Brána zakončující železniční trať KFNB v Lipníku v roce 1842 na kresbě Erwina Pendla GPS: 49.5298519N, 17.5737889E
Autor: Zemský archiv v Opavě
Stanice Lipník nad Bečvou na snímku po roce 1907 GPS: 49.5292669N, 17.5730808E
Autor: Zemský archiv v Opavě
Rozestavěný Jezernický viadukt v roce 1842 GPS: 49.5371561N, 17.6299653E
Autor: Zemský archiv v Opavě
Mapa tratí společnosti Severní dráha císaře Ferdinanda
Původní propustek KFNB před Slavíčí GPS: 49.5424578N, 17.6489217E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní strážní domek Severní dráhy císaře Ferdinanda před Slavíčí GPS: 49.5429728N, 17.6500161E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled od Slavíče směrem k Lipníku nad Bečvou. Z ptačí perspektivy je krásně vidět směrování původní trasy KFNB a přeložky z roku 1873. GPS: 49.5420539N, 17.6482378E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Slavíčský tunel dnes na své vídeňské straně ústí do třešňového sadu. GPS: 49.5434461N, 17.6517486E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vídeňský portál Slavíčského tunelu na smímku z roku 1965 GPS: 49.5438083N, 17.6529986E
Vídeňský portál Slavíčského tunelu GPS: 49.5438047N, 17.6529531E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vídeňský portál Slavíčského tunelu je zdobnější. Atika je po stranách zdobena dvěma pískovcovými akroteriemi. GPS: 49.5438122N, 17.6530272E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vídeňský portál Slavíčského tunelu GPS: 49.5438047N, 17.6529531E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vídeňský portál Slavíčského tunelu GPS: 49.5438047N, 17.6529531E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Slavíčský tunel vznikl v letech 1845–1846. GPS: 49.5437908N, 17.6529503E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zhruba v třetině tunelu z každé strany jsou bezpečnostní výklenky.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Grafický list s motivem bohumínského portálu Slavíčského tunelu (kolem roku 1860) GPS: 49.5447689N, 17.6563164E
Bohumínský portál Slavíčského tunelu na unikátním snímku před rokem 1895 GPS: 49.5447672N, 17.6562844E
Bohumínský portál Slavíčského tunelu na snímku z počátku 20 století GPS: 49.5447672N, 17.6562844E
Autor: Zemský archiv v Opavě
Bohumínský portál Slavíčského tunelu. Vlaky tudy definitvně přestaly jezdit v roce 1895. GPS: 49.5447758N, 17.6563058E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Atiky nad oběma portály jsou od počátku svázány ocelovými táhly. Na snímku je bohumínský portál. GPS: 49.5447758N, 17.6562764E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní lokomotiva Ajax Severní dráhy císaře Ferdinanda v Přerově během oslav v roce 1906
Autor: Zemský archiv v Opavě
Stanice Drahotuše na dobové pohlednici GPS: 49.5524642N, 17.6825592E
Autor: Sbírka Milana Králika
Jasně zřetelný mohutný násep za stanicí Drahotuše ve směru na Hranice GPS: 49.5538858N, 17.6861669E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most na přeložce KFNB z roku 1873 se zbytky starého mostu v popředí. Situace se nápadně podobá mostu za stanicí Drahotuše. GPS: 49.5539678N, 17.6861200E
Autor: Zemský archiv v Opavě
Most přeložky KFNB ze roku 1873 za stanicí Drahotuše ve směru na Hranice GPS: 49.5540581N, 17.6859764E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mohutný násep v místech, kde začínal 15 obloukový Dratušský viadukt. GPS: 49.5567933N, 17.7012167E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled od někdejšího Drahotušského viaduktu směrem ke stanice Drahotuše. Původní trať Ferdinandky vedla rovně, přeložka z roku 1873 je vidět vpravo. Uhřínovský potok překonávala trať přes menší viadukt. GPS: 49.5551681N, 17.6929367E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opuštěný Drahotušský viadukt na snímku z počátku 20. století GPS: 49.5570092N, 17.7021381E
Autor: Zemský archiv v Opavě
Opuštěný Drahotušský viadukt na snímku z počátku 20. století GPS: 49.5570092N, 17.7021381E
Autor: Zemský archiv v Opavě
Od roku 1873 koexistovaly vedle sebe dva Drahotušské viadukty. První je starý most z roku 1845, za ním je stavba, která se používá dodnes. GPS: 49.5570161N, 17.7022789E
Autor: Sbírka Milana Králika
Původní 15 obloukový Drahotušský viadukt nahradil na přeložce z roku 1873 most s pouhými čtyřmi oblouky. GPS: 49.5586758N, 17.7032256E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Likvidace Drahotušského viaduktu v roce 1911 se dokonce dostala na pohlednice. GPS: 49.5570161N, 17.7022789E
Autor: Sbírka Milana Králika
Likvidace Drahotušského viaduktu v roce 1911 byla pro místní velká událost. GPS: 49.5570022N, 17.7023003E
Likvidace Drahotušského viaduktu v roce 1911 GPS: 49.5570022N, 17.7023003E
Pohled od někdejšího Drahotušského viaduktu směrem ke stanice Hranice na Moravě. Původní trať Ferdinandky vedla rovně, přeložka z roku 1873 je vidět vlevo. GPS: 49.5575344N, 17.7072061E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hranický viadukt na snímku z počátku 20. století GPS: 49.5613311N, 17.7269217E
Autor: Zemský archiv v Opavě
Ikona Severní dráhy císaře Ferdinanda – první Hranický viadukt. Za ním jsou ovšem schované další dva, a to z roku 1873 a 1939. GPS: 49.5611917N, 17.7270517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nejstarší Hranický viadukt poznáte podle cihlové klenby oblouků. Most dnes není využíván. GPS: 49.5611917N, 17.7270517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nejstarší Hranický viadukt poznáte podle cihlové klenby oblouků. Most dnes není využíván. GPS: 49.5611917N, 17.7270517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Elektrická jednotka řady 460 jede po druhém Hranickém viaduktu z roku 1873. S nejstarším mostem je spojen betonovou deskou. Z tohoto pohledu to však vypadá jako jeden viadukt. GPS: 49.5611917N, 17.7270517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hranické viadukty srovnané za sebou podle doby vzniku. Most s cihelnou klenbou byl postaven v roce 1845, druhý, kamenný v roce 1873 a třetí se železobetonovými klenbami byl dokončen teprve v roce 1939. GPS: 49.5611917N, 17.7270517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Hranice na Moravě na snímku po roce 1907, kdy provoz na na KFNB převzala společnost StEG. GPS: 49.5652278N, 17.7416525E
Autor: Zemský archiv v Opavě
Jízdní řád trati Bohumín – Vídeň z roku 1856
Autor: Timetable World
Jízdní řád trati Krakov–Bohumín–Vídeň z roku 1865
Autor: Timetable World
Jízdní řád trati Krakov–Bohumín–Vídeň z roku 1872
Autor: Timetable World
Jízdní řád trati Krakov–Bohumín–Vídeň z roku 1899
Autor: Timetable World
Původní trať KFNB zakreslená do mapy II. vojenského mapování
Autor: Národní geoportál INSPIRE