Stanice Opava západ procházela v roce 2022 modernizací. GPS: 49.9384589N, 17.8890478E
Autor: Národní geoportál INSPIRE
Stanice Opava západ na dobové pohlednici GPS: 49.9385350N, 17.8890050E
Autor: sbírka Pavla Horny
Budova pruských drah ve stanici Opava západ GPS: 49.9404619N, 17.8868619E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometrovník 28,4 ještě na svém místě u odbočky z krnovské trati GPS: 49.9516461N, 17.8735447E
Autor: Pavel Horna
V těchto místech se od dráhy do Krnova odpojovala trať do Baborówa. GPS: 49.9515153N, 17.8736331E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Násep je i po téměř 80 letech stále patrný. GPS: 49.9536294N, 17.8736828E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nivelační značka určovala polohu kolejí. GPS: 49.9556711N, 17.8808511E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zasypaná opěrná zeď ocelového mostu, který Němci vyhodili do povětší na jaře 1945. GPS: 49.9555372N, 17.8814264E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Násep směrem do Kateřinek GPS: 49.9554172N, 17.8820364E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Násep železniční tratě do Baborówa na kraji Opavy dnes slouží jako protihlukový val mezi obchvatem města a zahrádkářskou kolonií. GPS: 49.9552947N, 17.8824631E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden ze dvou dochovaných kamenných propustků GPS: 49.9550825N, 17.8838147E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěrné zdi mostu přes náhon. Také tento most vyletěl na jaře 1945 do povětří. GPS: 49.9550706N, 17.8845483E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zničený most přes dnešní Jaselskou ulici GPS: 49.9549631N, 17.8863656E
Autor: sbírka Rudolfa Dybowicze
Opěrná zeď mostu přes dnešní Jaselskou ulici v Opavě. Také tento most vyletěl na jaře 1945 do povětří. GPS: 49.9550419N, 17.8863964E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Poslední původní dochovaný kilometrovník na českém území
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na jaře 1945 prchající wehrmacht vyhodil do povětří všechny mosty na trati. Na největším trojpolovém mostě přes řeku Opavu byly zničeny i motorové vozy VT-137. GPS: 49.9546161N, 17.8900681E
Autor: Sbírka Rudolfa Dybowicze
Na jaře 1945 prchající wehrmacht vyhodil do povětří všechny mosty na trati. Na největším trojpolovém mostě přes řeku Opavu byly zničeny i motorové vozy VT-137. GPS: 49.9546161N, 17.8900681E
Autor: Sbírka Rudolfa Dybowicze
Na jaře 1945 prchající wehrmacht vyhodil do povětří všechny mosty na trati. Na největším trojpolovém mostě přes řeku Opavu byly zničeny i motorové vozy VT-137. GPS: 49.9546161N, 17.8900681E
Autor: Sbírka Rudolfa Dybowicze
Na jaře 1945 prchající wehrmacht vyhodil do povětří všechny mosty na trati. Na největším trojpolovém mostě přes řeku Opavu byly zničeny i motorové vozy VT-137. GPS: 49.9546161N, 17.8900681E
Autor: Sbírka Rudolfa Dybowicze
Na jaře 1945 prchající wehrmacht vyhodil do povětří všechny mosty na trati. Na největším trojpolovém mostě přes řeku Opavu byly zničeny i motorové vozy VT-137. GPS: 49.9546161N, 17.8900681E
Autor: Sbírka Rudolfa Dybowicze
Na jaře 1945 prchající wehrmacht vyhodil do povětří všechny mosty na trati. Na největším trojpolovém mostě přes řeku Opavu byly zničeny i motorové vozy VT-137. GPS: 49.9546161N, 17.8900681E
Autor: Sbírka Rudolfa Dybowicze
Na místě zničeného trojpolového mostu přes Opavu dnes stojí most silniční. GPS: 49.9546300N, 17.8899919E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Do Kateřinek vedla trať v místě dnešní komunikace. GPS: 49.9542089N, 17.8916333E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zastávka a nákladiště Kateřinky. V jízdních řádech minimálně od roku 1933 už nefigurovala. GPS: 49.9533425N, 17.8953778E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled z objektu opevnění OP S-17 na vlak do Piltsche GPS: 49.9551044N, 17.9059136E
Autor: sbírka Pavla Horny
Stejný pohled s odstupem cca 85 let GPS: 49.9550614N, 17.9058975E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pruská lokomotiva překorčila státní hranici a míří k Opavě. GPS: 49.9609439N, 17.8974700E
Autor: sbírka Pavla Horny
Hned za hranicí je těleso dráhy opět patrné. GPS: 49.9773731N, 17.9022067E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mapka přeshraničních tratí mezi Rakouskem-Uherskem a Pruskem (dnes Polskem) na Opavsku a Jesenicku
Autor: Ogólnopolska Baza Kolejowa
Na polském území je těleso dráhy patrné už od státní hranice. GPS: 49.9802383N, 17.9025794E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Piltsch (Pilszcz) na dobové pohlednici GPS: 49.9974625N, 17.9120369E
Autor: Andrzej Cichowicz
Stanice Piltsch (Pilszcz) na dobové pohlednici GPS: 49.9974625N, 17.9120369E
Autor: Andrzej Cichowicz
Motorový vůz Kolzam SPA-88 SN81-002 ve stanici Pilszcz (20. května 1995). V té době byl už pravidelný provoz do Pilszcze zastaven. GPS: 49.9974625N, 17.9120369E
Autor: Andrzej Cichowicz
Stanice Pilszcz (10. dubna 2010) GPS: 49.9974000N, 17.9119753E
Autor: Pavel Horna
