Kilometr 0 na trati z Volar do Strakonic značí začátek takzvané Volarské spojky k trati do Černého Kříže. GPS: 48.8926828N, 13.8646956E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Volarská spojka odbočovala vpravo. GPS: 48.8926828N, 13.8646956E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometrovník 0 Volarské spojky a kilometrovník 68,4 trati ze Strakonic od sebe dělí jen pár metrů. GPS: 48.8926792N, 13.8647222E
Autor: Jan Hlaváček
Hned za odbočkou od tratě Vimperk–Volary vedla spojka po vysokém náspu. GPS: 48.8925028N, 13.8654411E
Autor: Jan Hlaváček
Jehličí na náspu ukrývá původní kameny štěrkového lože.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plánek Volarské spojky
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Na celém náspu je patrné původní štěrkové lože. GPS: 48.8920019N, 13.8671469E
Autor: Jan Hlaváček
Opěrná zeď původního ocelového mostu na Volarské spojce GPS: 48.8917656N, 13.8678228E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěrné zdi ocelového mostu na Volarské spojce GPS: 48.8917833N, 13.8677908E
Autor: Jan Hlaváček
Opěrné zdi původního ocelového mostu na Volarské spojce GPS: 48.8917692N, 13.8677908E
Autor: Jan Hlaváček
Návrhy vedení tratě z Volar a Vimperku směrem k Novému Údolí
Autor: sbírka Jaroslava Pulkrábka
Kamenný překladový propustek pod Volarskou spojkou GPS: 48.8919994N, 13.8671053E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kamenný propustek pod tratí je v poměrně slušném stavu, některé kameny byly nedávno vyspárovány. GPS: 48.8916044N, 13.8682589E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opěrné zdi původního ocelového mostu na Volarské spojce GPS: 48.8917939N, 13.8677908E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Směrem k trati Volary – Černý Kříž se násep postupně snižuje, až zmizí úplně. GPS: 48.8912050N, 13.8688422E
Autor: Jan Hlaváček
Na náspu jsou stále vidět rýhy po pražcích. GPS: 48.8913575N, 13.8686772E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní hraniční kámen, který označoval pozemek dráhy. Písmena WRS značí Wallern (Volary), Reichsgrenze (Říšská hranice), Salnau (Želnava, dnes Nová Pec).
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať se před svým koncem stáčí doprava. GPS: 48.8904969N, 13.8693478E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní hraniční kámen, který označoval pozemek dráhy. Písmena WRS značí Wallern (Volary), Reichsgrenze (Říšská hranice), Salnau (Želnava, dnes Nová Pec). Tento má číslo 91.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Železniční mapa Československé republiky z roku 1923 s Volarskou spojkou stále počítá.
Autor: sbírka Jaroslava Pulkrábka
Původní hraniční kámen Volarské spojky s číslem 91
Autor: sbírka Jaroslava Pulkrábka
Přibližné místo napojení spojky na trať Volary – Černý Kříž GPS: 48.8888064N, 13.8698722E
Autor: Jan Hlaváček
Volarský triangl na leteckém snímku z roku 1952. Koleje spojky jsou už sneseny, včetně ocelového mostu. Na odbočce Planina je vidět výhybkářské stanoviště, proti němu přes koleje pak předválečné fotbalové hřiště české menšiny. GPS: 48.8929614N, 13.8711058E
Autor: Národní geoportál INSPIRE
Tento vlak vyfocený v zastávce Soumarský most by klidně mohl jet přímo přes Volarskou spojku do Černého kříže. Pokud by ovšem vlaky po spojce někdy jezdily. GPS: 48.9080139N, 13.8291303E
Jediná známá fotka soupravy v původní odbočce Planina. Nákladní vlak v čele s lokomotivou 423.0 přijíždí od Černého Kříže. GPS: 48.8960658N, 13.8726308E
Autor: sbírka Jaroslava Pulkrábka
Motorový vůz řady 816 společnosti GWTR projíždí odbočkou Planina. GPS: 48.8962731N, 13.8726456E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Místo historické odbočky Planina. Do roku 1958 zde vedla z Volar jen jedna kolej a vpravo stálo výhybkářské stanoviště. GPS: 48.8962731N, 13.8726456E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Odbočka Planina za Volary. Vlevo vede trať do Černého Kříže, vpravo do Lenory.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Volary na začátku 20. století GPS: 48.9070964N, 13.8833131E
Stanice Volary na začátku 20. století GPS: 48.9070964N, 13.8833131E
Autor: sbírka Romana Kozáka
Volarská honorace pózuje s traťmistrovským kolem ve stanici Volary (1900–1914). Možná šlo o jediný stroj, který pravidelně projížděl Volarskou spojkou. GPS: 48.9070964N, 13.8833131E
Autor: sbírka Romana Kozáka
Původní plán stanice Volary z roku 1899
Autor: sbírka Josefa Bosáčka
Osobní vlaky do Haidmühle obsluhovaly lokomotivy řady 422.0. Snímek je z depa Volary. GPS: 48.8270156N, 13.7743414E
Autor: ceskedrahy.de
Volary na snímku z první republiky. Vpravo je zachyceno volarské nádraží.
Autor: ceskedrahy.de
Stanice Volary GPS: 48.9071736N, 13.8831719E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolekce kilometrovníků, které Stifterův pošumavský železniční spolek vystavil ve stanici Volary a která nás v tomto stavu uvedla v omyl. Místo písmen WPS má být WRS. Chybu zavinil natěrač při obnově kamenů. GPS: 48.9070706N, 13.8830042E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Chyba natěrače je už opravena, kilometrovník opět zdobí písmena WRS. GPS: 48.9070644N, 13.8830108E
Jízdní řád tratě Číčenice – Volary – Haidmühle z roku 1912
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád tratě Strakonice – Volary z roku 1921
Autor: zelpage.cz
Stanice Černý Kříž, kde se sbíhaly tratě z Volar, Želnavy a Haidmühle. 48.8608614N, 13.8610853E
Volarská spojka zakreslená do mapy III. vojenského mapování
Autor: mapy.opevneni.cz