Stanice Bohušovice nad Ohří se původně jmenovala Terezín-Bohušovice nad Ohří. Německý starosta Bohušovic po vzniku ghetta proti názvu protestoval, aby „jeho město“ nebylo spojováno s „židovským Terezínem“.
sbírka Památníku Jad Vašem
Název Terezín ze jména stanice Bohušovice nad Ohří zmizel teprve v roce 1961. GPS: 50.4913917N, 14.1495053E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lovosické zhlaví stanice Bohušovice nad Ohří. GPS: 50.4920931N, 14.1458761E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dnes šturcová kolej, v minulosti vlečka do Terezína. GPS:50.4935042N, 14.1390125E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Letecký snímek Terezína a Bohušovic nad Ohří z 50. let 20. století. Červeně je vyznačena trasa vlečky
Národní Geoportál INSPIRE
Po odpojení vlečky z hlavní trati na zemi stále leží betonové pražce. GPS: 50.4938950N, 14.1377356E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Napojení vlečky na hlavní trať Praha - Děčín. GPS: 50.4940383N, 14.1378294E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vlečka do mrazíren byla elektrifikována. Po zastavení provozu zůstaly sloupy trakčního vedení stát v krajině GPS: 50.4949544N, 14.1363625E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Oblouk vlečky před Bohušovicemi. GPS: 50.4967206N, 14.1360164E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vlečka do mrazíren byla elektrifikována. Po zastavení provozu zůstaly sloupy trakčního vedení stát v krajině. GPS: 50.4965208N, 14.1359011E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vlečka do mrazíren byla elektrifikována. Po zastavení provozu zůstaly sloupy trakčního vedení stát v krajině GPS: 50.4957881N, 14.1359333E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled z oblouku směrem za Bohušovicemi k Terezínu. GPS: 50.4967206N, 14.1360164E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Poměrně zachovalá vlečka před Terezínem před výstavbou mrazíren, 60. léta 20. století. GPS: 50.5072628N, 14.1494408E
sbírka Památníku Terezín
Součástka z nákladního nebo služebního vagonu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometrovník s hodnotou 1,7
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejnice lehkého typu zaražená do země. S velkou pravděpodobností určovala niveletu tratě.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometrovník s hodnotou 1,8.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na úseku bez kolejí je stále patrný štěrk. Nejméně v roce 1989 tudy projížděl vlak na natáčení filmu Poslední motýl. GPS: 50.5049164N, 14.1486000E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled od Terezína k Bohušovicím na těleso dráhy. GPS: 50.5038928N, 14.1464556E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Přestože je vlečka v těchto místech kulturní památkou, její stav tomu neodpovídá. GPS: 50.5050939N, 14.1487528E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Prostor Bohušovické brány před vznikem vlečky. Na přelomu let 1942/43 vznikl vedle mostu násep se železničními kolejemi. GPS: 50.5063119N, 14.1497117E
sbírka Památníku Jad Vašem
Násep přes vodní příkop před bývalou Bohušovickou bránou několik týdnů po osvobození v roce 1945. Snímek pořídil bývalý vězeň ghetta Jiří Lauscher GPS: 50.5062231N, 14.1496850E
Jiří Lauscher, sbírka Památníku Terezín
Letecký snímek Terezína z 29. 8. 1946. Dole uprostřed je vidět těleso vlečky. GPS: 50.5061856N, 14.1500631E
Autor: ČTK
Prostor Bohušovické brány dnes. Tento úsek vlečky zůstal kulturní památkou. GPS: 50.5063119N, 14.1497117E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Násep před bohušovickou branou vznikl vedle mostu přes vodní příkop teprve s výstavbou vlečky. GPS: 50.5064808N, 14.1496983E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kvůli vlečce vznikl vedle kamenného mostu přes vodní příkop mohutný násep s kamenným propustkem. GPS: 50.5065106N, 14.1497747E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kvůli vlečce vznikl vedle kamenného mostu přes vodní příkop mohutný násep s kamenným propustkem. GPS: 50.5065106N, 14.1497747E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návrat prvního vlaku z Terezína do Bohušovic. Práce na náspu u Bohušovické brány však nebyly stále dokončeny. 1. června 1943. GPS: 50.5066686N, 14.1497050E
sbírka Památníku Jad Vašem
V trase vlečky často najdete koleje zalité do asfaltu. GPS: 50.5069158N, 14.1496300E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Prostor bývalé Bohušovické brány, kde vlečka vstupovala do města. GPS: 50.5069158N, 14.1496300E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
První vlak Bohušovic do Terezína vyfocený u výhybky v místě někdejší Bohušovické brány, 1. června 1943. GPS: 50.5073083N, 14.1494181E
sbírka Památníku Jad Vašem
Vlečka na začátku Dlouhé ulice (Bahnhofstrasse) pár týdnů po osvobození Terezína v roce 1945. Snímek pořídil bývalý vězeň ghetta Jiří Lauscher GPS: 50.5072536N, 14.1494422E
Jiří Lauscher, sbírka Památníku Terezín
Výhybka v prostoru Bohušovické brány. Původně tady byla ještě jedna výhybka vlevo pro objízdnou kolej v Bahnhostrasse. GPS: 50.5072986N, 14.1494208E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek vlečky na začátku Dlouhé ulice (Bahnhofstrasse) v Terezíně, 80. léta 20. století. GPS: 50.5072628N, 14.1494408E
sbírka Památníku Terezín
Transporty do ghetta obvykle zajížděly na kolej v dnešní ulici (Bahnhofstrasse), kde lokomotiva objela soupravu. Kolej vlevo byla používána spíš pro příjem zboží. GPS: 50.5072986N, 14.1494208E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Z této unikátní fotografie je vidět, že transporty odjížděly z Terezína i z kusé koleje podél Mysliveckých kasáren. GPS: 50.5079886N, 14.1484350E
Památník Ticha
Část kolejí je původní, přibitá hřeby. GPS: 50.5072986N, 14.1494208E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Část kolejí je původní, na jedné je nápis Kladno 1913. GPS: 50.5072986N, 14.1494208E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z vězňů, kteří pracovali na stavbě vlečky byl židovský malíř a grafik Leo Haas. V některých svých dílech, která v Trezíně ukryl, zachytil právě stavbu železnice z Bohušovic.
United States Holocaust Memorial museum
Jeden z vězňů, kteří pracovali na stavbě vlečky byl židovský malíř a grafik Leo Haas. V některých svých dílech, která v Trezíně ukryl, zachytil třeba jeden z transportů do vyhlazovacího tábora, který odjížděl po vlečce přes Bohušovice
United States Holocaust Memorial museum
Kilometrovník 0,1 je dnes chybně umístěn před budovou bývalé městské váhy. Správně by měl být ve stanici Bohušovice nad Ohří. GPS:50.5078567N, 14.1488361E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Železniční trať v někdejší terezínské Bahnhofstrasse. Dnes křižovatka ulic 28. října a Dlouhé. GPS: 50.5095722N, 14.1481419E
sbírka Památníku Jad Vašem
Jeden z vězňů, kteří pracovali na stavbě vlečky byl židovský malíř a grafik Leo Haas. Na této skice zachytil práce na trati v Bahnhofstrasse. GPS: 50.5097594N, 14.1480300E
United States Holocaust Memorial museum
Jeden z repatriačních vlaků v Dlouhé ulici (Bahnhofstrasse) po květnu 1945. GPS: 50.5098225N, 14.1479844E
sbírka Památníku Terezín