Na první pohled vypadá tato budova jako nádražní, ale je to jen vodárna místní dráhy Nusle–Modřany na rozhraní Nuslí a Vršovic. V současné době prochází přestavbou na obytný dům. GPS: 50.0643694N, 14.4460489E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vršovický portál Bohdaleckého tunelu GPS: 50.0588903N, 14.4584194E
Autor: Klub Za starou Prahu
Bohdalecký tunel těsně před svým koncem v letech 1927–1929. Tehdy byl kopec nad ním odtěžen, tunel zbourán a nahrazen širokým zářezem. GPS: 50.0569978N, 14.4592536E
Autor: Muzeum města Prahy
Informační leták o mimořádných jízdách mezi Prahou a Krčí v dubnu 1883
Autor: SOA Praha, fond ČD
Michelský portál Bohdaleckého tunelu GPS: 50.0572097N, 14.4591275E
Autor: Klub Za starou Prahu
Bourání Bohdaleckého tunelu v letech 1927–1929 GPS: 50.0578917N, 14.4588164E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Místo původního Bohdaleckého tunelu je od roku pouhý zářez, navíc několikrát rozšiřovaný kvůli výstavbě Odstavného nádraží Jih. GPS: 50.0578056N, 14.4592133E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva 434.0225 přejíždí přes mostní provizorium při rozšiřování ulice U Plynárny (1927–1929). GPS: 50.0569978N, 14.4592536E
Autor: Muzeum města Prahy
Mosty přes ulici U Plynárny. Zde stávala druhá zastávka Michle. GPS: 50.0564503N, 14.4593903E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zastávka Michle před rokem 1927. Tunel pod Bohdalcem stále stojí. GPS: 50.0564142N, 14.4593153E
Autor: Klub Za starou Prahu
Spořilovské zhlaví původní zastávky Michle v době výstavby michelské plynárny GPS: 50.0562867N, 14.4596156E
Autor: Klub Za starou Prahu
„Nová“ zastávka Praha-Michle na snímku z 10. června 1983 GPS: 50.0563797N, 14.4594653E
Autor: Petr Čekal
Toto zábradlí zastávku Praha-Michle určitě pamatuje. GPS: 50.0564503N, 14.4593903E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plán nákladiště cukrové řepy v Roztylech v km 2,9 GPS: 50.0469728N, 14.4705108E
Autor: archiv knihovny ČD
Plánek vlečkové koleje, která sloužila návoz materiálu určeného pro výstavbu na Spořilově. GPS: 50.0449611N, 14.4683114E
Autor: archiv knihovny ČD
Naprosto unikátní a zřejmě jediný snímek původní zastávky Spořilov (1934–1941). Zastávka sloužila i jako hláska. Před dřevěnou boudou stojí nástupištní zvonkový přístroj, takzvaný číňan, v pozadí je vidět atypické křížové návěstidlo, které mělo na jednom stožáru dvě ramena. GPS: 50.0426986N, 14.4653925E
Autor: Letem světem, Ročník 8, Číslo 3
Zde stávala zastávka Spořilov na přeložce z roku 1941. GPS: 50.0442547N, 14.4660447E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní trať na Kačerově v roce 1935. Dnes je v těchto místech stanice metra. GPS: 50.0419547N, 14.4611814E
Autor: sbírka Romana Kučery
Plácek za posledními domy na Kačerově u přeložky z roku 1941 využívali kolotočáři. Cestičky u kolejí vyšlapali výletníci, kteří v neděli mířili od konečné tramvají do Krčského lesa. Pár metrů před kolejemi je patrné zvýšené původní těleso dráhy z roku 1882. GPS: 50.0418272N, 14.4609883E
Autor: sbírka Romana Kučery
Parní vlak na přeložce z roku 1941 v oblasti Kačerova. Dnes je v těchto místech stanice metra. GPS: 50.0419547N, 14.4611814E
Autor: sbírka Romana Kučery
Dobový text: Od časného rána 15. srpna začal na 1,2 km úseku železniční trati Vršovice–Krč v Praze neobvyklý ruch. Aby mohla být uvedena do provozu nová dvoukolejná trať, musí pracovníci n. p. Stavby silnic a železnic zrušit na dvou místech násep staré trati a přemístit při tom 32 000 m3 zeminy. Termín je krátký, práce musí být dokončeny za 13 dní. Lidé však úkol splní. Pomůže jim dobrá organizace práce a technika. Vyfoceno 15. srpna 1960. GPS: 50.0401700N, 14.4606825E
Autor: ČTK
Situace tratě v okolí Kačerova a dolní Krče po druhé světové válce zakreslená do letecké mapy z roku 1953
Autor: Národní geoportál INSPIRE