Nádražní budova ve stanici Pilszcz je zdevastovaná, v kolejišti rostou vzrostlé stromy. GPS: 49.9974328N, 17.9116267E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádražní budova ve stanici Pilszcz je zdevastovaná, v kolejišti rostou vzrostlé stromy. GPS: 49.9974328N, 17.9116267E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometrovník ve stanici Pilszcz GPS: 49.9974328N, 17.9116267E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádražní budova ve stanici Pilszcz je zdevastovaná, v kolejišti rostou vzrostlé stromy. GPS: 49.9974328N, 17.9116267E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádražní budova ve stanici Pilszcz je zdevastovaná, v kolejišti rostou vzrostlé stromy. GPS: 49.9974328N, 17.9116267E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Leimeritz (Ludmierzyce) na dobové pohlednici GPS: 50.0313619N, 17.9209419E
Autor: polska-org.pl
Podél téměř celé trati se dochovaly telefonní sloupy včetně vedení. GPS: 50.0323039N, 17.9218619E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Nassiedel (Nasiedle) na dobové pohlednici GPS: 50.0595550N, 17.9051061E
Autor: polska-org.pl
Stanice Nasiedle GPS: 50.0595322N, 17.9049856E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Drezína Spolku železničních nadšenců při veřejných jízdách na prosekané části trati mezi stanicemi Nasiedle a Nowa Cerekwia v létě 2022. GPS: 50.0590317N, 17.9055783E
Drezína Spolku železničních nadšenců při veřejných jízdách na prosekané části trati mezi stanicemi Nasiedle a Nowa Cerekwia v létě 2022. GPS: 50.0590317N, 17.9055783E
Členové Spolku železničních nadšenců vysekali za stanicí Nasiedle zhruba dva kilometry trati. GPS: 50.0598767N, 17.9048139E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometr 13,5
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most za stanicí Nasiedle GPS: 50.0615847N, 17.9034083E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most za stanicí Nasiedle GPS: 50.0615847N, 17.9034083E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most za stanicí Nasiedle GPS: 50.0615847N, 17.9034083E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most v obci Chróścielów GPS: 50.0702244N, 17.9002917E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most před stanicí Nowa Cerekwia GPS: 50.0808264N, 17.9249947E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Před i za mostem je už trať opět zarostlá. GPS: 50.0808264N, 17.9249947E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Před i za mostem je už trať opět zarostlá. GPS: 50.0808264N, 17.9249947E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Bieskau (Nowa Cerekwia) na dobové pohlednici GPS: 50.0871742N, 17.9413803E
Autor: Ogólnopolska Baza Kolejowa
Viadukt přes říčku Troja na historickém snímku ze 20. let 20. století GPS: 50.0918067N, 17.9482039E
Autor: Ogólnopolska Baza Kolejowa
Parní lokomotiva Ty42-107 v čele historického vlaku z Baborówa do Pilszcze na viaduktu přes říčku Troja (3. června 1994) GPS: 50.0918067N, 17.9482039E
Autor: Andrzej Cichowicz
Parní lokomotiva Ty42-107 v čele historického vlaku z Pilszcze do Baborówa na viaduktu přes říčku Troja (3. června 1994) GPS: 50.0918067N, 17.9482039E
Autor: Andrzej Cichowicz
Viadukt Nowa Cerekwia GPS: 50.0917617N, 17.9481156E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trojpolový viadukt přes říčku Troja u Nowe Cerekwie GPS: 50.0917656N, 17.9481556E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Viadukt Nowa Cerekwia GPS: 50.0917617N, 17.9481156E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Montážní lávky na viaduktu Nowa Cerekwia GPS: 50.0917617N, 17.9481156E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Viadukt Nowa Cerekwia GPS: 50.0917381N, 17.9482414E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Někdejší železniční trať od viaduktu Nowa Cerekwia směrem na Baborów GPS: 50.1050619N, 17.9494861E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Czerwonków na dobové pohlednici GPS: 50.1161669N, 17.9576131E
Autor: Ogólnopolska Baza Kolejowa
Železniční přejezd před Baborówem GPS: 50.1464656N, 17.9871308E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Bauerwitz (Baborów) na dobové pohlednici GPS: 50.1562106N, 17.9778047E
Autor: fotopolska.eu
Stanice Bauerwitz (Baborów) na dobové pohlednici před rokem 1942. GPS: 50.1562106N, 17.9778047E
Autor: fotopolska.eu
Stanice Baborów 20. 5. 1995. Motorový vůz Kolzam SPA-66 SN81-002 je připraven odjet jako jako speciální spoj do Pilszcze. GPS: 50.1562106N, 17.9778047E
Autor: Andrzej Cichowicz
Stanice Baborów na snímku z 21. dubna 1996. Souprava vlevo je zvláštní vlak do Pilszcze. Původně měl být veden parní lokomotivou Ty42, kvůli poruše ji ale nahradila motorová lokomotiva. GPS: 50.1562106N, 17.9778047E
Autor: Witold Niedzielski
Stanice Baborów GPS: 50.1562136N, 17.9778128E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Baborów GPS: 50.1562136N, 17.9778128E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jízdní řád Německých říšských drah z roku 1933
Autor: Timetable World
Jízdní řád Německých říšských drah z roku 1939
Autor: Timetable World
Jízdní řád Německých říšských drah z roku 1944
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP z roku 1960
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP z roku 1975
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP z roku 1982
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP z roku 1985
Autor: Timetable World
Jízdní řád PKP z roku 1989
Autor: Timetable World
Mapa železniční trati z Opavy do Baborówa
Autor: Národní geoportál INSPIRE