Na první pohled vypadá tato budova jako nádražní, ale je to jen vodárna místní dráhy Nusle–Modřany na rozhraní Nuslí a Vršovic. V současné době prochází přestavbou na obytný dům. GPS: 50.0643694N, 14.4460489E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Bohdalecký tunel těsně před svým koncem v letech 1927–1929. Tehdy byl kopec nad ním odtěžen, tunel zbourán a nahrazen širokým zářezem. GPS: 50.0569978N, 14.4592536E
Muzeum města Prahy
Informační leták o mimořádných jízdách mezi Prahou a Krčí v dubnu 1883
SOA Praha, fond ČD
Bourání Bohdaleckého tunelu v letech 1927–1929 GPS: 50.0578917N, 14.4588164E
sbírka Josefa Bosáčka
Místo původního Bohdaleckého tunelu je od roku pouhý zářez, navíc několikrát rozšiřovaný kvůli výstavbě Odstavného nádraží Jih. GPS: 50.0578056N, 14.4592133E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva 434.0225 přejíždí přes mostní provizorium při rozšiřování ulice U Plynárny (1927–1929). GPS: 50.0569978N, 14.4592536E
Muzeum města Prahy
Mosty přes ulici U Plynárny. Zde stávala druhá zastávka Michle. GPS: 50.0564503N, 14.4593903E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zastávka Michle před rokem 1927. Tunel pod Bohdalcem stále stojí. GPS: 50.0564142N, 14.4593153E
Klub Za starou Prahu
Spořilovské zhlaví původní zastávky Michle v době výstavby michelské plynárny GPS: 50.0562867N, 14.4596156E
Klub Za starou Prahu
„Nová“ zastávka Praha-Michle na snímku z 10. června 1983 GPS: 50.0563797N, 14.4594653E
Petr Čekal
Toto zábradlí zastávku Praha-Michle určitě pamatuje. GPS: 50.0564503N, 14.4593903E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán nákladiště cukrové řepy v Roztylech v km 2,9 GPS: 50.0469728N, 14.4705108E
archiv knihovny ČD
Plánek vlečkové koleje, která sloužila návoz materiálu určeného pro výstavbu na Spořilově. GPS: 50.0449611N, 14.4683114E
archiv knihovny ČD
Naprosto unikátní a zřejmě jediný snímek původní zastávky Spořilov (1934–1941). Zastávka sloužila i jako hláska. Před dřevěnou boudou stojí nástupištní zvonkový přístroj, takzvaný číňan, v pozadí je vidět atypické křížové návěstidlo, které mělo na jednom stožáru dvě ramena. GPS: 50.0426986N, 14.4653925E
Letem světem, Ročník 8, Číslo 3
Zde stávala zastávka Spořilov na přeložce z roku 1941. GPS: 50.0442547N, 14.4660447E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní trať na Kačerově v roce 1935. Dnes je v těchto místech stanice metra. GPS: 50.0419547N, 14.4611814E
sbírka Romana Kučery
Plácek za posledními domy na Kačerově u přeložky z roku 1941 využívali kolotočáři. Cestičky u kolejí vyšlapali výletníci, kteří v neděli mířili od konečné tramvají do Krčského lesa. Pár metrů před kolejemi je patrné zvýšené původní těleso dráhy z roku 1882. GPS: 50.0418272N, 14.4609883E
sbírka Romana Kučery
Parní vlak na přeložce z roku 1941 v oblasti Kačerova. Dnes je v těchto místech stanice metra. GPS: 50.0419547N, 14.4611814E
sbírka Romana Kučery
Dobový text: Od časného rána 15. srpna začal na 1,2 km úseku železniční trati Vršovice–Krč v Praze neobvyklý ruch. Aby mohla být uvedena do provozu nová dvoukolejná trať, musí pracovníci n. p. Stavby silnic a železnic zrušit na dvou místech násep staré trati a přemístit při tom 32 000 m3 zeminy. Termín je krátký, práce musí být dokončeny za 13 dní. Lidé však úkol splní. Pomůže jim dobrá organizace práce a technika. Vyfoceno 15. srpna 1960. GPS: 50.0401700N, 14.4606825E
Autor: ČTK
Situace tratě v okolí Kačerova a dolní Krče po druhé světové válce zakreslená do letecké mapy z roku 1953
Národní geoportál INSPIRE
