Stanice Opava západ na dobové pohlednici GPS: 49.9385350N, 17.8890050E
Autor: sbírka Pavla Horny
Stanice Opava západ procházela v roce 2022 modernizací. GPS: 49.9384589N, 17.8890478E
Autor: Národní geoportál INSPIRE
Jedna z opavských lokomotiv 333.1, zde číslo 144. Původně KFNB 606, potom kkStB 260.86, za války DR 54 114, zůstala celé období 1938–1945 věrna Opavě. Zrušena byla v roce 1956.
Autor: Parostroj.net
Zde odbočovala ze spojky mezi opavským západním a východním nádražím trať do Ratiboře. GPS: 49.9270933N, 17.9169967E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Parní lokomotiva 423.043 u pilířů bývalého mostu, po kterém vedla do roku 1933 trať z Ratiboře. GPS: 49.9288028N, 17.9206497E
Autor: Pavel Skála, sbírka Josefa Bosáčka
Zbytky opěrné zdi mostu přes trať KFNB, po kterém do roku 1933 vedla dráha z Ratiboře. GPS: 49.9287992N, 17.9206497E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Osobní vlak od Kravař klesá do stanice Chuchelná. GPS: 49.9879211N, 18.1123633E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Chuchelná na dobové pohlednici GPS: 49.9887178N, 18.1133558E
Autor: Polska na fotografii
Staniční, celní a finanční personál v Chuchelné ve 30. letech 20. století GPS: 49.9886203N, 18.1130203E
Autor: Archiv obce Chuchelná
Zničená staniční budova v Chuchelné po bojích na jaře 1945 GPS: 49.9886892N, 18.1133100E
Autor: Archiv obce Chuchelná
Stanice Chuchelná GPS: 49.9887111N, 18.1133183E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán stanice Chuchelná z roku 1914 GPS: 49.9886203N, 18.1130203E
Autor: Archiv obce Chuchelná
Regionova ve stanici Chuchelná GPS: 49.9887075N, 18.1131036E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
I tento most na ratibořském zhlaví stanice Chuchelná byl nahrazen náspem. GPS: 49.9904136N, 18.1146297E
Autor: Parostroj.net
Šturc ve stanici Chuchelná. Do roku 1945 trať pokračovala do Ratiboře, dnes Racibórze. GPS: 49.9903250N, 18.1145789E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Šturc ve stanici Chuchelná. Do roku 1945 trať pokračovala do Ratiboře, dnes Racibórze. GPS: 49.9903250N, 18.1145789E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most v km 11,25 a vjezdové návěstidlo od Ratiboře. Most byl po válce nahrazen silničním náspem. GPS: 49.9912139N, 18.1152306E
Autor: Archiv obce Chuchelná
Propustek Pruských drah se pomalu rozpadá. GPS: 49.9948325N, 18.1150294E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Křoví za hraničním kamenem je těleso dráhy na polském území. GPS: 49.9968258N, 18.1153192E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Šturc za zastávkou Krzanowice Południowe směrem na Chuchelnou GPS: 50.0125272N, 18.1262625E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Osobní vlak ve stanici Krzanowice Krzanowice Południowe v 90. letech 20. století GPS: 50.0142267N, 18.1284164E
Autor: Alan Gramala
Dnešní podoba zastávky Krzanowice Południowe GPS: 50.0142283N, 18.1282883E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zarostlé koleje za zastávkou Krzanowice Południowe směrem na Racibórz GPS: 50.0145267N, 18.1289019E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Koleje místy visí ve vzduchu. GPS: 50.0227267N, 18.1393356E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most přes říčku Biała Woda GPS: 50.0233092N, 18.1397861E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most přes říčku Biała Woda GPS: 50.0233092N, 18.1397861E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nedávno objevený snímek velkého železničního neštěstí ve stanici Kranowitz (Krzanowice) z 24. října 1919. Při srážce dvou vlaků začaly hořet vagony, včetně pašeráků, kteří na těle převáželi líh z Československa do Německa. Na místě zahynulo nejméně 19 lidí, další pak v okolních nemocnicích. GPS: 50.0267164N, 18.1399067E
Autor: sbírka Dalibora Zlomka
Večerní vydání Troppauer Zeitung přineslo podrobnosti o neštěstí v Kranowitz ještě týž den, tedy 24. října 1919.
Autor: Moravská zemská knihovna
Opavské noviny Deutsche Post z 25. října 1919 rozebírají neštěstí na titulní stránce.
