefa, blíže k Žižkovu stroje České severní dráhy. S tou se sloučila původní společnost Turnovsko-kralupsko-pražské dráhy. Mapa pochází z roku 1895.
Praha na starých mapách
Mapa Nádraží císaře Františka Josefa z roku 1896
SOA Praha, fond České dráhy
Kolejiště pražského Wilsonova nádraží ve 30. letech 20. století. Vpravo je vidět výtopna TKPE, budova za kolejemi je pražské ředitelství státních drah, které bylo zničeno v roce 1945.
GPS: 50.0856322N, 14.4382758E
Autor: ČTK
Původní přemostění Kalininovy (dnešní Seifertovy) ulice. Vyfoceno 9. 3. 1968. GPS: 50.0859919N, 14.4389633E
Ondřej Řepka
Původní výtopna TKPE se ve 20. století změnila na remízu elektrických lokomotiv. Její zadní trakt zasahoval až k dnešní Seifertově ulici.
GPS: 50.0853861N, 14.4394086E
Vlastimil Novotný
Pohled na severní zhlaví Nádraží císaře Františka Josefa I. Koleje dole provozovala Dráha císaře Františka Josefa, koleje blíže k Žižkovu Turnovsko-kralupsko-pražská dráha. Před výtopnou TKPE stojí ještě vodárna pro napájení parních lokomotiv. Snímek pochází z roku 1895.
GPS: 50.0868492N, 14.4409375E
Muzeum města Prahy
Původní výtopna TKPE se ve 20. století změnila na remízu elektrických lokomotiv. Jako jediná u nás měla zadrátovaná stání i točnu.
GPS: 50.0853861N, 14.4394086E
Vlastimil Novotný
Lokomotivy E499 v bývalé výtopně TKPE na hlavním nádraží, 30. 12. 1958
Autor: ČTK
Původní výtopna TKPE se ve 20. století změnila na remízu elektrických lokomotiv. 11. 9. 1976
GPS: 50.0853861N, 14.4394086E
Ivo Mahel
Původní podoba pražského Nádraží císaře Františka Josefa I. (dnes hlavního nádraží) od architektů Vojtěcha Ignáce Ullmanna a Antonína Barvitia z roku 1871
GPS: 50.0828164N, 14.4353683E
Autor: ČTK
Nádraží císaře Františka Josefa I. se pro jeho podobu říkalo „zámecké". Budova architektů Vojtěcha Ignáce Ullmanna a Antonína Barvitia z roku 1871 přestala ale brzy kapacitně dostačovat silnému provozu. Na počátku 20. století byla proto nahrazena stavbou Josefa Fanty.
GPS: 50.0832281N, 14.4353211E
Muzeum města Prahy
Jízdní řád trati Praha - Turnov z roku 1900
zelpage.cz
Jízdní řád trati Praha - Turnov z roku 1931
zelpage.cz
Jízdní řád trati Praha - Turnov z roku 1945
zelpage.cz
Jízdní řád trati Liberec - Turnov - Praha z roku 1945
zelpage.cz
Jízdní řád trati Praha - Turnov - Liberec z roku 1975
zelpage.cz
Mapa trati mezi pražskými Vysočany a Hlavním nádražím
mapy.opevneni.cz
Ušatá 464.074 v čele Os 1264 ve stanici Praha-Vysočany (21. 2. 1968) GPS: 50.1121372N, 14.4974786E
Ondřej Řepka
Štokr 556.0509 v čele nákladního vlaku za stanicí Praha–Vysočany, 4. 11. 1967
GPS: 50.1096328N, 14.4818358E
Ondřej Řepka
Původní most TKPE přes Rokytku v Libni, 4. 11. 1967
GPS: 50.1086144N, 14.4809989E
Ondřej Řepka
Původní viadukt přes Sokolovskou ulici na Balabence. Přes most právě přejíždí zvláštní rychlík ROH z Trutnova, 9. 3. 1967
GPS: 50.1038803N, 14.4803661E
Ondřej Řepka
Původní viadukt přes Sokolovskou ulici na Balabence. Vlevo za domem jsou už vidět pilíře nového mostu. 9. 3. 1968
GPS: 50.1038803N, 14.4803661E
Ondřej Řepka
Koncem 60. let 20. století se začala budovat takzvaná Holešovická přeložka. Kvůli tomu byl na Balabence zbourán původní viadukt TKPE a nahrazen betonovým soumostím. 4. 11. 1967
GPS: 50.1033092N, 14.4804197E
Ondřej Řepka
Stožáry trakčního vedení použité k elektrizaci trati z Wilsonova nádraží do Vysočan ve 20. letech 20. století, v pozadí depo Libeň, 4. 11. 1967.
GPS: 50.0991317N, 14.4804842E
Ondřej Řepka
Křížení tratí TKPE a StEG, resp. Praha–Vysočany – Praha hlavní nádraží a Praha–Libeň – Praha Střed, 4. 11. 1967
GPS: 50.1015478N, 14.4807011E
Ondřej Řepka
Křižování vlaků ve výhybně Vítkov v létě 2005
GPS: 50.0936497N, 14.4713914E
Tomáš Palyza