Kamenný most v Krčském lese je největší památkou na původní stopu tratě Nusle – Modřany. GPS: 50.0365806N, 14.4620672E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kamenný most v Krčském lese je největší památkou na původní stopu tratě Nusle – Modřany. Jeho vršek byl ve 40. letech 20. století zpevněn betonem. GPS: 50.0365806N, 14.4620672E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kamenný propustek převádí pod tratí Roztylský potok. GPS: 50.0360239N, 14.4617481E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Modřanka v Dolní Krči u Krčského lesa – pohled od mostu přes Starou benešovskou silnici směrem ke Spořilovu GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
Klub Za starou Prahu
Pohled přes ocelový příhradový most přes Starou benešovskou (Vídeňskou) silnici směrem ke Krčskému lesu v září 1917 GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
sbírka Antona Sečkáře
Pohled z mostní opěry přes dnešní Vídeňskou ulici směrem ke Spořilovu GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový příhradový most přes Starou benešovskou (Vídeňskou) silnici v září 1917. GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
sbírka Antona Sečkáře
Ocelový příhradový most přes Starou benešovskou (Vídeňskou) silnici na dobové pohlednici. Pravá opěra se dochovala dodnes. GPS: 50.0349397N, 14.4566914E
sbírka Antona Sečkáře, Stará Krč
Po ocelovém příhradovém mostě přes dnešní Vídeňskou ulici zbyla jen jedna opěra směrem ke Spořilovu. GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zábradlí na torzu mostu přes dnešní Vídeňskou ulici je už také minulostí. GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Personál stanice Krč na společné fotografii před 1. světovou válkou GPS: 50.0350500N, 14.4507958E
sbírka Romana Kučery
Původní staniční budova v Krči 16. února 1963, tedy v den, kdy byla zprovozněna nová budova v odlišné lokalitě. GPS: 50.0350225N, 14.4508228E
Muzeum města Prahy
Zde stávala původní stanice Krč. Je velmi pravděpodobné, že vzrostlé kaštany ještě pamatují původní nádražní budovu. GPS: 50.0349419N, 14.4510139E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Čtyřkolák 434.2186 čeká ve stanici Praha-Braník. Most Inteligence opouští Sergej T679.1 v čele nákladního vlaku (1. srpen 1970). GPS: 50.0276717N, 14.4065006E
Jaroslav Kocourek, sbírka Miroslav Petr
Regionova Trio 814.213 opouští novodobou stanici Praha-Braník. GPS: 50.0269233N, 14.4056631E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dvojice parních lokomotiv 524.150 a 524.1103 v čele osobního vlaku 3708 opouští stanici Praha-Braník. Ocelový most bude později snesen a Modřanská ulice zásadně rozšířena. Vyfoceno 30. srpna 1970. GPS: 50.0262925N, 14.4048717E
Ondřej Řepka
Osobní vlak s lokomotivou 524.1102 opouští stanici Praha-Braník ve chvíli, kdy přes most Inteligence přejíždí nákladní vlak v čele se Štokrem 556.0 (28. května 1967). GPS: 50.0258239N, 14.4042817E
Ondřej Řepka
Vjezd do stanice Praha-Braník. Kolej vlevo sloužila jako odstavná (12. října 1967). GPS: 50.0258239N, 14.4042817E
Ondřej Řepka
Parní lokomotiva 524.1100 v čele osobního vlaku 3708 opouští obvod stanice Praha-Braník a míří do Modřan (7. února 1968) GPS: 50.0241972N, 14.4022217E
Ondřej Řepka
Zbytky patek drátovodů vjezdového návěstidla Praha-Braník pohozené v místě někdejší tratě GPS: 50.0231531N, 14.4018864E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled na modřanskou průmyslovou zónu v roce 1972. Trať z Vršovic vedla těsně kolem Modřanské ulice v místě dnešní tramvajové tratě. GPS: 50.0146669N, 14.4016317E
sbírka Josefa Bosáčka