Autor: Moravská zemská knihovna
Stanice Kranowitz (Krzanowice) na dobové pohlednici z doby před druhou světovou válkou
Autor: Polska na fotografii
Osobní vlak opouští stanici Krzanowice (90. léta 20. století) GPS: 50.0302661N, 18.1393167E
Autor: Sławomir Fedorowicz
Stanice Krzanowice GPS: 50.0301672N, 18.1391639E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zarostlé kolejiště stanice Krzanowice GPS: 50.0290025N, 18.1395394E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Parní lokomotiva Ty42-107 přejíždí ocelový most přes říčku Psinu (90. léta 20. století) GPS: 50.0417606N, 18.1421061E
Autor: Sławomir Fedorowicz
Ocelový most přes říčku Psinu je největší umělou stavbou na trati. GPS: 50.0416756N, 18.1421250E
Autor: Moravská zemská knihovna
Ocelový most přes říčku Psinu je největší umělá stavba na trati. GPS: 50.0415928N, 18.1420608E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most přes říčku Psinu je největší umělou stavbou na trati. GPS: 50.0416756N, 18.1421250E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať směrem k zastávce Wojnovice, V pozadí vidíte Racibórz. GPS: 50.0456856N, 18.1485839E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Koleje pod silničním mostem před zastávkou Wojnowice GPS: 50.0518172N, 18.1583472E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Drážní domek u zastávky Wojnowice GPS: 50.0529744N, 18.1600208E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Koleje v přejezdu u zastávky Wojnowice GPS: 50.0530983N, 18.1603856E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Wojnowice. Důkaz, že tudy kdysi opravdu jezdily vlaky. GPS:50.0531519N, 18.1603292E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nástupiště zastávky Wojnowice GPS: 50.0532569N, 18.1605572E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Souběh tratí před stanicí Racibórz Studzienna. Dráha vlevo vedla do Chuchelné, koleje vpravo do Baborówa. GPS: 50.0660511N, 18.1835197E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Betonový základ vjezdového návěstidla do stanice Racibórz Studzienna GPS: 50.0660511N, 18.1835197E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most před stanicí Racibórz Studzienna. Část pro trať do Chuchelné a Opavy byla dostavěna později. GPS: 50.0663128N, 18.1842706E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Souběh tratí před stanicí Racibórz Studzienna. Dráha vlevo vedla do Chuchelné, koleje vpravo do Baborówa. GPS: 50.0660511N, 18.1835197E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Drobný mostek v obvodu stanice Racibórz Studzienna s kolejí, která kdysi vedla do Chuchelné a Opavy. GPS: 50.0675506N, 18.1884925E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Studzienna na výřezu z dobové pohlednice GPS: 50.0681503N, 18.1926389E
Autor: Muzeum v Raciborzu
Parní lokomotiva Ty42-107 ve stanici Racibórz Studzienna v 90. letech 20. století GPS: 50.0683892N, 18.1924542E
Budova stanice Racibórz Studzienna GPS: 50.0681272N, 18.192714
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Ratibor (Racibórz) na dobové pohlednici datované 30. listopadem 1901. GPS: 50.0895833N, 18.2257161E
Autor: fotopolska.eu
Původní nádraží Ratibor (Racibórz) na dobové pohlednici GPS: 50.0895833N, 18.2257161E
Autor: fotopolska.eu
Stanice Ratiboř (Racibórz) ve 30. letech 20. století (kolorováno) GPS: 50.0827544N, 18.2196542E
Autor: Polska na fotografii
Stanice Ratiboř (Racibórz) ve 30. letech 20. století (kolorováno) GPS: 50.0827544N, 18.2196542E
Autor: Polska na fotografii
Stanice Racibórz GPS: 50.0887603N, 18.2250294E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jízdní řád Pruských drah trati Ratibor (Racibórz) – Troppau (Opava) z roku 1899
Autor: Timetable World
Jízdní řád Pruských drah trati Ratibor (Racibórz) – Troppau Staatsbahnhof (Opava západ) z roku 1915
Autor: Timetable World
Jízdní řád ČSD trati Kravaře na Hlučínsku – Chuchelná – Ratiboř (Racibórz) z roku 1921
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád Říšských drah trati Ratibor (Racibórz) – Kuchelna (Chuchelna) z roku 1933
Autor: Timetable World
Jízdní řád ČSD trati Kravaře ve Slezsku – Chuchelná – Ratibor (Racibórz) z roku 1937
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád Říšských drah trati Ratibor (Racibórz) – Troppau Ost (Opava východ) z roku 1944
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP trati Studzienna – Kuchelna (Chuchelná) z roku 1946
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP trati Racibórz – Krzanowice Południowe z roku 1960
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP trati Racibórz – Krzanowice Południowe z roku 1975
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP trati Racibórz – Krzanowice Południowe z roku 1982
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP trati Racibórz – Krzanowice Południowe z roku 1985
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP trati Racibórz – Krzanowice Południowe z roku 1989
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP trati Racibórz – Krzanowice Południowe z roku 1995
Autor: Timetable World
Mapa trati Opava–Chuchelná–Racibórz. Modře vyznačený úsek je dosud v provozu.
Autor: mapy.opevneni.cz