Kamenný most v Krčském lese je největší památkou na původní stopu tratě Nusle – Modřany. GPS: 50.0365806N, 14.4620672E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kamenný most v Krčském lese je největší památkou na původní stopu tratě Nusle – Modřany. Jeho vršek byl ve 40. letech 20. století zpevněn betonem. GPS: 50.0365806N, 14.4620672E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kamenný propustek převádí pod tratí Roztylský potok. GPS: 50.0360239N, 14.4617481E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Modřanka v Dolní Krči u Krčského lesa – pohled od mostu přes Starou benešovskou silnici směrem ke Spořilovu GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
Autor: Klub Za starou Prahu
Pohled přes ocelový příhradový most přes Starou benešovskou (Vídeňskou) silnici směrem ke Krčskému lesu v září 1917 GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
Autor: sbírka Antona Sečkáře
Pohled z mostní opěry přes dnešní Vídeňskou ulici směrem ke Spořilovu GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový příhradový most přes Starou benešovskou (Vídeňskou) silnici v září 1917. GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
Autor: sbírka Antona Sečkáře
Ocelový příhradový most přes Starou benešovskou (Vídeňskou) silnici na dobové pohlednici. Pravá opěra se dochovala dodnes. GPS: 50.0349397N, 14.4566914E
Po ocelovém příhradovém mostě přes dnešní Vídeňskou ulici zbyla jen jedna opěra směrem ke Spořilovu. GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zábradlí na torzu mostu přes dnešní Vídeňskou ulici je už také minulostí. GPS: 50.0349411N, 14.4565075E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Personál stanice Krč na společné fotografii před 1. světovou válkou GPS: 50.0350500N, 14.4507958E
Autor: sbírka Romana Kučery
Plánek stanice Krč z ledna 1895
Autor: archiv knihovny ČD
Nádraží Krč na dobové pohlednici GPS: 50.0350361N, 14.4508119E
Původní staniční budova v Krči 16. února 1963, tedy v den, kdy byla zprovozněna nová budova v odlišné lokalitě. GPS: 50.0350225N, 14.4508228E
Autor: Muzeum města Prahy
Zde stávala původní stanice Krč. Je velmi pravděpodobné, že vzrostlé kaštany ještě pamatují původní nádražní budovu. GPS: 50.0349419N, 14.4510139E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Čtyřkolák 434.2186 čeká ve stanici Praha-Braník. Most Inteligence opouští Sergej T679.1 v čele nákladního vlaku (1. srpen 1970). GPS: 50.0276717N, 14.4065006E
Autor: Jaroslav Kocourek, sbírka Miroslav Petr
Regionova Trio 814.213 opouští novodobou stanici Praha-Braník. GPS: 50.0269233N, 14.4056631E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dvojice parních lokomotiv 524.150 a 524.1103 v čele osobního vlaku 3708 opouští stanici Praha-Braník. Ocelový most bude později snesen a Modřanská ulice zásadně rozšířena. Vyfoceno 30. srpna 1970. GPS: 50.0262925N, 14.4048717E
Autor: Ondřej Řepka
Osobní vlak s lokomotivou 524.1102 opouští stanici Praha-Braník ve chvíli, kdy přes most Inteligence přejíždí nákladní vlak v čele se Štokrem 556.0 (28. května 1967). GPS: 50.0258239N, 14.4042817E
Autor: Ondřej Řepka
Vjezd do stanice Praha-Braník. Kolej vlevo sloužila jako odstavná (12. října 1967). GPS: 50.0258239N, 14.4042817E
Autor: Ondřej Řepka
Parní lokomotiva 524.1100 v čele osobního vlaku 3708 opouští obvod stanice Praha-Braník a míří do Modřan (7. února 1968) GPS: 50.0241972N, 14.4022217E
Autor: Ondřej Řepka
Zbytky patek drátovodů vjezdového návěstidla Praha-Braník pohozené v místě někdejší tratě GPS: 50.0231531N, 14.4018864E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled na modřanskou průmyslovou zónu v roce 1972. Trať z Vršovic vedla těsně kolem Modřanské ulice v místě dnešní tramvajové tratě. GPS: 50.0146669N, 14.4016317E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Motorový vůz 830.070 jako MOs 9060 opustil zastávku Praha-Modřany zastávka a míří k Braníku. Je 14. dubna 1991 a staré trati zbývají už jen dva měsíce života. GPS: 50.0079628N, 14.4030042E