Motorový vůz 830.070 jako MOs 9060 opustil zastávku Praha-Modřany zastávka a míří k Braníku. Je 14. dubna 1991 a staré trati zbývají už jen dva měsíce života. GPS: 50.0079628N, 14.4030042E
Zdeněk Kačena
Osobní vlak s lokomotivou 344.0 přijíždí do zastávky Modřany městys (cca 1942). GPS: 50.0081283N, 14.4030097E
sbírka Romana Kučery
Partie Modřan s železniční tratí na dobové pohlednici odeslané za protektorátu Čechy a Morava GPS: 50.0081283N, 14.4030097E
sbírka Romana Kučery
Motorový vůz řady 852 v čele osobního vlaku opouští zastávku Praha-Modřany zastávka a míří do Braníka (19. dubna 1991). GPS: 50.0080783N, 14.4032672E
Zdeněk Kačena
V místě dnešní čtyřproudové komunikace stávala zastávka Praha-Modřany zastávka. GPS: 50.0074756N, 14.4034206E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Osobní vlak 19007 v čele s lokomotivou 751.157 přijíždí od Braníka k zastávce Praha-Modřany zastávka (1. června 1991). Staré trati zbývají poslední čtyři týdny života. GPS: 50.0073906N, 14.4029506E
Zdeněk Kačena
Zastávka Modřany sloužila v letech 1937–1991. Tento snímek byl pořízen v roce 1972. GPS: 50.0074964N, 14.4033803E
sbírka Josefa Bosáčka
Osobní vlak 9010 v čele s lokomotivou 751.161 přijíždí od Vraného nad Vltavou k zastávce Praha-Modřany zastávka, Staré trati zbývají poslední týdny života (6. května 1991). GPS: 50.0073906N, 14.4029506E
Zdeněk Kačena
Osobní vlak 9072 v čele s motorovým vozem 830.049 přijíždí 1. června 1991 od Vraného nad Vltavou k zastávce Praha-Modřany zastávka. Staré trati zbývají poslední čtyři týdny života. GPS: 50.0073906N, 14.4029506E
Zdeněk Kačena
Lokomotiva 742.328 obsluhuje jednu z vleček, které vycházely z tratě Nusle – Modřany (2. června 1991). GPS: 50.0088161N, 14.4026825E
Zdeněk Kačena
Původně byla staniční budova v Modřanech stejná jako u jiných stanic na trati. Později byla budova přestavěna. GPS: 49.9977533N, 14.4044794E
archiv MČ Praha 12
Stanice Modřany s cukrovarem po rozšíření nádražní budovy GPS: 49.9976317N, 14.4043244E
sbírka Josefa Bosáčka
Personál stanice Modřany na začátku 20. století GPS: 49.9976317N, 14.4043244E
sbírka Josefa Bosáčka
Osazenstvo stanice Modřany, včetně rodinných příslušníků, pózuje v roce 1922 u nové lokomotivy 423.014. Vpravo jsou traťoví dělníci se šlapací drezínou. GPS: 49.9975603N, 14.4043775E
sbírka Romana Kučery
Nádražní budova stanice Praha-Modřany se už dnes nevyužívá, cukrovar je zbořen, vlaky zde nezastavují. GPS: 49.9976075N, 14.4043647E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádražní budova stanice Praha-Modřany se už dnes nevyužívá, cukrovar je zbořen, vlaky zde nezastavují. GPS: 49.9976075N, 14.4043647E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Praha-Modřany na začátku 90. let 20. století. Staniční skladiště se dochovalo dodnes, z vlečkové koleje už jen torzo, z cukrovaru jen komín. GPS: 49.9966567N, 14.4046458E
Zdeněk Kačena
Původní skladiště Českých obchodních drah ve stanici Praha-Modřany GPS: 49.9970108N, 14.4046678E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek vlečkové koleje modřanského cukrovaru GPS: 49.9976489N, 14.4048797E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať do Modřan se stala okamžitě pro Pražany hitem. Už tři roky po zahájení provozu byly zavedeny častější spoje.
Národní listy 2. 8. 1885
Jízdní řád tratě Praha – Modřany – Dobříš z roku 1900
zelpage.cz
Jízdní řád tratě Praha – Vraný – Čerčany z roku 1912
zelpage.cz
Jízdní řád tratě Praha – Vraný – Čerčany z roku 1937. V provozu jsou zastávky Spořilov i Modřany městys.
zelpage.cz
Jízdní řád tratě Praha – Vraný – Čerčany z roku 1945.
zelpage.cz