Souprava připravená k odjezdu do Třemošnice ze stanice Čáslav místní nádraží. Vyfoceno před rokem 1909. GPS: 49.9152853N, 15.3963772E
Autor: sbírka Vladimíra Volného
Stanice Čáslav místní nádraží, GPS: 49.9155581N, 15.3959344E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zaměstnanci stanice Čáslav před budovou místního nádraží v době první československé republiky. Tehdy odtud nákladní vlaky běžně zajížděly i do Močovic. GPS: 49.9155461N, 15.3960069E
Autor: sbírka Vladimíra Volného
Jízdní řád vlaků mezi Čáslaví a Močovicemi z roku 1951
Autor: sbírka Luboše Moravce
Lokomotiva M112.003 ve stanici Čáslav místní nádraží, mezi lety 1925–1939 GPS: 49.9152853N, 15.3963772E
Autor: sbírka Vladimíra Volného
Unikátní parní lokomotiva M112.0 jezdila z čáslavského místního nádraží do Třemošnice. Tato fotka prý pochází z Močovic, měl ji pořídit tamní výpravčí. Zajížděly tedy do Močovic neveřejné osobní vlaky třeba pro zaměstnance cukrovaru? Je to jedna z otázek, na kterou zatím neznáme přesnou odpověď.
Autor: sbírka Milana Vavřiny
Motorový vůz M131.1152 ve stanici Čáslav místní nádraží (5. února 1978). Dostal se někdy nějaký motorák také na močovickou trať? GPS: 49.9155461N, 15.3960069E
Autor: sbírka Vladimíra Volného
Takto vypadal provoz na čáslavském místním nádraží ještě za provozu na močovické trati a ještě dlouho po jejím zrušení. GPS: 49.9155461N, 15.3960069E
Autor: Josef Bosáček
Plán seřaďovacího nádraží Čáslav na trati do Močovic, GPS: 49.9174475N, 15.3945558E
Topírna v Čáslavi a nákladní vlaky na někdejší močovické trati v roce 1972, GPS: 49.9184181N, 15.3941214E
Autor: Martin Navrátil
Začátek trati do Močovic kousek za čáslavským místním nádražím, GPS: 49.9184181N, 15.3941214E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Prvních cca 1 300 metrů močovické dráhy slouží dodnes jako vlečka. GPS: 49.9213953N, 15.3899586E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most přes říčku Brslenku v km 0,5. GPS: 49.9217547N, 15.3875447E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometrovník s hodnotou 0,5.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most přes říčku Brslenku v km 0,5. GPS: 49.9217408N, 15.3874803E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most přes říčku Brslenku v km 0,5. GPS: 49.9217408N, 15.3874803E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Podjezd pod tratí Kolín – Havlíčkův Brod. GPS: 49.9213817N, 15.3864289E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán seřaďovacího nádraží továrny Kosmos, které dodnes leží na močovické trati. GPS: 49.9203644N, 15.3853103E
Seřaďovací nádraží bývalé továrny Kosmos, GPS: 49.9203247N, 15.3852164E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán odstavné koleje v továrně Kosmos, na mapce je vidět i vedení tratě do Močovic. GPS: 49.9190450N, 15.3840336E
Za přejezdem s Pražskou ulicí trať do Močovic stoupá. GPS: 49.9190331N, 15.3839933E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní opěrná zeď podél močovické dráhy, GPS: 49.9190331N, 15.3839933E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní kilometrovník močovické dráhy.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní sklonovník močovické dráhy
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Areál využívá Muzeum technických zajímavostí jako svůj depozitář. GPS: 49.9173164N, 15.3807856E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na konci areálu někdejší továrny Kosmos je kolej močovické tratě už zanesená. GPS: 49.9182869N, 15.3827489E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Poslední viditelná kolejnice trati ve směru Močovice, GPS: 49.9170208N, 15.3797822E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z hraničních kamenů dráhy
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V prosinci 1914 denní tisk zaznamenal, že na řadě místních tratí, včetně dráhy Čáslav–Močovice, byla zastavena doprava civilního zboží.