Autor: Zdeněk Kačena
Osobní vlak s lokomotivou 344.0 přijíždí do zastávky Modřany městys (cca 1942). GPS: 50.0081283N, 14.4030097E
Autor: sbírka Romana Kučery
Partie Modřan s železniční tratí na dobové pohlednici odeslané za protektorátu Čechy a Morava GPS: 50.0081283N, 14.4030097E
Autor: sbírka Romana Kučery
Motorový vůz řady 852 v čele osobního vlaku opouští zastávku Praha-Modřany zastávka a míří do Braníka (19. dubna 1991). GPS: 50.0080783N, 14.4032672E
Autor: Zdeněk Kačena
V místě dnešní čtyřproudové komunikace stávala zastávka Praha-Modřany zastávka. GPS: 50.0074756N, 14.4034206E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Osobní vlak 19007 v čele s lokomotivou 751.157 přijíždí od Braníka k zastávce Praha-Modřany zastávka (1. června 1991). Staré trati zbývají poslední čtyři týdny života. GPS: 50.0073906N, 14.4029506E
Autor: Zdeněk Kačena
Zastávka Modřany sloužila v letech 1937–1991. Tento snímek byl pořízen v roce 1972. GPS: 50.0074964N, 14.4033803E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Osobní vlak 9010 v čele s lokomotivou 751.161 přijíždí od Vraného nad Vltavou k zastávce Praha-Modřany zastávka, Staré trati zbývají poslední týdny života (6. května 1991). GPS: 50.0073906N, 14.4029506E
Autor: Zdeněk Kačena
Osobní vlak 9072 v čele s motorovým vozem 830.049 přijíždí 1. června 1991 od Vraného nad Vltavou k zastávce Praha-Modřany zastávka. Staré trati zbývají poslední čtyři týdny života. GPS: 50.0073906N, 14.4029506E
Autor: Zdeněk Kačena
Lokomotiva 742.328 obsluhuje jednu z vleček, které vycházely z tratě Nusle – Modřany (2. června 1991). GPS: 50.0088161N, 14.4026825E
Autor: Zdeněk Kačena
Původně byla staniční budova v Modřanech stejná jako u jiných stanic na trati. Později byla budova přestavěna. GPS: 49.9977533N, 14.4044794E
Autor: archiv MČ Praha 12
Stanice Modřany s cukrovarem po rozšíření nádražní budovy GPS: 49.9976317N, 14.4043244E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Personál stanice Modřany na začátku 20. století GPS: 49.9976317N, 14.4043244E
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Osazenstvo stanice Modřany, včetně rodinných příslušníků, pózuje v roce 1922 u nové lokomotivy 423.014. Vpravo jsou traťoví dělníci se šlapací drezínou. GPS: 49.9975603N, 14.4043775E
Autor: sbírka Romana Kučery
Nádražní budova stanice Praha-Modřany se už dnes nevyužívá, cukrovar je zbořen, vlaky zde nezastavují. GPS: 49.9976075N, 14.4043647E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádražní budova stanice Praha-Modřany se už dnes nevyužívá, cukrovar je zbořen, vlaky zde nezastavují. GPS: 49.9976075N, 14.4043647E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Praha-Modřany na začátku 90. let 20. století. Staniční skladiště se dochovalo dodnes, z vlečkové koleje už jen torzo, z cukrovaru jen komín. GPS: 49.9966567N, 14.4046458E
Autor: Zdeněk Kačena
Původní skladiště Českých obchodních drah ve stanici Praha-Modřany GPS: 49.9970108N, 14.4046678E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek vlečkové koleje modřanského cukrovaru GPS: 49.9976489N, 14.4048797E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať do Modřan se stala okamžitě pro Pražany hitem. Už tři roky po zahájení provozu byly zavedeny častější spoje.
Autor: Národní listy 2. 8. 1885
Jízdní řád tratě Praha – Modřany – Dobříš z roku 1900
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád tratě Praha – Vraný – Čerčany z roku 1912
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád tratě Praha – Vraný – Čerčany z roku 1937. V provozu jsou zastávky Spořilov i Modřany městys.
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád tratě Praha – Vraný – Čerčany z roku 1945.
Autor: zelpage.cz
Mapa původní stopy tratě Nusle – Modřany
Autor: mapy.opevneni.cz
ZANIKLÉ TRATĚ: Dráha do Modřan vedla tunelem i Krčským lesem
Michelský portál Bohdaleckého tunelu GPS: 50.0572097N, 14.4591275E
Autor: Klub Za starou Prahu