Motorový vůz M 131 1228 v roce 1997 u nákladní rampy starého nádraží v Přibyslavi
GPS: 49.5706736N, 15.7436133E
Oldřich Čížek
Nákladová rampa v Přibyslavi
GPS: 49.5706797N, 15.7435522E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejové rozvětvení na kraji Přibyslavi
GPS: 49.5690272N, 15.7530125E
Jiří Reitmayer
Původní most přes Sázavu za stanicí Přibyslav
GPS: 49.5687961N, 15.7540083E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most přes Sázavu před stanicí Ronov nad Sázavou
GPS: 49.5691225N, 15.7689911E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Motorový vůz M 131 1228 zastavil v roce 1997 v místě bývalé stanice Ronov nad Sázavou.
GPS: 49.5680783N, 15.7698292E
Oldřich Čížek
Křížení staré tratě s novou v místě bývalé stanice Ronov nad Sázavou
GPS: 49.5677136N, 15.7700639E
Jiří Reitmayer
Nová trať kříží původní v místě bývalé stanice Ronov nad Sázavou
GPS: 49.5678653N, 15.7700417E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dvě původní kolejnice slouží u někdejší stanice Ronov nad Sázavou jako provizorní lavka či hrazení přes místní náhon
GPS: 49.5676983N, 15.7694839E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať z Přibyslavi do Sázavy v roce 1987. Tehdy dráhu používalo železniční vojsko jako svůj zkušební polygon.
Jan Keprt
Most přes Sázavu v úseku Nové Dvory - Sázava-Velká Losenice
GPS: 49.5516014N, 15.8157975E
Jiří Reitmayer
Trať z Přibyslavi do Sázavy v únoru 1989. Tehdy dráhu používalo železniční vojsko jako svůj zkušební polygon. Romantický kraj kolem horního toku Sázavy měli v oblibě také trampové.
Jan Keprt
V roce 2007 se začala trať mezi Přibyslaví a Sázavou likvidovat.
Jan Keprt
V roce 2007 se začala trať mezi Přibyslaví a Sázavou likvidovat.
Jan Keprt
V roce 2007 se začala trať mezi Přibyslaví a Sázavou likvidovat.
Jan Keprt
Poslední metry tratě jako cyklostezky před obcí Sázava
GPS: 49.5526386N, 15.8483408E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ještě kompletní trať poblíž obce Sázava
GPS: 49.5529656N, 15.8487994E
Jiří Reitmayer
Zkušební polygon společnosti SaZ byl původně tratí z Německého Brodu do Žďáru nad Sázavou, posléze muzeální trati 903.
GPS: 49.5530700N, 15.8489844E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zkušební polygon společnosti SaZ byl původně tratí z Německého Brodu do Žďáru nad Sázavou, posléze muzeální trati 903.
GPS: 49.5582344N, 15.8562372E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zkušební polygon společnosti SaZ byl původně tratí z Německého Brodu do Žďáru nad Sázavou, posléze muzeální trati 903.
GPS: 49.5582344N, 15.8562372E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Motorový vůz M 131 1228 v roce 1997 v areálu bývalého nádraží Sázava - Velká Losenice. Za motorákem je původní staniční budova.
GPS: 49.5589764N, 15.8588625E
Oldřich Čížek
Na mostě přes silnici I/19 směrem na Žďár nad Sázavou má společnost SaZ koleje o širokém rozchodu.
GPS: 49.5598767N, 15.8634042E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Patka pákového dotahovače u vjezdu do stanice Sázava - Velká Losenice
GPS: 49.5601411N, 15.8636403E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Základ mechanického vjezdového návěstidla do stanice Sázava - Velká Losenice
GPS: 49.5603500N, 15.8637689E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěrná zeď za stanicí Sázava - Velká Losenice směrem na Žďár nad Sázavou.
GPS: 49.5615956N, 15.8636858E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěrnáou zeď za stanicí Sázava - Velká Losenice směrem na Žďár nad Sázavou stále chrání původní zábradlí
GPS: 49.5615956N, 15.8636858E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zkušební polygon společnosti SaZ byl původně tratí z Německého Brodu do Žďáru nad Sázavou, posléze muzeální trati 903
GPS: 49.5634258N, 15.8648203E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zimní snímek lokomotivy řady 97.237 kkStB před už rozšířenou žďárskou výpravní budovou, kde sídlila správa provozu tratě Německý Brod – Žďár – Tišnov.
GPS: 49.5577792N, 15.9356808E
sbírka Romana Jeschkeho/Nakladatelství Tváře
Staré nádraží ve Žďáru nad Sázavou bylo jedinou zdvojenou budovou typu 16H v Rakousku-Uhersku. Dnes je přestavěné k nepoznání.
