Tramvaj číslo 42 linky 6 do Klimkovic před svinovským nádražím, 24. 7. 1967 GPS: 49.8207075N, 18.2088361E
Autor: Ondřej Řepka
Na tomto místě u nádraží Svinov začínala místní dráha do Klimkovic. GPS: 49.8206989N, 18.2088017E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nákladní tramvaj číslo 103 u svinovského nádraží, 24. 7. 1967 GPS: 49.8207075N, 18.2088361E
Autor: Ondřej Řepka
Památník před svinovským nádražím je poněkud nepřesný, protože tramvaj jezdila do Klimkovic až od roku 1926 GPS: 49.8209419N, 18.2091089E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Elektrická nákladní lokomotiva typu 16E OSTRAVA u svinovského nádraží, v pozadí výpravní budova Místní dráhy Svinov - Klimkovice, 24. 7. 1967 GPS: 49.8207075N, 18.2088361E
Autor: Ondřej Řepka
Tramvajová zastávka Ostrava-Svinov s motorovým vozem číslo 56 směr Klimovice a s nákladní tramvají 103 a nákladní lokomotivou 107, 24. 7. 1967 GPS: 49.8207075N, 18.2088361E
Autor: Ondřej Řepka
Svinov km 0,00. Poslední nákladní vlak do Horní Polanky 31.1.1972, poslední v síti DPO, poslední na tramvajových tratích v ČSSR GPS: 49.8206917N, 18.2088450E
Autor: Rudolf Pavelek
Svinov km 0,00. Motorový a vlečné vozy „brňák“, rok 1977 GPS: 49.8206917N, 18.2088450E
Autor: Jiří Boháček
Svinov km 0,00. Poslední den denního provozu 31. 12. 1977 GPS: 49.8206883N, 18.2088231E
Autor: Jiří Boháček
Svinov km 0,41. Vlečka do válcovny trub, rourovny Mannesmann . Tramvaj přejíždí propojení továrny se sítí ČSD GPS: 49.8177308N, 18.2075142E
Autor: Jiří Boháček
Ocelový most přes Porubku pamatuje ještě zahájení parního provozu v roce 1911. GPS: 49.8152903N, 18.2070314E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most přes Porubku pamatuje ještě zahájení parního provozu v roce 1911. GPS: 49.8152903N, 18.2070314E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ocelový most přes Porubku pamatuje ještě zahájení parního provozu v roce 1911. GPS: 49.8152903N, 18.2070314E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Z nedalekého mostu přes Mlýnku se dochovaly jen kamenné opěry. GPS: 49.8136806N, 18.2062617E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejová pláň a pozdější tramvajová výhybna Svinov-obec GPS: 49.8061547N, 18.1979869E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejová pláň a pozdější tramvajová výhybna Svinov-obec. Porovnání historické fotky se současným stavem. Vpravo dochovaná opěrná zeď GPS: 49.8061547N, 18.1979869E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní mostek u tramvajové zastávky Přemyšov GPS: 49.7998725N, 18.1860353E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Přemyšov (Janová) km 3,00. Zastávka byla zřízena v roce 1926. V pozadí Důl Oderský GPS: 49.7997983N, 18.1857831E
Autor: Jiří Boháček
Jediný dochovaný kilometrovník s hodnotou km 3 u bývalé tramvajové zastávky Přemyšov (Janová) opečovávají starousedlíci.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Těleso dráhy mezi Přemyšovem a Polankou nad Odrou GPS: 49.7925633N, 18.1739481E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V úseku mezi Přemyšovem a Polankou se cestujícím nabízel úchvatný pohled na Beskydy. GPS: 49.7919842N, 18.1728039E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Někdejší tramvajová výhybna Zámecká v Polance na Odrou notně zarostla vegetací. GPS: 49.7908414N, 18.1709906E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Traťový úsek v Horní Polance 31.12.1977. Křížení s tehdejší Zámeckou ulicí, nyní Heleny Salichové, v pozadí novogotický kostel sv. Anny GPS: 49.7885042N, 18.1669592E
Autor: Jiří Boháček
Původní dochovaný hraniční kámen místní dráhy Svinov (Schönbrunn) - Klimkovice (Königsberg)
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Polanku nad Odrou stále protíná mohutný násep bývalé místní dráhy i s kamenným mostem. GPS: 49.7888603N, 18.1633678E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Někdejší trať se stala džunglí. Násep v Polance nad Odrou směr Svinov GPS: 49.7888603N, 18.1633678E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na kamenném mostě v Polance nad Odrou se dochovalo původní zábradlí. GPS: 49.7888603N, 18.1633678E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Polanku nad Odrou stále protíná mohutný násep bývalé místní dráhy. Směr Klimkovice GPS: 49.7888603N, 18.1633678E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na náspu v Polance lze dosud najít zbytky sloupů trakčního vedení. GPS: 49.7888603N, 18.1633678E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zastávka Horní Polanka v roce 1928 GPS: 49.7892500N, 18.1610000E
Autor: Sbírka Jiřího Boháčka
Svinovské zhlaví zastávky a nákladiště Horní Polanka GPS: 49.7891167N, 18.1614633E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Klimkovické zhlaví zastávky a nákladiště Horní Polanka GPS: 49.7891167N, 18.1614633E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Propustek u bývalé tramvajové zastávky Na Skotnici GPS: 49.7887600N, 18.1534369E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Tramvaj na mostě v úseku mezi zastávkami Na Skotnici a Václavovice GPS: 49.7878736N, 18.1497825E
Autor: Jiří Boháček
Největší kamenná stavba na trati, most mezi zastávkami Na Skotnici a Václavovice GPS: 49.7878603N, 18.1497850E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kamenný mostek za tramvajovou zastávkou Václavovice GPS: 49.7838581N, 18.1410519E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zábradlí na kamenném mostku za tramvajovou zastávkou Václavovice GPS: 49.7838581N, 18.1410519E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Klimkovice s parním vlakem na dobové pohlednici, cca 1912 GPS: 49.7833889N, 18.1364722E
Autor: Sbírka Jiřího Boháčka
Pravidelný vlak ČSD v Klimkovicích zhruba v první polovině 20. let 20. století GPS: 49.7833889N, 18.1364722E
Autor: Sbírka Jiřího Boháčka
Klimkovice s parním vlakem na snímku z první poloviny 20. let 20. století GPS: 49.7833889N, 18.1364722E
Autor: Sbírka Jiřího Boháčka
První elektrifikovaný spoj v Klimkovicích, 16. 5. 1926 GPS: 49.7833936N, 18.1364781E
Autor: Sbírka Jiřího Boháčka
Konečná stanice Klimkovice s motorovým vozem číslo 50 a vlečným vozem 199. Nádražní budova typu 16/H byla typizovanou stavbou pro místní dráhy v předlitavské části rakousko-uherské monarchie. 31. 7. 1976 GPS: 49.7834075N, 18.1365264E
Autor: Jiří Boháček
Nádražní budova rakouského typu 16/H v Klimkovicích je přestavěna na bytový dům. GPS: 49.7833836N, 18.1364814E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
U bývalého klimkovického nádraží je ještě zřetelný půdorys kryté verandy. GPS: 49.7833836N, 18.1364814E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádražní budova rakouského typu 16/H v Klimkovicích je přestavěna na bytový dům. GPS: 49.7833836N, 18.1364814E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Budova vodárny a zázemí pro vlakové čety je přestavěna na rodinný dům. GPS: 49.7831117N, 18.1360214E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nákladní tramvaj s číslem 106 byla poslední, která do Klimkovic vezla nákladní vlak. Dnes je uchována v depozitáři historických vozidel DPO. GPS: 49.8481631N, 18.1873808E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jízdní řád místní dráhy Svinov - Klimkovice z roku 1918
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád místní dráhy Svinov - Klimkovice z roku 1921
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád místní dráhy Svinov - Klimkovice z roku 1925
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád Říšských drah tramvajové trati Svinov - Klimkovice z roku 1942
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád Říšských drah tramvajové trati Svinov - Klimkovice z roku 1944
Autor: zelpage.cz
Plánek železniční trati Svinov - Klimkovice zakreslená do mapy III. vojenského mapování
Autor: Národní geoportál INSPIRE