Autor: Český Lloyd, 22. 12. 1914
Těleso dráhy za Čáslaví obchází současnou skládku. Mezi poli je dodnes patrné jako pás křovisek. GPS: 49.9164008N, 15.3778000E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní pražec močovické dráhy s kovovou podkladnicí
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Čáslavská skládka byla vlastně vybudována v oblouku tratě do Močovic. Těleso dráhy vede zprava, přes dnešní parkoviště, objíždí skládku a přes pole míří k Močovicím. GPS: 49.9145978N, 15.3755739E
Autor: TV Čáslav
Parkoviště před čáslavskou skládkou je postaveno přímo na tělese dráhy. GPS: 49.9145150N, 15.3754344E
Autor: TV Čáslav
Těleso dráhy do Močovic je dodnes patrné. Je to onen pás křovin, který obchází čáslavskou skládku. GPS: 49.9127600N, 15.3726128E
Autor: TV Čáslav
Trať z Čáslavi do Močovic lemuje řada kamenů bez jakýchkoli identifikačních znaků. Jde s největší pravděpodobností o hraniční kameny, které určovaly pozemek dráhy.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Těleso dráhy před močovickým nádražím nyní slouží jako polní cesta. GPS: 49.9099689N, 15.3571928E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mohutný propustek pod tratí Čáslav–Močovice, GPS: 49.9102589N, 15.3575789E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mohutný propustek pod tratí Čáslav–Močovice, GPS: 49.9102589N, 15.3575789E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Tělěso dráhy před močovickým nádražím nyní slouží jako polní cesta. GPS: 49.9099689N, 15.3571928E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Příručka k přednáškám o stavbách nádražních Josefa Kuglera z roku 1925 přinesla i zajímavé porovnání fluktuace nákladové dopravy v krajích hospod. průmyslových v letech 1913 a 1923. Mezi porovnávanými stanicemi jsou i Močovice.
Autor: Příručka k přednáškám o stavbách nádražních, Josef Kugler, ČVUT 1925
Nádraží Močovice na leteckém snímku z roku 1952, GPS: 49.9086164N, 15.3541378E
Autor: Národní geoportál INSPIRE
Staniční budova v Močovicích (5. listopadu 1994), GPS: 49.9086164N, 15.3541378E
Autor: Aleš Filip
Výřez z dobové pohlednice Močovic, kde bylo zachyceno i nádraží. GPS: 49.9086561N, 15.3543631E
Autor: sbírka Milana Vavřiny
Staniční budova v Močovicích (5. listopadu 1994), GPS: 49.9086164N, 15.3541378E
Autor: Aleš Filip
Vysoké močovické nádraží je viditelné i z okresní silnice. GPS: 49.9087458N, 15.3547169E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Další unikátní snímek močovického nádraží. K budově přiléhalo poměrně velké hrázděné skladiště s nakládací rampou, které se do dneška bohužel nedochovalo. GPS: 49.9087097N, 15.3545239E
Autor: sbírka Milana Vavřiny
Špatnou technickou kvalitu snímku močovického nádraží omlouvá její výjimečnost. Podobných snímků se dochovalo velmi málo. Fotografii odhadem datujeme do druhé poloviny padesátých let 20. století. Ve stanici jsou vidět tři koleje, nádražní budova má ale zazděný vchod ke kolejím, je tedy možné, že snímek vznikl poté, co byla trať změněna na vlečku. GPS: 49.9087097N, 15.3545239E
Autor: sbírka Milana Vavřiny
Staniční budova v Močovicích. Po rekonstrukci zůstala jen původní hmota budovy, drážní prvky byly zcela setřeny. GPS: 49.9087253N, 15.3545319E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Močovice na dobové pohlednici. Na prostředním obrázku je vidět kromě cukrovaru také nádraží. GPS: 49.9086906N, 15.3544489E
Autor: fotohistorie.cz
Kolejová váha v areálu močovického nádraží. Stála na místě, kde byly stále tři koleje, což odpovídá oběma zhlavím.Z leteckých snímků se její poloha určit nedá.
Autor: sbírka Milana Vavřiny
Areál bývalého cukrovaru v Močovicích. Vlaky do něj vjížděly vraty vlevo. Po zrušení cukrovaru sloužila plocha před ním pro nakládku cukrové řepy. GPS: 49.9075506N, 15.3532017E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Těmito vraty vjížděly nákladní vlaky do areálu cukrovaru v Močovicích. GPS: 49.9075506N, 15.3532017E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mapa trati Čáslav–Močovice
Autor: mapy.opevneni.cz