GPS: 49.5578411N, 15.9358747E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plakát Císařsko-královských rakouských státních dráh upozorňující na otevření Místní dráhy Německý Brod – Žďár
Nakladatelství Tváře
Jízdní řád tratě Německý Brod - Žďár na Moravě z roku 1900
zelpage.cz
Jízdní řád tratě Brno - Tišnov - Německý Brod z roku 1912
zelpage.cz
Jízdní řád tratě Brno - Tišnov - Německý Brod z roku 1921
zelpage.cz
Jízdní řád tratě Brno - Tišnov - Havlíčkův Brod z roku 1945
zelpage.cz
Jízdní řád tratě Brno - Tišnov - Havlíčkův Brod z roku 1953, tedy poslední grafikon, kdy vlaky jezdily po staré trati.
zelpage.cz
Severozápadní dráha - Nádraží v Německém Brodě v roce 1871, krátce po dokončení
Archiv Jihomoravského muzea ve Znojmě
Pohled na havlíčkobrodské nádraží (tehdy ještě v Německém Brodě) z roku 1905 přes koleje
Státní okresní archiv Havlíčkův Brod.
Nádraží v německém Brodě na dobové pohlednici
GPS: 49.5990947N, 15.5880506E
fotohistorie.cz
V kilometru 2,3 tratě z Havlíčkova Brodu do Rosic nad Labem odbočovala vpravo původní dráha do Žďáru nad Sázavou.
GPS: 49.6084569N, 15.6079372E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V kilometru 2,3 tratě z Havlíčkova Brodu do Rosic nad Labem odbočovala vpravo původní dráha do Žďáru nad Sázavou.
GPS: 49.6084569N, 15.6079372E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Před původní zastávkou Pohledští Dvořáci stával přes Břevnický potok ocelový most na kamenných opěrách.
GPS: 49.6092078N, 15.6111989E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Pohled, 13. května 1947
GPS: 49.6022342N, 15.6461956E
sbírka Romana Jeschkeho
Zbytky mostku před stanicí Pohled
GPS: 49.6079981N, 15.6318733E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Výpravní budova stanice Pohled se změnila v obytný dům.
GPS: 49.6021714N, 15.6460675E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva 423.013 v čele osobního vlaku do Havlíčkova Brodu na mostě přes Sázavu před stanicí Pohled, 13. května 1947
GPS: 49.6009722N, 15.6479228E
sbírka Romana Jeschkeho
Za stanicí Pohle trať překonávala Sázavu. V pozadí nová trať z roku 1953.
GPS: 49.6009617N, 15.6478272E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dvojice žen pózuje na přejezdu s lokomotivou 423.0 u stanice Pohled, léto 1947.
sbírka Romana Jeschkeho
Hraniční kámen Místní dráhy Německý Brod - Žďár nad Sázavou
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden ze dvou mostků před zastávkou Stříbrné hory vede přes Borovský potok.
GPS: 49.5973186N, 15.6942378E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Propustek pod starou tratí
GPS: 49.5956678N, 15.6977414E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mohutná opěrná zeď za zastávkou Stříbrné hory
GPS: 49.5958625N, 15.7002761E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěrná zeď za zastávkou Stříbrné hory
GPS: 49.5958339N, 15.7004606E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Propustek v opěrné zdi za zastávkou Stříbrné hory
GPS: 49.5958625N, 15.7002761E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Přímo pod tratí je portál Růženiny štoly. Podle dochovaných písemností se v ní pracovalo už v roce 1503.
GPS: 49.5956131N, 15.7015583E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zářez na trati odkrytý kůrovcovou kalamitní těžbou
GPS: 49.5931711N, 15.7044497E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hraniční kámen Místní dráhy Německý Brod - Žďár nad Sázavou a patníkem nejasného účelu. Ani železniční odborníci jej nedokázali určit.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek základů mostu přes Sázavu
GPS: 49.5926358N, 15.7051769E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní zářez je zasypán výziskem z nové tratě.
GPS: 49.5910514N, 15.7072136E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva 362.164 Českých drah v čele osobního vlaku míjí místo, kde se nová trať z Havlíčkova Brodu do Žďáru nad Sázavou kříží s původní dráhou.
GPS: 49.5897647N, 15.7078281E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní strážní domek před stanicí Hesov
GPS: 49.5895594N, 15.7076750E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jedna z lokomotiv řady 97 kkStB u železničního přejezdu u Hesova. Pro místní dráhu lokomotivka ve Floridsdorfu v roce 1898 vyrobila tradiční lokálkové lokomotivy, které nesly čísla 19749–19751 (u ČSD řady 310.064 – 310.066).
sbírka Jaroslava Líbala/Nakladatelství Tváře
Vstup do dřevěné budovy traťového okrsku. Bouda zřejmě pochází minimálně z první republiky.
GPS: 49.5715078N, 15.7421789E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Staré nádraží v Přibyslavi
GPS: 49.5709872N, 15.7431183E
Jiří Reitmayer
Staniční budova v Přibyslavi
GPS: 49.5710069N, 15.7430267E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz