Staveniště janovské přehrady s blíže neurčenou skupinou
Levý břeh s novou přístupovou cestou (26. duben 1911)
Odlesňování (13. květen 1911)
Místo budoucí přehrady (20. květen 1911)
Pracoviště stavební firmy (6. červen 1911)
Prostor budoucí nádrže (24. červen 1911)
Doprava parní lokomotivy na staveniště
Parní lokomotiva na staveništi (červenec 1911)
Baráky stavebních dělníků v místě budoucí nádrže
Hloubení základů na levém břehu (8. srpen 1911)
Staveniště janovské přehrady (11. srpna 1911)
Výkopové práce (7. září 1911)
Kolejová lanovka, (9. říjen 1911)
Výkopové práce (10. říjen 1911)
Výkopové práce na dně údolí (10. říjen 1911)
Drtiče kamene a pískové mlýny (25. listopad 1911)
Kabelový jeřáb (13. únor 1912)
Budoucí nádrž z ptačí perspektivy (13. únor 1912)
Vodní dílo Janov je obklopeno hlubokými lesy Krušných hor. V současné době slouží jako záložní zdroj pitné vody pro Mostecko.
Autor: Povodí Ohře
Vodní dílo Janov je obklopeno hlubokými lesy Krušných hor. V současné době slouží jako záložní zdroj pitné vody pro Mostecko.
Autor: Povodí Ohře
Vodní dílo Janov je obklopeno hlubokými lesy Krušných hor. V současné době slouží jako záložní zdroj pitné vody pro Mostecko.
Autor: Povodí Ohře
Dolní stanice visuté lanovky (4. březen 1912)
Návodní líc hráze (15. říjen 1912)
Návodní líc hráze a stavba odběrné věže
Kámen se lámal přímo na stavbě.
Konečná stanice lanovky, cementárna, obchod...
850 metrů dlouhá visutá lanovka (květen 1913)
Vzdušní líc s kabelovým jeřábem (17. červen 1913)
Vzdušní líc hráze s kabelovým jeřábem (1. červenec 1913)
Kamenolom (30. srpen 1913)
Vzdušní líc hráze
Hráz focená z domku hrázného (24. září 1913)
Vzdušní líc vodního díla Janov
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Koruna hráze vodního díla Janov
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Domek hrázného (24. září 1913)
Domek hrázného vypadá jako část středověkého hradu.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Skládka písku pod přehradou (17. říjen 1913)
Vzdušní líc hráze (15. listopad 1913)
Vzdušní líc z pravého břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pohled na hráz z domku hrázného (prosinec 1913)
Vzdušní líc z levého břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavba potrubí od janovské přehrady do Mostu
Stavba potrubí od janovské přehrady do Mostu. Dělníci právě v Janově podcházejí trať Litvínov - Jirkov, dnes zrušenou. Milník v pozadí se dochoval dodnes.
Vodní dílo Janov je obklopeno hlubokými lesy Krušných hor. V současné době slouží jako záložní zdroj pitné vody pro Mostecko.
Autor: Povodí Ohře
Nádrž naplněná 69 000 m3 vody (20. březen 1914)
Po částečném napuštění přehrady v roce 1914 se objevily velké průsaky na levém břehu.
Vodní dílo Janov bylo na počátku 21. století dvakrát zcela vypuštěné. Snímek z roku 2007
Autor: Povodí Ohře
Nátok ke spodním výpustem na snímku z roku 2007
Autor: Povodí Ohře
Návodní líc vypuštěné přehrady Janov v roce 2010
Autor: Povodí Ohře
Návodní líc vypuštěné přehrady Janov v roce 2010
Autor: Povodí Ohře
Přehrada naplněná 1 014 500 m3 vody, (24. duben 1914)
Vzdušní líc janovské přehrady (7. květen 1914)
Vzdušní líc od paty hráze. Úpravna vody vlevo je odpojena od přívodního potrubí a je v soukromém vlastnictví.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dokončená hráz (16. června 1914)
Dokončená hráz
Portál štoly vodovodního potrubí (17. srpen 1914)
Vzdušní líc od paty hráze
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc z levého břehu. Kamenné zábradlí slouží jako eventuální vlnolam.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Koruna hráze s odběrnou věží z pravého břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Tabulka výrobce na ovládacích táhlech ke spodním výpustem
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zleva: hrana bezpečnostního přelivu, návodní líc, domek hrázného
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc hráze směrem k pravému břehu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Návodní líc s odběrnou věží, dnes věží spodních výpustí
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hrana bezpečnostního přelivu se stavidlem
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavidla umožňují odpouštět vodu ještě než dosáhne hrany bezpečnostního přelivu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ovládání jednoho ze stavidel bezpečnostního přelivu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Skluz bezpečnostního přelivu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Skluz bezpečnostního přelivu pod domkem hrázného
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kaskáda na konci bezpečnostního přelivu
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Miniaturní vývar, kam ústí jedno z potrubí spodních výpustí. Druhé vede přes malou vodní elektrárnu.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ovládání ventilů na konci potrubí spodních výpustí
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ventily na konci potrubí spodních výpustí. Za nimi se potrubí rozšiřuje na 500 mm.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Chodba spodních výpustí se dvěma potrubími o průměru 400 mm.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
„Zátka“ mezi odběrnou věží a chodbou spodních výpustí.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V chodbě spodních výpustí se sbíhají průsaky ze svislých drénů, které vedou od koruny hráze.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní revizní chodba
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z manometrů, které hlídají vztlak pod hrází.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ražba nové injekční štoly na základové spáře v tělese hráze probíhala hornickým způsobem
Autor: Povodí Ohře
Nová injekční štola, která vede po základové spáře. Sama o sobě utěsňuje hráz proti průsakům.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Betonová obezdívka nové injekční štoly zabraňuje průsakům
Autor: Povodí Ohře
Přístupovou štolou se navážela technika a materiál při ražení nové injekční štoly.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nová injekční štola na svém nejnižším bodě, osm metrů pod spodními výpustmi.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V krátké štole průsaků se sbíhají drény ze základové spáry.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Řez hrází VD Janov
Autor: Povodí Ohře